שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום השני

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

הקטע התחרותי של היום השני היה קצר יחסית, 237 ק''מ של דרכים מישוריות ומאובקות. האבק היה כה רב, שהמתחרים ציינו שקשה לבצע עקיפות, מה שנתן יתרון גדול למובילים. חלק מהנתיב היה בעייתי לניווט, דבר שעלה לכמה מהם בזמן יקר. בעייה נוספת היתה החול שכיסה חלק מהדרכים, שהמתחרים החובבים, בעיקר באופנועים, התקשו להתמודד איתו.
ארבע כלים פרשו בשלב זה מהתחרות, אחד בכל קטגוריה. הפרישה המשמעותית ביותר היא כמובן זו של מסואקה, לאחר שהצוות הטכני של מיצובישי לא הצליח להתגבר על התקלה שהתגלתה ביום הראשון במנוע מכוניתו של הנהג היפני.
אופנועים – קומה פתח עוד יום בדהרה ונראה היה שאין דבר שיעצור אותו בדרך לנצחון גם ביום השני, אך בערך במחצית הקטע החל לסבול מבעיות ברדיאטור, איבד את ההובלה וסיים רק במקום ה-17. המנצח היה ורהובן מהולנד, גם הוא על KTM (מס' 15), שהקדים ב-41 שניות את דפרה. הצרפתי הצליח להשיג זמן טוב, למרות שהתהפך עם האופנוע לאחר שפגע בשיח. קומה עדיין מוביל בדירוג הכללי, עם יתרון של קרוב ל-14 דקות.
טרקטורונים – דקלרק זכה גם היום, והגדיל את הפער מהמתחרה שאחריו ל-24.5 דקות. במקום השני בדירוג הכללי נמצא סוניק מפולין, גם הוא על טרקטורון של ימאהה.
מכוניות – טעות ניווט, שאילצה אותו לשוב על עקבותיו כדי לעבור בנקודת ביקורת שהחמיץ, דרדרה את אל-עטייה למקום ה-9 בסיום היום השני. המנצח של היום היה סאיינז בפולקסוואגן, שהקדים בדקה ורבע את פטרהנסל. סאיינז מוביל גם בדירוג הכולל ואחריו דה-וילירה, גם הוא מקבוצת פולקסוואגן. פטרהנסל תופס את המקום השלישי, אחריו אלי-עטייה וסוגר את החמישיה המובילה נאני רומא, במיצובישי מס' 304.
משאיות – התחרות הצמודה נמשכת, והמנצח של היום השני הוא דה-רוי שהקדים בשתי דקות את הרוסי קבירוב הנוהג במשאית קאמאז. ואן-ולייאט תפס את המקום השלישי. הסדר הזה נשמר גם בדרוג הכללי, שלדה-רוי יתרון של כ-4 דקות.
הצוות הישראלי - ערמוני וקדשאי הגיעו להישג יפה, כשסיימו במקום ה-30 לאחר שזינקו מהמקום ה-151. בדירוג הכללי הם נמצאים במקום ה-62, בפיגור כולל של שלוש שעות ורבע.
היום (שני) ייערך אחד מקטעי הדירוג הארוכים ביותר של התחרות השנה: 616 ק''מ מאומצים שבהם יידרשו הנהגים, הנווטים וכלי הרכב למלוא יכולתם.                    

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום השני

מפת היום השנימפת היום השני

תמונות מהיום הראשון והשני

תמונות מהיום הראשון והשניתמונות מהיום הראשון והשניתמונות מהיום הראשון והשניתמונות מהיום הראשון והשני

סיכום היום השני בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תגובות

0 תגובות