שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

משדה בוקר למכתש רמון ביום אחד עם אפשרות להוסיף את הלילה שלפני

את המסלול מתחילים בקבר בן גוריון שבשדה בוקר משם יורדים לנחל צין, עוברים בעין זיק, חוצים את נחל חווה, מטפסים לשלוחת צלמון, יורדים לבקעת אבו טריפה (עם האפשרות לבקר בעין אם-צאלח), מטפסים לתצפית מדהימה על מכתש רמון ממעלה נח, יורדים לתוך המכתש ומסיימים על כביש 40 במרכז מכתש רמון.
המסלול באורך 75 ק''מ, בעבירות בינונית ומתאים לאוהבי מדבר.
בסוף הכתבה קישור להורדת קובץ GPS לנוחות הניווט

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

תצפית מקבר בן גוריון לנחל צין, עין זיק ועין שביב, ד'רב אל סולטן, בקעת אבו טריפה, עין אם-צ'אלח, מעלה נוח ומכתש רמון.

הטיול נוח לניווט וכולל הליכה קצרה לעין שביב ועוד אפשרות לנסוע ולבסוף לצעוד ברגל לעין אם צ'אלח.
מתאים לרכב בעל הנעה כפולה עם הילוך LOW.

נקודות עניין לאורך מסלול הטיול:

אפשרות ללילה:

להפוך את המסלול לטיול בן יום וחצי כולל לילת שטח בשממה המוחלטת - בחניון הלילה של עין זיק ואז ניתן להינות מכל אפשרויות הטיול הנוספות לאורך המסלול.

אפשרות:

שיטת הניווט:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח המסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים. בשיטת הניווט הזו יש לנסוע ישר ועל השביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים קטנים במדידת המרחקים - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול, שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח.
אם תשתמשו גם במכשיר GPS, תוכלו להגביר את בטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.

שיטת הניווט:

הכנות:

דורש תכנון של יום קודם, מציאת בן זוג (רכב נוסף) אחד לפחות. המסלול אינו נגיש לחילוץ או לעזרה של חברים בטווח קצר (נסיעה עד שדה בוקר וכמה שעות של שטח למרכז המסלול) ולכן כדאי להצטייד ברשימה שלהלן, שאת רובה אני ממליץ להשאיר ברכב גם ביום-יום:
מפה בקנה מידה של 1/50,000, רצוי מפת סימון שבילים מספר 15 (הנגב התיכון) ומפה מספר 17 (הערבה התיכונה ומזרח הר הנגב) ומפה מספר 18 (מערב הר הנגב),
מצפן, GPS - מומלץ לבטחון העצמי של הנווט, אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו,
סלולרי - טעון ו/או סוללה נוספת.
ציוד חילוץ בסיסי (רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים), ומומלץ כי יהייה תקני ובדוק.

הכנות:

במסלול זה חובה לצאת לשטח עם מינימום שני רכבים

היכולים לגרור אחד את השני במקרה הצורך.
יש לתדלק בטרם היציאה למסלול - בתחנת דלק בשדה בוקר (מול חורשת הרועה).

תחילת מסלול הטיול:

בתצפית לנחל צין (כורכר) לאחר מעבר המבואה (המבנה עם השער) של רשות שמורות הטבע בכניסה לאחוזת הקבר של בן גוריון ליד מדרשת בן גוריון.
המגיעים מוקדם יכולים לבקר באחוזת הקבר, להינות מתצפית מדהימה לנחל צין ולפקוד את קבריהם של פולה ודויד בן גוריון. (נקודה 1).

תחילת המסלול:

הגעה לנקודת התחלה:

לבאים מצפון: ביציאה מבאר שבע נוסעים דרומה על כביש 40 לפי השילוט לכיוון מצפה רמון. בצומת טללים פונים שמאלה, עדיין על כביש 40, עד לצומת שדה בוקר. בצומת פונים ימינה, עוברים את הכניסה לקיבוץ, עוברים את תחנת הדלק (זה הזמן לתדלק - מי שצריך) וחורשת הרועה, ופונים שמאלה לפי השילוט לכיוון מדרשת/אוניברסיטת בן גוריון.
לבאים מדרום: עוברים את מצפה רמון בנסיעה של 30 ק''מ צפונה על כביש 40 עד הפנייה ימינה למדרשת בן גוריון. לאחר שעוברים את בסיס הגדנ''ע מימין, מגיעים לכיכר, אשר בקצה השני שלה שער הכניסה למדרשה. פונים ימינה בכיכר, לפני השער, ולפי השלט ''נחל צין'' ו-''קבר בן גוריון''.

יורדים על הכביש בסרפנטינות מאחוזת הקבר לתוך נחל צין מרחק 1.1 ק''מ ופונים שמאלה לנחל צין ולשביל המסומן באדום ושלט ''חניון לילה צין''. (נקודה 2).

מאפסים מד אוץ.

נוסעים לאורך השביל המסומן באדום מרחק 3.9 ק''מ עד צומת שבילים בצורת T מתחת לקרן עקב. (נקודה 3).
את חוד עקב, הגבעה דמוי חרוט בראש מצוק הצינים, רואים כבר מצפון כאשר מגיעים על כביש 40 לכיוון שדה בוקר (ואפשר גם לעצור לתצפית מסודרת במצפה חגי).

אפשרות: כניסה דרומה לעין עקב

פונים ימינה ונוסעים על השביל הכחול עד סופו (2.8 ק''מ). מחנים את הרכב בחניון והולכים ברגל עד עין עקב תחתון (בקיץ ניתן להתרחץ בגב המלא מים).
להמשך המסלול חוזרים את הדרך עד לנקודה 3 וממשיכים ישר עם השביל המסומן בכחול.

פונים שמאלה וממשיכים מזרחה 1.2 ק''מ בנחל צין עם השביל המסומן בכחול עד צומת T על ציר הנפט - נקודה 4. משמאל לנו, יורד שביל המסומן שחור ממעלה צין וממשיך דרום-מזרח למעלה זיק.

סיפורו של ציר הנפט:

השביל שאליו הגענו- תחילתו בנמל אילת וסופו בנמל אשקלון. לצד השביל ומתחתיו עובר צינור נפט השייך לחברת קצא''א (קו צינור אילת אשקלון) ואשר משמש גשר יבשתי בין ים סוף לים תיכון. גשר זה חוסך לאוניות נפט את זמן המעבר והתשלום בתעלת סואץ.
בעבר שימש הצינור להזרמה של נפט מאיראן לאירופה ולאחרונה הוכשר הצינור לזרימה בכיוון ההפוך - לנפט מרוסיה המיועד להגיע מזרחה.

פונים ימינה ונוסעים עם השביל המסומן בירוק , הוא ציר הנפט, 3.5 ק''מ עד צומת שבילים (נקודה 7).
ממשיכים ישר על השביל המסומן בירוק עד צומת שבילים - נקודה 5, סך-הכול 5.4 ק''מ.
ישר על השביל המסומן כחול ניתן לראות את מעלה זיק המטפס למצוק הצינים.

מאפסים מד אוץ.

פונים ימינה לשביל המסומן ירוק ועליו נוסעים (השביל תחום משני צדדיו) מרחק 1.5 ק''מ עד המחפורת והשילוט החוסם את המשך השביל (בסוף הדרך) לפני הירידה לעין שביב. נקודה 6.
יורדים לביקור רגלי בחורשת עצי הצפצפה.
חוזרים בחזרה לנקודה 5.

אפשרות לחניון לילה:

שינה בחניון הלילה המסודר (קיים שילוט) כ-300 מטר לאחר שפנינו ימינה מנקודה 5 על השביל המסומן בירוק.
שימו לב כי אסור לנוע בלילה בשמורת טבע ייחודית זו - לכן יש להתמקם עוד באור יום ולהמשיך תנועה רק למחרת בבוקר.

עין זיק ועין שביב:

מספר מעיינות המגיעים ממי תהום ויוצרים נווה מדבר גדול באמצע השממה של שמורת צין. הנסיעה במקום מוגבלת לשביל המסומן בלבד ולעין שביב אפשר להגיע רק בהליכה רגלית לאחר חנייה בחניון המסודר.
עין זיק הוא ואדי א-שהביה (הניצוץ) ובהמשכו עין שביב ממנו מטפס שביל רגלי למצוק הצינים, הלא הוא מעלה זיק ה''אמיתי'' (ולא המעלה הקשה לרכבי 4X4 בהמשכו של ציר הנפט). במקום נמצאו שרידי ישוב מתקופת הברונזה מתוארך לכ-2,000 שנה לפני הספירה - אולי בני ישראל בנדודיהם במדבר?

חוזרים צפונה 1.9 ק''מ לצומת השבילים המסומן בכחול/אדום - נקודה 7.

פונים ימינה-מזרחה על השביל המסומן באדום מרחק 3.8 ק''מ עד צומת שבילים המסומנים בשחור/אדום - נקודה 8.

מאפסים מד אוץ.

פונים שמאלה על השביל המסומן באדום, עוברים תחת גשר הרכבת הגדול של נחל צין וממשיכים עד הירידה דרומה-ימינה לנחל חוה בנקודה 9 - סך הכול 9.6 ק''מ.
לאחר 200 מטר מגיעים למעבר מתחת לסוללה של פסי הרכבת - נקודה 10.

מאפסים מד אוץ.

מסילת הברזל אותה חצינו פעמיים היא חלק בלתי נפרד מהנוף וממפעלי הפוספט בנחל צין ובאורון

הסלעים שאותם אנו רואים ועליהם אנו נוסעים נוצרו בים (כן!!! בעבר היה כאן ים) לפני כמה עשרות מיליוני שנים. אפשר לראות את משטחי הצור הנמצאים מעל סלעי הגיר וכולם יחד נוצרו, בזמנים שונים, בים. סלעים אלו מורכבים משלדי בעלי-חיים ואצות שחיו, מתו ושקעו על קרקעית הים של אז. כיום הקרקע עשירה בקלציט ובזרחן וממנה כורים את הפוספט.
מסילת הברזל מחברת את מפעלי צין הנמצאים נמוך יותר בנחל צין עם מפעלי אורון הנמצאים צפונית לנו ומובילה את המחצבים לכיוון דימונה ומשם לנמל אשדוד.

ממשיכים דרומה בנסיעה על השביל המסומן באדום ולאחר 250 מטר פוגשים בשביל המגיע מימין.
אנחנו ממשיכים בנחל, 1.6 ק''מ סה''כ, עם הסימון האדום שמאלה עד השלט ''עין ארחות / עין יהב'' המפנה אותנו שמאלה לשביל העוזב את הנחל ומטפס על השלוחה בכיוון מזרח - נקודה 11.
ממשיכים עם השביל המסומן אדום מרחק 6.2 ק''מ (מצטבר) עד נקודה 12.

מאפסים מד אוץ.

אפשרות להליכה רגלית בלבד!

נועלים את הרכבים לצד השביל, שלא יפריעו לתנועה, לוקחים קצת מים ופונים רגלית ימינה לשביל מעל עין ארחות הוא עין אלקטר (מעין הטפטוף) באפיק נחל חגור.
מגיעים לתצפית מעל המצוק בסוף השביל ואז חוזרים לרכבים שבנקודה 12. (בעבר השביל היה עביר לרכב אך כיום (2007) הוא חסום לתנועה ע''י רשות הטבע והגנים ויש לכבד זאת!)

לאחר 7.1 ק''מ פונים שמאלה

בנסיעה על השביל המסומן באדום ולאחר 8.1 ק''מ מגיעים לבקעה רחבה שבה מטפסים עם השביל המרכזי מעלה אל הרכס.
לאחר 9.7 ק''מ מגיעים לצומת שבילים על דרב אל סולטן - נקודה 13.

לאחר  7.1 ק''מ פונים שמאלה

דרב אל סולטן:

היא דרך השליט - הדרך הקצרה ביותר מהערבה לנחל הבשור (ומשם לנמל עזה) אשר שימשה את הנבטים והביזנטים מהמאה ה-10 לפני הספירה. דרך השליט עוברת צפונית לדרך הבשמים, שעברה בתוך נחל נקרות, והיא מתחילה מעין רחל (אתר נבטי) מצפון לספיר על כביש הערבה ומטפסת עד לנחל הבשור.

פונים דרומה על השביל המסומן בכחול לפי השילוט ''מצפה רמון / בקעת טרף''.
נוסעים 8.2 ק''מ עד נקודה 14 במרכז בקעת אבו טריפה שם פוגשים שביל ירוק המגיע מצד שמאל - ממזרח.

אפשרות: עין אום-צאלח

לפנות מזרחה-שמאלה לשביל הירוק ולנסוע כ- 5 ק''מ מזרחה עד עין אם-צאלח, לחנות את הרכב, לרדת ברגל לבריכה הקטנה ולחזור חזרה לנקודה 14.

עין אם צאלח - מרץ 2013

ממשיכים על השביל המסומן בכחול 7.1 ק''מ עד נקודה 15 בראש מעלה נוח מעל מכתש רמון.
בדרך חוצים מספר ערוצים ומטפסים על השלוחות שהאחרונה בהן מחייבת הילוך LOW או עזרה עם רצועת גרירה.

מכתש רמון:

הינו, למעשה, מוזיאון גיאולוגי מאובן הייחודי לנגב הישראלי. אורכו כ-40 ק''מ, רוחבו המירבי כ-9 ק''מ והפרש הגבהים בו מגיע עד כ-400 מטר. לא יאמן!!! – אבל המכתש הוא עמק הנמצא בשיא הגובה של ההר ונוצר בתקופת אקלים גשומה לאחר ששכבות הסלע נסחפו דרך הנחל (נקרות) המנקז את פסגת ההר.
כיום האקלים המדברי היבש שומר על קירות המכתש מפני בליה וכך נחשף בפנינו מגוון עצום של סלעים אשר נוצרו בתקופות גיאולוגיות שונות.

יורדים את מעלה נוח לתוך המכתש מרחק 5 ק''מ על השביל המסומן באדום עד נקודה 16, נקודת המפגש עם שביל המסומן בירוק.

מאפסים מד אוץ.

השביל ממשיך עם סימון ירוק, 400 מטר עד השביל המסומן בשחור - הוא ציר הנפט - נקודה 17.
מימין לנו מעלה מחמל שמתחתיו יורד אותו צינור נפט שפגשנו בתחילת המסלול - מגיע ממעלה צין מטפס למעלה זיק ויורד את מעלה מחמל לתוך המכתש.

נוסעים דרומה על השביל המסומן בשחור 1.8 ק''מ עד צומת עם שביל המסומן בכחול המגיע משמאל, מהר ארדון.
ממשיכים על השביל השחור ולאחר 3.8 ק''מ מגיעים לצומת עם שביל המסומן אדום המגיע משמאל, מעין סהרונים.
ממשיכים 4.5 ק''מ, עוברים את האוהלים בחניון בארותיים, ופונים ימינה לשביל כבוש המסומן באדום המוביל אותנו לכביש 40 - נקודה 18.

מאפסים מד אוץ.

על השביל הכבוש המסומן אדום נוסעים 4.8 ק''מ עד שמגיעים לכביש 40 במרכזו של מכתש רמון - נקודה 19. ימינה - צפונה למצפה רמון, שדה בוקר ובאר שבע. שמאלה - דרומה לאילת.
רגע לפני עליה הכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בנחת הביתה ...
להתראות בטיול הבא.

רשימת נקודות ציון למסלול:

המספר השמאלי הוא הקואורדינטות המזרחיות (קווי האורך) והמספר הימני הוא הקואורדינטות הצפוניות (קווי הרוחב):
1. משטח כורכר קבר בן גוריון 128753 1028717
18. בארותיים 142171 1003166
19. כביש 40138933 1000534

שימו לב!

הקואורינדטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינטות המזרחיות בספרה ''4''.

קובץ GPS לטעינה אליכם למחשב:

להורדת הקובץ לחץ כאן

סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012

סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012סובארו פורסטר במסלול - ינואר 2012

מים בעין אם צאלח - מאי 2014

מים בעין אם צאלח - מאי 2014מים בעין אם צאלח - מאי 2014מים בעין אם צאלח - מאי 2014מים בעין אם צאלח - מאי 2014

שלומי י

20 באוקטובר 2005 ב 17:39

טיול משגע

עופר שלום בסוכות ביצענו את המסלול, ויש לי רק מילים טובות להגיד, תאור המסלול היה היה מפורט ומדויק מאוד, טיול מהנה ומנקודה 13 בערך התחיל להיות גם אתגרי, כמובן בגדר הסביר והמהנה, **תודה מכל הלב**

oron

03 בפברואר 2006 ב 21:53

לא להגזים

הטיול היה נחמד וקצת פחות. קטעים קשים לא היו כמעט בכלל אלא אם נסטה למעלה זיק.. בהחלט לא שווה נסיעה כל כך ארוכה דרומה אלא אם אתם אוהבים את הסביבה המדברית. . בכל מקרה היה נחמד וישר כך על פירסום המסלול

ariezo

13 באפריל 2006 ב 18:53

אפשר לעשות את המסלול עם יונדאי טוסון

אתר השטח 4X4

17 באפריל 2006 ב 16:01

רכב ללא LOW

רכבים ללא הילוך כוח - LOW יכולים לנסוע לאורך כל המסלול בנוחות למעט העלייה מבקעת אבו טרייפה לכיוון מעלה נוח והדרך לעין אום-צאלח. בנקודות אלו מומלץ כי יהיה גם רכב עם הילוך LOW ורצועת גרירה שיוכל לעזור למי שמתקשה לעלות (למרות שכבר עברנו עם רכבים ללא LOW במקומות אלו). המקומות הקשים יותר מפורטים בסיפור הדרך! בהצלחה, עופר אוגש

asherme

04 ביוני 2006 ב 08:34

עבירות לפורסטר

עופר שלום, האם סובארו פורסטר (ללא הילוך כוח) מסוגלת לעבור המסלול ב''שלום'' ? תודה !

04 ביוני 2006 ב 08:56

סובארו פורסטר במסלול

המסלול עביר גם לפורסטר! קיימת עלייה קשה לקראת מעלה נוח שדורשת הילוך כוח - LOW. אבל אני כבר ראיתי כמה רכבים ללא LOW ובניהם סובארו פורסטר שעלו את העלייה ללא קושי. אני ממליץ כי לפחות רכב אחד בטיול יהיה עם הילוך כוח - למקרה הצורך (בעליה המדוברת ובכלל).

asherme

12 ביולי 2006 ב 09:03

טיילנו במסלול ומאוד נהנינו!

לפני כחודש טיילנו במסלול ''משדה בוקר למצפה רמון'' אני בפורסטר וחברי בספורטאז'. המסלול היה כייפי ומעניין וכלל בחובו אתגרי עבירות במידה ונופים משתנים. במיוחד אהבנו את תחושת המרחבים ''מאופק לאופק'' ממש מדבר אמיתי. מאוד נהננו !!! עופר, המלצתך לגבי המדרגה שלפני מעלה נוח היתה במקום (בוודאי שהיא במקום לגבי הנהג הממוצע ברכב רך).

01 באוקטובר 2006 ב 08:20

עבירות לניסאן טראנו

נשאלתי על ידי אלון בעל ניסאן טראנו: כמה קשה הוא המסלול 'משדה בוקר למכתש רמון ביום אחד'? האם יש מדרגות ? או הצלבות ? (בעיקר סביב מעלה נוח) וזו תשובתי: המסלול רובו בעבירות קלה למעט קטעים קצרים בעבירות בינונית. לפני ההגעה למעלה נוח קיימת מדרגה שיש לטפס אותה ומחייבת שימוש בהילוך LOW (למרות שאני מכיר מספר רכבים, כמו פורסטר, שעלו את המדרגה ללא LOW וללא עזרה מרכב אחר). הירידה במעלה נוח דורשת מעט ידע ומיומנות בנהיגה בירידה (ראו טיפ שטח בנושא ירידה). המסלול אינו מומלץ למי שזו לו פעם ראשונה בשטח טרשי (ובכלל הייתי ממליץ לעבור הדרכת נהיגה ולהשתתף מספר פעמים בטיולים מודרכים בטרם יוצאים לבד לשטח)

alonr123

18 באוקטובר 2006 ב 09:15

רשמים מ סוכות 2006

למיי שאוהב מדבר מסלול נהדר. נופים בתוליים, כמעט ללא מטיילים במיוחד בקטא של בקעת אבו טרייפה. מומלץ למשפחות לעשות את המסלול ביומיים כשביום הראשון נהניים מעין עקב ועין זיק וביום השני מהמדבר וממכתש רמון, הקטא של בקעת אבו טרייפה הוא 15 ק''מ איטיים של בערך 10-20 קמ'ש. בקטא האחרון לפני מעלה נח מדובר בעבירות של 'קיר' סילעי , להערכתי 3~ מטר בערך בשיפוע תלול - יפה ולא מהווה בעיית עבירות מיוחדת לרכב בעל הילוך LOW בקיצור מומלץ

shai

02 באפריל 2007 ב 16:00

המשך לטיול

שלום עופר
ברשותי ניסן טראנו את המסלול הזה עשיתי שנה שעברה אם מזדה טנדר 4x4 והיה סבבה אני מעוניין להמשיך את הטיול הזה לכיוון מדבר יהודה מצוקי דרגות האם ניתן לעשות את זה והאם ניתן לעשות את המסלול בעבירות בינונית.
תודה שי

13 בספטמבר 2007 ב 21:12

מסלול מצויין כיף אמיתי ואדרנלין

יופי של מסלול. עשינו אותו היום עם גימני ורקסטון.
לולא השילוט, לא הייתי יודע שזה מעלה נח. אפילו עם פריווט אפשר לרדת אותו. זה בהחלט לא אחת האטרקציות של המסלול. אבל בלי שום קשר אחלה מסלול מומלץ

אלדד מ. פורום

17 בספטמבר 2007 ב 08:24

מעלה נוח

אכן מעלה לא קשה לרכבים עם LOW אך מעלה זה קוטל רכבים ידוע וכמעט כל שנה מס' לא מבטול של רכבים של נהגים לא זהרים מסימים בהתרסקות מאוד כואבת בואדי למטה (כמה עשרות מטרים טובים של נפילה ) אז אנא לא לזלז בשטח בשום דבר כמו שאמרו חכמים מספיק אבן אחת קטנה .........

17 בספטמבר 2007 ב 11:22

לא הייתי מזלזל בנוח

אמנם מעלה נוח הוא אכן נוח (רק קצת הצלבות המספקות תמונות יפות) ובכל זאת כמו שאלדד כתב אנו מכירים כמה רכבים שלא סיימו את המעלה על הגלגלים.

ramisteinfeld

06 בדצמבר 2007 ב 20:15

היינו שם היום - מסלול נפלא

מסלול מצוין. שימו לב שאם אתם עם גגון עלולה להיות לכם בעיה במעבר מתחת לגשר בנחל חווה.

08 בדצמבר 2007 ב 05:30

עקיפה של הגשר בנחל חווה

אפשר לעקוף את הגשר של נחל חווה ולהגיע מדרום לו. בנקודת ציון 8 במקום לפנות שמאלה יש לפנות ימינה על השביל המסומן בשחור ולאחר כ-6 קמ לפנות שמאלה (מזרחה) לשביל הכחול של נחל צינים, לנסוע עליו כ- 4.5 קמ ולהגיע כ-300 מטרים מדרום למעבר הרכבת של נחל חווה (חזרה לנקודה 10 במסלול הטיול). אפשרות שנייה יותר - מסוכנת ולא מומלצת היא לעבור על פסי הרכבת. ממזרח לגשר ומעליו קיים מעבר פסים שכבר אינו מסודר ומזמין תקיעה על הפסים.

08 בדצמבר 2007 ב 15:30

עקיפה של הגשר בנחל חווה

אפשר לעקוף את הגשר של נחל חווה ולהגיע מדרום לו.
בנקודת ציון 8 במקום לפנות שמאלה יש לפנות ימינה על השביל המסומן בשחור ולאחר כ-6 ק"מ לפנות שמאלה (מזרחה) לשביל הכחול של נחל צינים, לנסוע עליו כ- 4.5 ק"מ ולהגיע כ-300 מטרים מדרום למעבר הרכבת של נחל חווה (חזרה לנקודה 10 במסלול הטיול).

moav

21 באוגוסט 2008 ב 15:40

מסלול ליומיים

16 באוקטובר 2008 ב 09:12

עין אום סאלח

לפי מיטב זכרוני העליה לעין אום סאלח היא בשביל ירוק המגיע משמאל ,כך גם במפה וגם בשטח.
גיל

17 באוקטובר 2008 ב 06:09

מסלול מקסים

17 באוקטובר 2008 ב 06:14

תודה ל-17

אכן השביל ירוק ככתוב במסלול (הייתי שם אתמול) והפנייה באים מצפון היא שמאלה - מזרחה
תיקנתי - תודה
עופר

רונן פטל

06 בספטמבר 2009 ב 13:46

שאלה חשובה

האם יונדאי טוסון ומיצובשי הטנדר החדש יכולים לעבור את המסלול?

06 בספטמבר 2009 ב 14:15

רכב ללא הילוך ורכב עם הילוך כוח

שילוב מצוין.
אבל יש לקחת רצועת גרירה לשני קטעים שאולי הטוסון יצטרך עזרה.

רותםב

18 בינואר 2010 ב 18:31

עבירות המעלות לאופנועים:

רק מי שיודע בבקשה.
האם מעלה זיק או מעלה נח או מעלה מחמל עלולים להוות בעיה לאופנועים? תודה.

רותםב

18 בינואר 2010 ב 18:34

עוד שאלה: מה אורך המסלול?

20 בינואר 2010 ב 19:35

מעלה זיק ומעלה מחמל

שים לב שאת הזיק רואים מלמטה בלבד - אתם יכולים לנסות לטפס, צריך לדכת לרכוב טוב, ואז לרדת חזרה ולהמשיך במסלול.
כנ''ל לגבי מעלה מחמל - לא יורדים ולא עולים - אבל תמיד ניתן לנסות.

20 בינואר 2010 ב 19:35

אורך המסלול:

רשום בפתח הכתבה. כ-75 ק''מ

ron1kof

03 במרץ 2010 ב 01:48

האם הר אורחות אסור בתנועה( לפי התמונה?)

מה הכוונה?

03 במרץ 2010 ב 07:28

הר אורחות

השביל שטיפס בעבר על הר אורחות סגור כיום לשיקום ואסור לנסיעה.

tomer777

17 במרץ 2010 ב 15:12

האם ניתן לעשות את המסלול ביום אחד ? ?

אנחנו רוצים לישון בשדה בוקר ולצאת מוקדם מאד לטיול חד יומי. האם המסלול מתאים או שיש לישהו מסלול דומה באיזור .

omr

17 במרץ 2010 ב 16:02

מומלץ יומיים

75 ק''מ של נסיעה בשטח זה סוג של עינוי, קחו לכם עוד יום ואז באמת תהנו מהמסלול (מדהים)

03 באפריל 2010 ב 11:36

רוכב אופנוע KLE (טיול מדליק ומאתגר, תודה

עסינו את הטיול הנ''ל עם אופנוע דו''ש. היה קצת ארוך, לא קל בחלק מהמקומות אבל מאתגר. בטיול נסענו לבד עם החברה שלי. ממליץ בחום אבל חובה לצאת עם עוד מישהו

03 באפריל 2010 ב 11:38

רוכב אופנוע KLE (טיול מדליק ומאתגר, תודה

עשינו את הטיול הנ''ל עם אופנוע דו''ש. היה קצת ארוך, לא קל בחלק מהמקומות אבל מאתגר. בטיול נסעתי לבד עם החברה שלי. ממליץ בחום אבל חובה לצאת עם עוד מישהו - הכוונה לעוד כלי נוסף

intercut

21 במאי 2010 ב 18:41

היינו בשבועות, אחלה מסלול,נתקלנו גם

פגשנו גם את חברי אתר השטח 4X4 שהיו במסלול 3 ימים לאילת, אחלה מסלול עם אתגר נחמד לקראת סופו עם העלייה על הסלע בקרוב אוסיף סרטון.
תודה רבה לעופר ולאתר השטח על מסלולים טובים אילו המשך כך . JIMNY 2010

kaufman.an

18 באוגוסט 2010 ב 12:10

מידע לגבי המסלול משדה בוקר למכתש רמון

עדי וייזל

18 באוגוסט 2010 ב 13:33

kaufman.an כתב/ה:
"2אנחנו  משפחות מתכוונות לצאת מחר (19.8.10) למסלול המתואר באתר משדה בקר למכתש רמון מה אורך הזמן  מתחילת המסלול ועד לינת הלילה בעין זיק , תוך לקיחה בחשבון של עצירה  בעין עקב והגעה עדיין באור  לעין זיק על מנת להתמקם ללינה. (האם יציאה בסביבות 3 אחהצ תספיק?)   וכמה זמן מוערך המשך המסלול  למחרת מעין זיק ועד סופו האם יש הערות נוספות מיוחדות לפני היציאה  . תדה ענת  "
ראשית בהחלט ניתן לעשות את המסלול ביום אחד ולא חייבים לשלב בו לינה. בהנחה ובכל זאת בחרתם לשלב בו לינה מכל מיני שיקולים הרי שאם תצאו בשעה 15:00 אחרי שתישחו בעין עקב ותמצו את השחייה נאמר אחרי שעה, תצמאו משם ותגיעו לעין זיק לחניון לילה בשעה 17:30 - יש לכם לפחות שעתיים של אור מה שיכול לקדם אתכם עד חניון הלילה בנחל חווה (התמונה של מעברי המנהרות מתחת לפסי הרכבת - יש במקום חניון לילה) אופציה של לינה בחווה ייתן לכם אפשרות להאריך את המסלול ביום שלמחרת ובמקום לסים בכביש 40, להיכנס למכתש רמון, לחלוף על פני מעלה רמון (ניתן לעלות את מעלה רמון ולסיים במצפה רמון...עבירות קשה המעלה..) להגיע עד מעלה ערוד, ומשם להגיע לכביש בסמוך לבורות לוץ סביב שעות אחהצ. אם לא בא לכם להאריך הרי שתגיעו לכביש 40 בשעות הצהריים המוקדות. חניון לילה בעין זיק ויציאה בשעה 15:00 משמעותו להיות משעה 17:00 - כבר בחניון לילה - אותי זה היה משעמם ואםילו קצת חם.. לשיקולכם.

kaufman.an

18 באוגוסט 2010 ב 16:34

עדי שלום ותודה על התשובה . בהחלט נשקול העניין. ננצל את נדיבותך ועוד שאלה אחת- האם ידוע לך אם בימים חמים אלו גם הלילות חמים מאוד או שלינת הלילה בשטח היא סבירה ואפשרית

עדי וייזל

18 באוגוסט 2010 ב 16:58

מידע לגבי המסלול משדה בוקר למכתש רמון

אני מעריך כי בלילות יהיה נעים אבל ממש לא קריר.
בתקופת הזו הפרשי הטמ' לא ככ משמעותיים אבל ללא ספק בלילה נעים.
אם אתם ליד מקור מים - חומר נגד יתושים מומלץ!

עמיסוזוקי

09 באוקטובר 2010 ב 01:41

שאלת עבירות למסלול זה

10 באוקטובר 2010 ב 16:53

שאלת עבירות למסלול זה

עמיסוזוקי כתב/ה:
"יש לי רכב עם הילוך כח הבעייה שלי הינה מרווח גחון נמוך האם אני יכול לבצע מסלול זה ? תודה למשיבים"
סע בזהירות ואז לא תהיה לך בעיה.

16 באפריל 2011 ב 18:28

חניון נחל חווה

אני מתכוון להיכנס בסביבות 11:00 בבוקר , לפצל את המסלול יומיים למסלול ולישון בחניון נחל חווה.
האם החניון מומלץ?
האם יש חניונים מומלצים יותר?
תודה!

טוביה רינדה

16 באפריל 2011 ב 21:41

המסלול משדה בוקר למצפה רמון

בקעת החול היא מקום חביב מוגן מרוח ויפה., אין בו שום שרות מוסדר
פשוט שטח מסומן כדי שהפקח יוכל למצוא אותך.
אם אתם רכב אחד או שניים פחות מומלץ לישון שם . אם יותר ויש אפשרות להשאיר
שמירת  מאהל ערה אמיתית- לא בכאילו ! אז אין בעייה.
המקום בדרך כלל מתוצפת על ידי כאלה שאינם מתפרנסים מפרנסה מוצהרת...
ואלו מנצלים תרדמת או עזיבת רכבים לטובת הצטיידות
גם אם תחשק נפשכם לרדת ברגל לגבי חווה - מומלץ !!! סבוב של שעה ורבע לכל צד השאירו לפחות שנים עם הרכבים

modiz

19 באפריל 2011 ב 21:02

המסלול משדה בוקר למצפה רמון

האם נשארו מים בגבי חווה ? והאם מספיק להשתכשכות קלה במים?

04 בספטמבר 2011 ב 20:19

שאלת עבירות למסלול חניון בדרך

האם המסלול עביר לסוזוקי גראנד ויטארה ולטנדר שימיו היפים כבר מאחוריו...?
אנחנו מתכננים לעשות את המסלול ביומיים, איזה חניונים מסודרים יש לאורך המסלול? כאלה שלא דורשים להשאיר שומרי מאהל אקטיביים...

05 בספטמבר 2011 ב 09:48

שאלת עבירות למסלול חניון בדרך

לגרנד ויטארה ולטנדר עם הילוך כוח אין שום בעיה במסלול.
אלא אם הטנדר לא תקין ויתקלקל באמצע הדרך (קחו רצועת גרירה ושאקלים - הגרנד ויטארה תוכל לגרור אותו החוצה).
לגבי חניונים - שימו לב שמדובר בשמורת טבע ומותר לישון רק בחניון מאושר ללינת לילה. כזה יש רק במחפורת מחוץ לעין זיק - בחניון הלילה המאושר במקום.

26 בינואר 2012 ב 10:50

מועדון סובארו במסע לבקעת אבו טריפה

קישור ליומן המסע עם 12 סובארו פורסטר במסלול הטיול הנ''ל.

26 בינואר 2012 ב 11:12

24 במרץ 2012 ב 12:04

קישור למסלול חולות חלוצה

שלום עופר,
מחפש קישור למסלול חולות חלוצה כדי לשלב עם המסלול משדה בוקר למצפה רמון.
האם תוכל להעביר לדוא"ל moti@yadmor.co.il ?
הכוונה לטייל יומיים בחג שני של פסח
תודה, מוטי ברנדס

25 במרץ 2012 ב 06:39

קישור למסלול חולות חלוצה

moti_b כתב/ה:
"שלום עופר,
מחפש קישור למסלול חולות חלוצה כדי לשלב עם המסלול משדה בוקר למצפה רמון.
האם תוכל להעביר לדואל moti@yadmor.co.il ?
הכוונה לטייל יומיים בחג שני של פסח
תודה, מוטי ברנדס"
באתר מופיעים מספר מסלולים של טיול באזור חלוצה - שבטה - נחל סכר. כנס למסלולי טיול בדרום הארץ - קישור. מציע לחבר את המסלולים דרך קישור על הכביש.

02 באפריל 2013 ב 20:50

רוצים לעשות את המסלול

mvkv80 כתב/ה:
"האם המסלול מעודכן?"
חיובי - המסלול מעודכן! אפילו טיילתי על חלקו השבוע בשיירת RZR.

28 בינואר 2014 ב 18:49

מסלול משדה בוקר למצפה רמון

עושים את המסלול שישי שבת הקרובים
פרטים למצטרפים
 rotemco@hotmail.com

momo_momo

17 בפברואר 2014 ב 17:18

האם מדובר בשטח אש ???

האם דורש אישור מצה"ל לעשות את הטיול באמצע שבוע ?
אפשר להספיק הכל ביום אחד ?
תודה
אלי

17 בפברואר 2014 ב 18:30

האם מדובר בשטח אש ???

momo_momo כתב/ה:
"האם דורש אישור מצהל לעשות את הטיול באמצע שבוע ?
אפשר להספיק הכל ביום אחד ?
תודה
אלי "
המסלול לא עובר בשטח אש ואפשרי לטיול בכול ימות השבוע. אפשרי ליום אחד של טיול - אבל יום עמוס!

17 בפברואר 2014 ב 21:19

חניון לילה במסלול?

היי,

מחפשים אופציות לחניון לילה במסלול?

לפי מה שראיתי יש את נחל חווה (איך הוא?) יש עוד המלצות ?

17 בפברואר 2014 ב 21:41

חניון לילה במסלול

ההמלצה שלי היא החניון לילה בכניסה לעין זיק.
גם החניון לילה של נחל חווה (הנמצא קרוב לגשר שמתחת לרכבת של נחל חווה) מבודד ונוח לשינה בלילה.

oferziv1

17 בפברואר 2014 ב 22:05

חניון בכניסה לעין זיק

האם החניון הזה הוא לא קרוב מדיי לנק ההתחלה של המסלול?

21 בפברואר 2014 ב 06:21

חניון בכניסה לעין זיק

oferziv1 כתב/ה:
"האם החניון הזה הוא לא קרוב מדיי לנק ההתחלה של המסלול?"
מסלול הטיול אפשרי גם ביום אחד (ארוך) של טיול. וכבר טיילתי לאורכו גם עם חבורות מטיילים של 10 ו-12 רכבים. ההצעה לחניון לילה לפני מגיעה ממקום של לרווח את לוח הזמנים ביום העמוס הזה. כל חניון יספק את הצורך - גם החניון של זיק וגם של נחל חווה, שכן את הבוקר תתחיל מוקדם ישר לנסיעה בשטח.

07 באפריל 2014 ב 15:47

האם אפשר לעשות את המסלול עם פורסטר?

07 באפריל 2014 ב 17:37

האם אפשר לעשות את המסלול עם פורסטר

ah28 כתב/ה:
""
אפשרי בהחלט. ראה את הקישורים והתגובות לטיול של מועדון סובארו במסלול המדובר - מופיע כאן מעל בתגובות.

doronkopel

כניסה לעין אם צאלח כ 3 שעות בסובארו פורסטר

21 באפריל 2014 ב 21:11

מסלול משדה בוקר למצפה רמון

עופר תודה על המסלול, מהנה מאוד, עשינו טיול משפחות ביומיים שינה בנחל חווה, הפורסטר עבר בלי בעיה את כל המסלול כולל המדרגה לפני מעלה נוח .
כדאי לציין שמי שלא רוצה להגיע לעין שביב לא מגיע לנקודה 5 ו 6 אלה פונה בנקודה 7 שמאלה ( לאחר 3.5 קמ ) לציר האדום.

30 במאי 2014 ב 18:26

הוספתי תמונות של מים בעין אם צאלח

התמונות מחודש מאי 2014

bimbolon

11 באוקטובר 2014 ב 20:36

משדה בוקר למצפה רמון

18 בספטמבר 2018 ב 14:27

עופר שלום .
לפני שלוש שנים עשינו את הטיול ופורסטר שהצטרף עבר את המסלול ל ללא בעיה .
האם xv יכול לעשות המסלול , כמובן שיש בנוסף רכב עם הילוך כח ורצועות...

18 בספטמבר 2018 ב 15:27

ah28 כתב/ה:
"

עופר שלום .
לפני שלוש שנים עשינו את הטיול ופורסטר שהצטרף עבר את המסלול ל ללא בעיה .
האם xv יכול לעשות המסלול , כמובן שיש בנוסף רכב עם הילוך כח ורצועות...

"
נהג טוב עם XV יעשה את המסלול (בדיוק כמו פורסטר)
שנה טובה ובהצלחה

20 בספטמבר 2018 ב 13:27

תודה רבה על התגובה המהירה .
יש מיים בתקופה זו בעין אום צלאח ?