שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום התשיעי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו מעדכנים אתכם מדי יום במתרחש. היום היתה עוד פרישה משמעותית, כשרוכב האופנוע האמריקאי ג'ונה סטריט, שניצח במקצה החמישי, פרש עקב פציעה

יום 9, שני, 12.1.09

יום ראשון בדיונות של מדבר אטקמה והמארגנים שחששו שהחול היבש והרך יקשה מאוד על המתחרים, קיצרו את המסלול המתוכנן ב-20 ק''מ. רוכב האופנוע ג'ונה סטריט, שהשיג במקצה היום החמישי את הנצחון הראשון שלו בדקאר, נפגע בפרק ידו, לא התייצב לזינוק ופרש.
אופנועים – קומה זינק היטב והוביל את המקצה בשלביו הראשונים. תקלה טכנית עצרה אותו לזמן מה ופרטנייה עלה לראש. לקראת הסיום נטל וארהובן, שזינק במקום ה-33, את ההובלה וגם ניצח בסופו של דבר את המקצה, כ-3 דקות לפני פרטנייה ו-3:40 לפני לופז, אך האחרון ספג 5 דקות עונשין ונדחק למקום החמישי, כשקומה ודפרה עולים למקום השלישי והרביעי בהתאמה. קומה ממשיך להוביל את הדרוג הכללי, ביתרון של כשעה על פרטנייה וכשעה וחצי על דפרה.  
טרקטורונים – פטרונלי לקח תחילה את ההובלה, אך במחצית המרחק בערך עבר מצ'ק לראש וסיים את היום כמנצח, כשפטרונלי מגיע 39 שניות אחריו. וזה אחרי מקצה של 430 ק''מ! הסדר הזה נשמר גם בדרוג הכללי, כשמצ'ק מוביל בשעתיים וחצי בערך. במקום השלישי סוניק, בפיגור של שלוש שעות וחצי.
מכוניות – מילר הוביל במרבית היום, עד שפגע בסלע וגרם נזק למערכת ההיגוי. סאיינז עלה למקום הראשון וניצח את המקצה, 1:47 לפני מילר. גורדון הגיע שלישי, 2:16 דקות אחרי המוביל. באזור הק''מ ה-80 היתה לדה-ויליה טעות בניווט והוא ורומא, שנסע בעקבותיו, איבדו עקב כך דקות רבות. דה-ויליה סיים את המקצה במקום החמישי ורומא בשביעי. אגב, צוותים נוספים עשו את אותה טעות ניווט באותה נקודה. טרהנובה בב.מ.וו מס' 315 סיים רביעי ונוביצ'קי, בב.מ.וו מס' 316 תפס את המקום השישי. סאיינז ממשיך להוביל בדרוג הכללי, מילק במקום השני ודה-ויליה בשלישי. רומא וגורדון במקומות ארבע-חמש.
משאיות - שוב היה זה משחק יו-יו בין קבירוב, צ'אגין ודה-רוי, עד ששני האחרונים עשו גם הם את טעות הניווט בק''מ ה-80, שאחריה פיגר צ'אגין ב-26 דקות אחרי קבירוב ודה-רוי בקרוב ל-40, בנקודת הציון בק''מ ה-96. בהמשך, העיקו שלושתם על דוושות התאוצה, אבל קבירוב ודה-רוי עצרו כדי לסייע לצוות של תומצ'ק הצ'כי, שמשאית הטטרה שלו עברה תאונה. צ'אגין סיים לפיכך ראשון, כשקבירוב ודה-רוי מגיעים במקומות שלוש וארבע כחצי שעה אחריו. תוצאות אלו אינן סופיות, וייתכן שהמארגנים ישפרו את זמנם של קבירוב ודה-רוי בשל עצירת הסיוע. במקום השני הגיע הברזילאי דה-אלווזדו, אחד מוותיקי הראלי, שזו לו התחרות ה-21 במספר. הוא עשה זאת כבר על אופנוע, במכונית ובשנים האחרונות במשאית. צ'אגין עלה למקום הראשון בדרוג הכללי, קבירוב שני ודה-רוי שלישי, אך ייתכן ומיקומים אלה ישתנו לאחר החלטת המארגנים.
היום (שלישי) יצאו המתחרים למסלול מעגלי ארוך, הקטע הארוך ביותר בדקאר של השנה וכנראה גם הקשה ביותר. 670 ק''מ בדיונות של מדבר אטקמה, שיעמידו במבחן את כישורי הנהיגה והניווט של הצוותים, כמו גם את הסיבולת של כלי הרכב.            

יום 9, שני, 12.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום התשיעי

מפת היום התשיעימפת היום התשיעי

סיכום היום התשיעי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות