שטח 4X4 > כתבות > שטח

קרוס-אוברים בפריז

בתערוכת הרכב הקרובה יככבו הקרוס-אברים, במיוחד אלה עם מנועים היברידיים

 

לא פחות משש יצרניות כבר הודיעו על הצגת דגמי קונספט של קרוס-אוברים חדשים, בתערוכת הרכב של פריז שתיפתח בתחילת חודש אוקטובר. בין היצרניות הללו אפשר למנות את רנו, ב.מ.וו-מיני, סאנגיונג, שברולט, לקסוס וסיטרואן. מכל יצרני רכבי השטח, רק פורשה הודיעה עד כה שתציג דגם חדש, קאיין אס טרנס-סיבירייה, ששמו מעיד על שוק היעד שלו. פורד הכריזה על הצגת קוגה עם המנוע החזק ביותר שמוצע לדגם זה.

 

רנו תציג את ה- Ondelios קרוס-אובר יוקרתי שייתכן ויחליף בעתיד את האספייס. הרכב החדש יצוייד בשלוש שורות של מושבים המיועדים לשישה נוסעים, עם שורה ארוכה של גאדג'טים כמו מערכת מולטימדיה נפרדת לכל נוסע, שנהנה גם מבקרת טמפרטורה נפרדת, ושאר ירקות.

 

מערכת ההנעה נשענת על מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק 150 כס ועל שני מנועים חשמליים, האחד מותקן מלפני והשני מאחור. בעת שמערכת ה-ESP תבחין באובדן אחיזה מלפנים, המנוע החשמלי האחורי יניע את הגלגלים האחוריים, כך שאין כל קשר פיזי בין מנוע הדיזל לבין הסרן שמאחור. כלומר אין דיפרנציאל מרכזי ואין גל הינע.

מבחינת הביצועים, ברנו מצהירים על 7.8 שניות מ-0 ל-100, צריכת דלק של מעל ל-20 ק''מ/ליטר, ופליטת CO2 נמוכה, רק 120 ג'/ק''מ.

דגם הקונספט של המיני, מציג גם הוא אלמנטים מעניינים. למשל, דלת הנוסע בצד הנהג ''נוסעת'' לאחור כדי לאפשר כניסה ויציאה נוחים יותר; כל אחד מארבעת המושבים נפרד ממשנהו לחלוטין, וניתן להטייה ולסיבוב; במרכז הרכב עובר פס אליו אפשר לחבר התקנים שונים, כמו מחזיקי ספלים, ויש כבר חברה שייצרה ''ליין'' של ספלים ושאר כלים מפורצלן שמתאימים לפטנט החדש.

לקסוס תציג בתערוכה את ה-LF-Xh, שייתכן שתהיה המחליפה של ה-RX; סאנגיונג תעמיד על דוכניה את ה-C200; שברולט את האורלנדו (Orlando); וסיטרואן את ההיפנוז (Hypnos), שאמורה להגיע לתצרוכת דלק של קרוב ל-30 ק''מ/ליטר. נרחיב על רכבים אלה ברגע שיהיו לנו יותר פרטים. בכל מקרה, רק מהתבוננות בדגמים, בשרטוטים ובהדמיות, אפשר לומר שיש לכולם (מלבד המיני) כמה מכנים משותפים: לכולם צללית נמוכה, קווים זורמים וחלקים, הרבה משטחי זכוכית – מעניין מה מכל זה יגיע לקווי הייצור ומתי.       

תגובות

0 תגובות