שטח 4X4 > כתבות > שטח

מיצובישי מתקרבת

סיינז מתרחק, פטרהנסל מתחמם ואנחנו מביטים לעבר אלה שיש להם פחות תקציב, הרבה פחות

המחצית השניה של הדקאר התחילה עם מכה חזקה לתקוות הגבוהות של פולקסווגן. אחרי יום המנוחה בשבת, נהגה הבכיר ומוביל המרוץ, קרלוס סיינז, סבל אתמול מתקלות טכניות שגררו איבוד זמן רב והרחיקו אותו עד למקום הרביעי בדרוג הכללי. דה ווייר נטל את ההובלה בשם קבוצת פולקסווגן ומקווה כרגע להובלה חלקה עד לסיום. מי שמאלחל לו דברים שונים לחלוטין הוא פטרהנסל שממשיך לחפות על התחלה גרועה במרוץ ונמצא כרגע חצי שעה מדה ווייר. לוק אלפון, גם הוא ממיצובישי, סוגר את השלשה המובילה.

ובצד השני של ספר התקציב...

פולקסוגן ומיצובישי משקיעות מאות מיליוני יורו במאמצי הדקאר שלהן והן מכוונות לעבר הניצחון. בדקאר ישנם מאות מתחרים שנמשכים לעבר ההילה של סאגת המדבר השנתית, והם עושים זאת עם פחות כסף בארנק. עבור אלה שרוצים להתמודד עם המדבר ישנם כמה פתרונות מדף מוכנים, של מכוניות המתחרות בליגה הבכירה ומסוגלות לסיים את הדקאר בתקציב נמוך יחסית. כמה נמוך? מייד תדעו.

ובצד השני של ספר התקציב...

על פתרון אחד סיפרנו לכם בעבר (ראו קישור בתחתית הפסקה). צי כלי הרכב של סדנת באולר הבריטית פושט בכל שנה על המדבר באפריקה ויצר מוניטין של כלי רכב אמין, פשוט ויעיל. כפי שדרו באולר סיפר לכתבנו, הפילוסופיה העומדת בבסיס הכלי שלו היא היצמדות גבוהה כל האפשר למקור (לנד רובר דיפנדר), כדי להשיג כלי אמין ופשוט. עבור מתחרה פרטי המעוניין לסיים, הרי שאלה יתרונות גדולים.


ארז אברמוב מבקר בסדנת באולר

הקשר הצרפתי

העם שהגה את מרוץ הדקאר יודע גם לייצר פתרונות מוטוריים טובים כדי לצלוח אותו. סדנת SMG גם היא מעמידה בכל שנה שורה מכובדת של כלים על קו הזינוק לדקאר, כאשר אצל הצרפתים הפילוסופיה שונה לחלוטין. SMG בונה באגים קלים וזריזים, במתכונת אמריקנית, עם מנועי פורשה, המותקנים בחלק האחורי של כלי הרכב. הרעיון מאחורי תצורה כזו הוא לייצר כלי רכב קל (לפי תקנון הדקאר רכבי הנעה אחורית יכולים להיות קלים בשליש מרכבי הנעה כפולה), מה שאומר פחות דלק, פחות בלאי ופחות חלקים שעלולים לייצר בעיות.


אתר סדנת SMG

הקשר הצרפתי

SMG הוקמה ב-1997 על ידי פיליפ גשה, אלוף מרוצי קרח ומתחרה בכל סוג אחר של מרוצים, כולל דקאר. גשה שם לו למטרה לשחזר את השגיו של ז'אן לואי שלסר, שהפך עם השנים לבונה באגים ולמנצח דקאר, שמסוגל אפילו לאיים על הגדולים. אשתקד הייתה SMG ראשונה מבין הקבוצות הפרטיות בדרוג הכללי בדקאר והשנה כיוונו גבוה יותר.

ולתפרנים

עבור אלה שבאגי דו-מושבית יקרה עבורם, הציעו השנה אנשי SMG חבילה מיוחדת. אנשי הסדנה, בשיתוף עם המאסטר שלסר, בנו באגי חד מושביות, אשר בהן אפשר להתחרות בתקציב של 99,000 יורו. עבור הסכום הנאה מקבלים, חוץ מהבאגי, שרותים טכניים ענפים במהלך המרוץ, ניהול קבוצה ושרותי עיתונות ופרסום – חבילה נאה, לה זקוק מתחרה פרטי שגייס חסויות וצריך לדאוג לתחזוקת כלי הרכב ולחשיפה לנותני החסות.


לפרטים על באגי חד מושבית

ולתפרנים

הכלי החביב שבנתה SMG נמתח לאורך 440 ס''מ לרוחב 218 ס''מ, עם בסיס גלגלים של 303 ס''מ. את 1190 הקילוגרמים לא מתקשה להזי מנוע פורשה 6 צילינדרים בנפח 3.2 ליטר, עם 250 סוסים. כלי קל שכזה, עם בסיס גלגלים ארוך ורוחב שכזה הוא כלי קל לנהיגה, המתאים לחובבים, בתנאי שאלה יודעים לנצל את יתרונות התצורה בנהיגה בחול ובתנאי שמחזיקים בידע מתאים בניווט. ואם אתם תמהים למה לנהוג לבד, התחשבו בחיסכון בעלות ההרשמה של הנווט וזכרו ששלסר רשם השגים יפים עם באגי כזה בדיוק.

תגובות

0 תגובות