שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום השביעי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

יום 7, שישי, 9.1.09

הגשם הכבד שירד באזור בו היה אמור המקצה לעבור הביא שוב להחלטה לקצר את הקטע התחרותי, והמתחרים עברו 244 ק''מ בערך במקום ה-420 המתוכננים. הגשם הפך את המסלול לחלקלק ובוגדני, ולפיכך נפלה חחלטה נוספת: לבטל את מקצה המשאיות, שעשו את דרכן לנקודת הסיום בנסיעה מנהלתית.
לאחר הפסילה של אל-עטייה, חלה בקטע זה עוד התרחשות משמעותית: פטרהנסל נתקע עם מנוע גמור, ונגרר לנקודת הסיום. כרגע לא ברור אם ימשיך בתחרות, אבל ברור שהוא איבד כל סיכוי לנצח בה.
אופנועים – ביום בו חצה הראלי את הגבול לצ'ילה, מה יותר נכון מנצחון של רוכב מקומי. פרנסיסקו לופז, על ה-KTM מס' 20, זכה בנצחון הראשון שלו במקצה בדקאר, כשהוא מקדים את קומה בכ-4 דקות. דפרה הגיע שלישי, בפיגור של 5:21 דקות. קומה מוביל בדרוג הכללי בבטחה, עם יתרון של כ-51 דקות על סטריט, הנמצא במקום השני.
טרקטורונים – גם כאן היה נצחון דרום-אמריקאי, כשמרקוס פטרונלי הארגנטינאי (CAN – AM מס' 273) מגיע למקום הראשון, 14 דקות לפני לואיס הנדרסון מאורגוואי (סוזוקי מס' 270). סוניק מפולין הגיע שלישי, הראשון מבין רוכבי הימאהה. מצ'ק הגיע במקום השביעי, בפיגור של כחצי שעה, אך הוא מוביל בדרוג הכללי עם יתרון של קרוב לשעתיים וחצי, לאחר שהמוביל הקודם, גונזלס, פרש. פטרונלי הגיע למקום השני וסוניק לשלישי. דקלרק, שהוביל את הראלי בארבעת הימים הראשונים, נתקע עם צירייה שבורה, נאסף על ידי משאית ה''מטאטא'' ופרש גם הוא מהתחרות.
מכוניות – 57 ק''מ בתוך המקצה, פרצה אש במנוע מכוניתו של פטרהנסל. 20 ק''מ מאוחר יותר, הוא נאלץ לעצור בגלל התחממות יתר של המנוע. מעט מאוחר יותר, המנוע ''שבק'' כליל והמנצח של הדקאר הקודם – שהוא בעל מספר הנצחונות הרב ביותר בתולדות הדקאר – נגרר לנקודת הסיום. כרגע לא ברור מה יקרה איתו בהמשך. הפרישה של אל-עטייה ושל אלפנד והתקלות שפקדו את פטרהנסל, השאירו את הבמה לקבוצת פולקסוואגן, שמחזיקה במקומות 1-2-3 בדרוג הכללי. סאיינז, שניצח את מקצה היום, 3:41 דקות לפני חברו לקבוצה מילר, נמצא במקום הראשון, דה-ויליה שני, ומילר שלישי. במקום הרביעי נמצא רומא, האחרון מקבוצת מיצובישי שיש לו עוד סיכוי בדקאר הזה, המפגר בחצי שעה בערך אחרי סאיינז. גורדון, שהגיע במקצה במקום השלישי, נמצא במקום החמישי בדרוג הכללי והוא המוביל בקטגוריה הפתוחה. גיבון, במקום ה-20, מוביל את קטגוריית ה-T2.
היום, שבת, הוא יום מנוחה שיאפשר למתחרים לצבור קצת שעות שינה ולנסות ולהשמיש את כלי הרכב ככל הניתן. מחר, ייצא הראלי צפונה לאורך חוף האוקיינוס השקט, לקטע תחרותי מתוכנן של 294 ק''מ, במסלול מגוון שעולה ויורד בין ההרים, חלקו חולי, חלקו סלעי, וחלקו בדרכים סלולות.                

יום 7, שישי, 9.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום השביעי

מפת היום השביעימפת היום השביעי

סיכום היום השביעי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות