שטח 4X4 > כתבות > שטח

ההאמר הולך על קטן H2

ה-H2, הדגם המוקטן והמתורבת של ההאמר, אמור לעלות על הכבישים רק לקראת סוף שנת 2002, אבל לא יכולנו להתאפק ואנו מביאים קצת פרטים על הרכב שאולי מבשר על נישה חדשה: רכב שטח ''אמיתי'' ליאפים

ב-1992 כשה-Humvee הצבאי הפך להאמר האזרחי, כמעט ולא נעשו התאמות כדי להפוך את הכלי הקרבי למשהו מתורבת יותר, מלבד ערימה של קישוטים קוסמטיים בתא הנהג. ב-AM ג'נרל סברו, שדווקא ה''שיק'' המיליטנטי הוא זה שיקסום לקוניו. ההאמר אכן קנה לו קהל מעריצים מושבע, אבל גודלו ומחירו (90-100 אלף דולר), השאירו את הקהל הזה די מצומצם.

בתערוכת המכוניות בדטריוט, שנערכה בתחילת שנת 2000, הציגה החברה דגם קונספט של האמר מוקטן, לו קראה H2. הקהל אהב את מה שראה, וההחלטה להכניס אותו לייצור סידרתי נפלה די מהר. וכשאנחנו אומרים מוקטן, אל תחשבו על משהו זעיר: ה-H2 מבוסס על השילדה של הסוברבן, עם בסיס גלגלים של 3124 מ''מ, אורכו הכולל 4517 מ''מ ורוחבו למעלה משני מטר. עם כל הגודל הזה, ב-H2 יש מקום רק לחמישה נוסעים (ובכל זאת שיפור לעומת ההאמר הראשון, שבו מקום רק לארבעה), אבל תא המטען הוא פשוט ענקי.

ה-H2 שומר על המבנה הקופסתי של קודמו, וגם מערכת המתלים דומה, עם מתלה נפרד לכל גלגל. המנוע שיניע את הרכב החדש הוא הוורטק V-8, בנפח 6,000 סמ''ק, שיספק קרוב ל-350 כ''ס. בשלב זה עדיין לא מדברים על גירסאות דיזל, אבל סביר להניח שבהמשך יוצעו גם רכבים שותי סולר.

בחברה המייצרת את ה-H2 (שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס לבין AM ג'נרל) טוענים, שברכב החדש לא נעשו כל ויתורים ביכולות השטח. הכוח הרב של המנוע, המשודך לתיבה אוטומטית עם ארבע הילוכים ותיבת ההעברה עם הילוך כוח, מועבר לארבע צמיגים ענקיים בגודל 35 אינץ', הרוכבים על חישוקים בקוטר 19 אינץ', המצויידים בביד-לוק (טבעת מיוחדת המונעת ירידת הצמיג מהחישוק גם כשלחץ האוויר בו נמוך מאוד).

תיבת ההעברה AutoTrac של ג'נרל מוטורס, מאפשרת נסיעה בכמה מצבים, שאחד מהם מיועד במיוחד לאנשים שלא אוהבים לטרוח: Auto/4wd – החלקה של הגלגלים האחוריים תביא לשילוב אוטומטי להנעה 4X4, עם דיפרנציאל מרכזי פתוח, כמו שמקובל במרבית ה-SUV החדשים. בנוסף, בתיבה גם מצבי 4X2 גבוה 4X4 גבוה ו-4X4 נמוך – שיפעלו בצורה המוכרת לנו.

רשימת הגאדג'טים שיורכבו ב-H2 ארוכה, כיאה לרכב המיועד ליאפי-שטח. היא תכלול מיגון גחון מלא, כננת אינטגרלית, מערכת תקשורת מרכזית שבה GPS, גישה לאינטרנט עם אפשרות שליחת מיילים, DVD, נגן CD ומערכת אודיו של מונסון, תחנות עגינה למחשב נייד ולמכשיר סלולרי. הרכב יצוייד גם במערכת OnStar של ג'נרל מוטורס, המבוססת על מוקד הנותן בין היתר שרותי איתור, מקבל התרעה על פתיחת כריות האוויר ברכב מסויים (כלומר תאונה), ומתאם את שרות החנייה, במקומות בהם הוא קיים. כמו כן תקבלו מערכת לראיית לילה וגג רך נפתח חשמלית, עם מערכת הצללה המופעלת ע''י טרמוסטט.

הדגם החדש לא יפסיק את ייצורו של האח הגדול, שייקרא מעתה H1. בתכנון נמצא כבר גם דגם טנדר, שהוצג כקונספט בתערוכת המכניות של ניו יורק, בתחילת שנה זו. הייצור של הטנדר אמור להתחיל כשנה וחצי לאחר שהדגם הרגיל יגיע לשוק. מחירו של ה-H2 עדיין לא נקבע סופית, אבל ההערכות מדברות על סדרי גודל של 40-50 אלף דולר, בארה''ב. עם תג מחיר כזה, עם הצעצועים שהוא מציע, ועם הילה של רכב שטח קשוח, ההאמר החדש עשוי לנגוס נתח הגון בשוק העליון של רכבי השטח.

תגובות

0 תגובות