שטח 4X4 > כתבות > שטח

יונימוג על סטרואידים

הזטרוס, המשאית הצבאית החדשה של מרצדס, נשענת על מכללים מוכרים ומוניטין יוצא דופן, שיעזרו לה להתחרות בשוק הרווי של משאיות טקטיות מודרניות

אם תקחו יונימוג ותגדילו אותו, תגדילו אותו מאוד אפילו, תקבלו את המשאית הצבאית החדשה של מרצדס – הזטרוס (Zetros). המשאית, שנחשפה לראשונה לפני כחודשיים בתערוכת ציוד צבאי בפריז, מיועדת להתחרות בשוק הרווי של המשאיות הטקטיות המודרניות, דוגמת הטטרה ATC, המשלבות כושר נשיאה גבוה יחד עם עבירות טובה ויכולת נסיעה מהירה בתנאי שטח.

זטרוס בשטח

זטרוס בשטחזטרוס בשטח

התכנון של הזטרוס שונה מהמקובל בתחום הזה, עם תא נהג קונבנציונלי הנמצא מאחרי המנוע והסרן הקדמי, בעוד שכל המתחרים משתמשים בתצורה של תא נהג מעל המנוע והסרן. לטענת מהנדסי מרצדס, לתצורה שבחרו יש מספר יתרונות: הנמכת צללית המאפשרת הובלה אווירית של המשאית במטוסי הרקולס, כמו גם הובלתה על רכבות ללא בעיית משקל וגובה במעבר מעל ומתחת לגשרים; גישה נוחה יותר לטיפול שוטף במנוע; חלוקה נכונה יותר של המשקל, במיוחד אם יש צורך למגן את תא הנהג.
הזטרוס תוצע בשתי גרסאות: עם הנעה 4X4 והנעה 6X6, כשיכולת ההעמסה עומדת על 4-6 טון  ו-7-10 טון, בהתאמה. המכללים נלקחו ברובם מדגמי המשאיות האזרחיות של מרצדס, אקסור/אקטרוס, וחלקם מכללים מהדגמים הצבאיים של היונימוג, כמו הסרנים הפורטליים. ההישענות על מכללים קיימים מאפשרת לחברה להציע תחזוקה ומלאי חלפים בכל מדינה בה נמצאת סוכנות משאיות של מרצדס.

קישורים נוספים

לסרט על טטרה ATC בעת מבחנים בצה''ל לכתבה על היונימוג

תגובות

0 תגובות