שטח 4X4 > כתבות > שטח

חוגגים 75 שנה לג'יפ

ומה נכון יותר מלערוך את החגיגה עם תערוכה שבה יוצגו 250 דגמים שונים של המותג המיתולוגי

ביום שבת, ה-16.7, כדאי לכם להגיע לעיירה סוואני (Suwanee) במדינת ג'ורג'יה, ארה''ב. שם, במתחם של חברת Omix-ADA , שהיא יצרנית החלפים הגדולה ביותר עבור דגמי ג'יפ השונים, תתקיים תערוכה ענקית לכבוד יום ההולדת 75 של רכב השטח הוותיק והמוכר. ומה מציגים בתערוכה שכזאת? כמובן, דגמי ג'יפ שונים, 250 במספר. ולא להתבלבל: כשאנחנו כותבים ג'יפ, הכוונה היא ל-Jeep!

הבסיס לתערוכה יהיה אוסף כלי הרכב ההיסטורי של Omix-ADA עצמה, המכיל למעלה מ-30 דגמי ג'יפ מהנדירים ביותר, שכל אחד מהווה נקודת ציון משמעותית בהתפתחות של המותג שהפך לשם גנרי לרכבי שטח. תמצאו שם בין היתר את הסבא המיתולוגי של כל השושלת, הבנטאםBRC  משנת 1941; את ממשיכי דרכו – ויליס MB  ופורדGP  משנת 1942 – שהם הג'יפים של מלחמת העולם השנייה; את ה-CJ-2A משנת 1946שהיה הג'יפ האזרחי הראשון שיוצר על ידי ויליס; את הוואגוניר שהיה ה-SUV האמיתי הראשון; את שושלת דגמי ה-CJ והרשימה עוד ארוכה.

בין הכלים המיוחדים באמת, נמצא באוסף את ה-CJ-2A החקלאי, שנבנה ככלי ייעודי שנועד למלא את כל צרכי החוואים. היתה לו כננת קדמית מופעלת מ-PTO, קומפרסור מובנה בתא המנוע, רתכת במקום מושב הנוסע, ואפשרויות להכפלת הגלגלים לטובת העבודה בשדות, לריתום של מקצרה צידית, להתקנת מנוף אחורי ולהפעלת משור דרך יציאת כוח אחורית. הדגם הזה לא הגיע לכלל ייצור, והוא נדיר ביותר.

כיאה לחברה העוסקת בייצור ושיווק חלפים לג'יפים, כלי הרכב באוסף של Omix-ADA משופצים ברמה גבוהה ביותר. ואם אתם לא פנויים ב-16.7, אפשר לבהות בתמונות של כלי הרכב שבאוסף, ובפרטים מקיפים על כל אחד מהם  באתר http://www.jeepcollection.com.  

תגובות

0 תגובות