שטח 4X4 > כתבות > שטח

462

ביום בו התחיל מסע חוצה ישראל, גלעד שליט נמצא כבר 462 ימים בשבי החמאס, 445 ימים נמצאים אהוד גולדוואסר ואלדד רגב בשבי החיזבאללה. בינתיים עוד שבוע עבר וכלום לא קרה

כתב וצילם: עמיר שר

הטלפון הפריע את תנומת הצהרים, ''שבוע הבא, מסע טרקטורונים, דן עד אילת, מתאים לך?”, “כן'' אני עונה באינסטינקטיביות. שנייה אחרי שמסתיימת השיחה עוברת בראשי המחשבה ''רגע, הוא אמר טרקטורונים?” הניסיון הקצר שלי על טרקטורונים מתחיל ונגמר במספר סיבובים שעשיתי על טרקטורונים של חברים לפני עשרים שנים. בתור אופנוען גיבשתי דעה שלכל הטרקטורונים יש אינטרס משותף אחד, להיפטר מהרוכב הלא חשדן. הם מנסים לזרוק, להפוך או סתם לפרק אותך לגורמים. הזיכרון הזה בנוסף לעובדה שאני לא ממש בכושר ובעיקר עצלן החל להעלות ספקות, איך לעזאזל אני עובר 750 קילומטרים, בשטח, בארבעה ימים, על כלי תחבורה לא ממש מוכר.

הסרט מהמסע

מסע חוצה ישראל השני של חברי פורום הטרקטורונים באתר jeeptrip עמד הפעם בסימן ''ושבו בנים לגבולם'' ובהתאם התחיל מביתו של גלעד שליט במצפה הילה. הרכב משתתפי המסע היה מגוון מאד, החל בבני עשרה ועד פנסיונרים. הגיוון המשיך גם לחמישה עשר הכלים המשתתפים, טרקטורוני עבודה וספורט, טרקטורונים חדשים וישנים, שלשה תומקרים ואחת “בימבה” arctic cat פראולר וכמובן רכב ליווי באדיבות עופר אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן-אם, אשר לקחה חסות על הארוע המאורגן למופת הזה.

קיבלתי לידי טרקטורון can-am outlander 800 חדש, אולי הדוגמא הטובה ביותר לטרקטורון מודרני, מנוע חזק ומוזרק, מתלים נפרדים, מערכת בלימה משולבת, שילוב חשמלי ל-4x4, נעילה ויסקוזית וכמובן מושב רחב ומפנק.

עוד לפני שהחל המסע דבר אחד ברור, למסע חוצה ישראל בסוף הקיץ ורגע לפני הגשם הראשון, יש רק מלך אחד. האבק, הרבה ממנו. אבק לבן, צהוב, ורוד, חום ושקוף. אבק עם ובלי ריח, עם ובלי טעם, אבק קל ואבק כבד ובעיקר אבק שלא מרפה ממך גם אחרי 3 ימים ואין סוף מקלחות. המסע אינו מרוץ אבל בכדי להספיק לעבור מעל 200 ק''מ בשטח ביום בו השמש זורחת ב-05:30 ושוקעת פחות מ-12 שעות מאוחר יותר יש צורך לשמור על קצב רכיבה גבוה.

ליד ביתו של גלעד

לאחר טקס קצר נפרדנו מאביבה אמו של גלעד בתקווה שלמסע הבא יצטרפו כל החטופים. המסלול בחלקו הצפוני של המסע איטי יחסי בעיקר בגלל חציות הכבישים, השבילים המתפתלים וכמובן היסוסים של תחילת מסע. רק באזור עמק יזרעאל התחלנו לתת בגז בשבילים הפתוחים ולהרגיש אבק מהו. הרכיבה מהנה והתוואי אפשר ל-outlander ולי ללמוד אחד את השני ומהר מאד הפכנו לחברים טובים מאד. את ארוחת הצהריים המאוחרת עשינו במושב שדה יצחק. אביו של שלומי בוכריס ז''ל, שנפל בכפר גלעדי במלחמת לבנון השנייה, הזמין אותנו לנקודת תצפית מטופחת שהוקמה על ידו ובעזרת פלוגתו של שלומי. בדרך כלל למסעות החוצה יש נטייה לדלג על מעבר בשטח במרכז הארץ בעיקר בגלל המעבר בישובים ערביים, הפעם המסע עבר דרך קלנסוואה וטירה, פשוט לא יאמן איך אפשר לחיות בזוהמה ובביוב בלב הארץ ''שתי דקות מכפר סבא''. השעה האחרונה לרכיבה התבצעה בחושך וכמובן שהקצב ירד, הגענו לנחשונים, נקודת הסיום ליום הראשון.

ליד ביתו של גלעד

ביום השני סופסוף התחלנו מתרחקים ממקומות ישוב והאפור המלוכלך פינה מקום לצבעי המדבר החומים צהובים. המסלול הוביל אותנו דרך מקומות ידועים כמו נחשונים, תל חדיד ותל גזר, יער בן שמן ויער המלאכים. היום גם האבק החל לשחק תפקיד מרכזי ושיירה של 15 הכלים נמשכה לאורך של יותר מ-2 ק''מ, דבר שגרם למספר ברבורים ולבזבוז זמן יקר. כדי להגיע ליעדנו בזמן סביר קוצר מעט המסלול, אך עדיין רכבנו מעל 220 ק''מ גם היום. הנופים היום כללו קומביינים הקוטפים את הכותנה במהירות לפני בוא הגשם ומצד שני שדות חרושים וזרועים הכמהים לגשם. כל מסעי חוצה ישראל עוברים בערך באותו התוואי ומעציב שבכל פעם שאני עובר על התוואי הוא פחות שטח פתוח וטבעי ויותר שטח בנוית בעיקר באזור רמות מנשה (כביש חוצה ישראל)ובאזור לכיש ולכיוון באר שבע (כן שוב פעם כביש חוצה ישראל). היום הרגשת הביטחון גרמה לי לרכוב במהירות תלת ספרתית בשבילים הפתוחים ללא כל חשש ואפילו להוריד מעט את ריכוז ברכיבה וליהנות מהנוף שמסביב. נקודת הסיום של היום הייתה משאבי שדה, אליה הגענו עם דמדומי השקיעה.

עמוק במדבר

היום השלישי היה אמור להיות היום האתגרי והקשה ביותר הכולל אתה המדרגות במצוקי אלות ואת נחל ערוד עם הבולדרים ושינויי הכיוון התכופים. מסתבר שאת ה-outlander זה לא עניין, והוא פשוט דילג בקלילות על כל המכשולים, כל זאת למרות שהתאמצתי להפריע עם היכולות הטכניות הלא מזהירות שלי שהיו אמורות להקשות על outlander, אבל הוא פשוט הביט בבוז ורק ביקש לתת יותר בגז. ה''דשדש'' החלקלק והמהנה בנחלי אלות וחרשה המרגיש כמו רכיבה על שמן אבל בשליטה מלאה, צריך רק לזכור לא לתת בגז יותר מידי בתחילת הנסיעה אחרת אתה מוצא את עצמך חופר את תעלת הימים ומפגיז בקצב של וולקן את הרוכב שמאחריך. היה גם חילוץ של תומקאר ששקע ב''כוונה'', ה-outlander שלף אותו בקלילות בעזרת הכננת. היו גם מספר תקלות מינוריות כמו סתימות דלק, תקרים, יוניט חום סורר ובעיקר מסנני אוויר סתומים, כל אלו הצטרפו לתקלה מסורתית שהגיע כבר ביום הראשון, בולם פרוץ בכלי של דניאל הצפוני שהוחלף במהירות במוסך טריפ טרקטורונים בנווה ימין. גם יום זה הסתיים החושך ולאחר מעל 220 ק''מ הגענו לחאן שחרות.

עמוק במדבר

היום האחרון היה קצר ועברנו את 110 הק''מ במהירות ועוד לפני הצהריים הגענו לנקודת הסיום על החוף באילת, לא לפני שעברנו דרך הר ברך, הר חזקיהו והר יואש שסיפקו קצת עניין בעיקר מורדות חלקלקים ומעלים מוצלבים. טקס סיום, תודות וחלוקת תעודות ופתאום זהו נגמר המסע.

סיכום ומסקנות

הקשר בין טרקטורון מודרני לאבותיו הקדמונים קלוש ביותר, הוא עולה עליהם בכל התחומים: הוא בטוח, מפנק, מהנה ואמין יותר. הקלות בה הוא מבצע את המשימות המוטלות עליו ללא דרמות לפעמים בשעמום ובמבט בוז... השריר היחידי שעבר קשה ונתפס, הוא שריר בוהן ימין, האצבע של המצערת. היום הקשה ביותר במסע היה היום החמישי בו צריך היה לנקות את כל הציוד מהאבק הרב... ה''בימבה'' כלי מפתיע, בעצם גם התומקאר, ובעצם כל הטרקטורונים. בשחרות יש זריחה יפיפייה. רוכבי טרקטורונים הם לא אינדיאנים. כמו תמיד, התכנון הוא אבי ההצלחה, והתכנון הקפדני של מובילי המסע, דניאל הצפוני וזאביק השועל, עשו את המסע לקל יחסית. אנחנו אוהבים לעשות טעויות שהן בכייה לדורות, הסטטוס קוו, השטחים ו....כביש 6. והמסקנה החשובה מכולן: יש חיילים בשבי, צריך להחזיר אותם עכשיו! בכל מחיר!

סיכום ומסקנות

הכותב היה אורח חברת עופר אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן-אם

הכותב היה אורח חברת עופר אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן-אם

קישורים:




אתר הבנים

תגובות

19 תגובות

1

רני פלג

11 באוקטובר 2007 ב 12:27

צריך לזכור את החיילים כל יום, כל שעה

כל הכבוד לכל הגורמים המעורבים, נראה מסע לעניין. כתבה נהדרת

2

גלעד4X4

11 באוקטובר 2007 ב 13:14

יופי של מסע

באמת מקווה שכול החטופים ישובו וישתתפו במסע הבה

3

אורח/ת

11 באוקטובר 2007 ב 13:53

המסע הבא, יהיה קשה יותר - בהבטחה :-)

אני ודני כבר מתכננים לכם את המסע הבא.
הולכת להיות הפתעה...

זאביק

4

אורח/ת

11 באוקטובר 2007 ב 14:42

שרק יחזרו הביתה בשלום ובמהרה!!!

5

אורח/ת

11 באוקטובר 2007 ב 18:26

עדיין חולם שאני נוסע במדבר

באמת מסע נהדר דני הצפוני "המפקד" מעכשיו הבטיח שכאשר גלעד ישוב נעשה את המסע יחד איתו ואני מקווה שזה יהיה עוד השבוע בעיקר בגלל גלעד
המפקד תיאר את החוויה בדרך הטובה ביותר היה במסע הכל נוף,אבק, ברבורים, תקלות, אבל החלק הטוב ביותר במסעהיו האנשים מחכה בקוצר רוח למסע הבא
יורם חבר של ברוך

6

אורח/ת

11 באוקטובר 2007 ב 21:16

כל הכבוד לכם....

7

אורח/ת

12 באוקטובר 2007 ב 03:07

רוכב

שלום שלום , אני רוכב טרקטורון כבר הרבה שנים . הייתי מעוניין לקבל את הציר אם זה אפשרי, במטרה לבצע אוו עוד בחנוכה 2007 . בתודה . יאיר . אם יש אפשרות כזאת אנא הגיבו כאן ואני אגיב במתן המייל שלי.

8

זאביק השועל

12 באוקטובר 2007 ב 08:14

ציר המסע

כנס לwww.jeeptrip.com לפורום טרקטורונים
בשרשור מסע חוצה ישראל מפורסם ציר המסע

זאביק

9

אורח/ת

14 באוקטובר 2007 ב 12:45

לגבי ציר המסע-זאביק

זאביק היקר. תודה שהפנת אותי לאתר שלא ידעתי על קיומו ,אומנם נרשמתי ומצאתי את הקובץ של מסלול הטיול , אך יש בעיה בהורדת הקובץ. יש מצב שאתה מצליח לשלוח לי את זה , זה חשוב לי עד מאד. וחוץ מזה, מי הם ברי המזל שיוצאים כל שנה למסע?...

10

זאביק השועל

15 באוקטובר 2007 ב 03:06

ציר המסע

אנחנו פותחים הרשמה והיא בד"כ נסגרת אחרי 5 דקות
צריך להתמיד ולהתעדכן בשרשורים
בכל מקרה, אני אעלה את הצירים של 4 ימי המסע שוב.
זאביק

11

אורח/ת

15 באוקטובר 2007 ב 03:45

ציר מסע

זאביק היקר שוב שלום. הקבצים נמצאים באתר בפורמט שלפי מיטב הבנתי יכולים לרדת ולהיראות רק על צג ה GPS , תקן אותי אם אני טועה. בכל מקרה רציתי לדעת אם יש אפשרות שתשלח לי את המסלול (במידה ויש לך) בפורמט של וורד או מסמך קריא עם נ.צ (בדרך הישנה ) , בכל מקרה לשאלתי הקודמת -רציתי להשלים ולשאול -מתי? בדרך כלל יוצא מסע כזה , האם זה רק בסוכות?

12

זאביק השועל

16 באוקטובר 2007 ב 00:31

קבצי המסע

לא צריך GPS, צריך תוכנת ניווט שטח ל PC
אם לא תסתדר בלהמיר אותם לקבצי טקסט, תגיד
ואני אשלח לך במייל

13

אורח/ת

16 באוקטובר 2007 ב 10:51

יופי של כתבה

עמיר, למרות שאתה אופנוען נראה שלכתוב אתה יודע...

14

אורח/ת

16 באוקטובר 2007 ב 17:35

אחלה

אחלה כתבה, אהבתי את הכתיבה.

15

אורח/ת

17 באוקטובר 2007 ב 00:50

אמן ב"ה יחזרו בשלוםם

16

אורח/ת

19 באוקטובר 2007 ב 23:32

מסע המשאלה...

הלוואי ותתגשם המשאלה והלוואי ותממש התקווה ויחזרו הבנים לבית שלמים ובריאים , ברכות שלוחות למארגנים ולמשתתפים שהביאו שוב לתודעת הציבור את הנושא החשוב הזה. שאו ברכה והיזהרו בכבישים!

17

אורח/ת

22 באוקטובר 2007 ב 01:08

הטיול הבא

אשמח מאד להצטרף לטיול בשנה הבאה

18

אורח/ת

12 בינואר 2008 ב 19:08

גלעד שליטט...: )

19

אורח/ת

12 בינואר 2008 ב 19:10

טוווווב: P

מממססעעע יפפהה מאאוודד : )
עעםםם עייקקררווןןן טוובבב : - )