שטח 4X4 > כתבות > שטח

ICON FJ – מחווה עיצובית לרכבי השטח של פעם

אנחנו מכירים ואוהבים את ה-FJ קרוזר של טויוטה, אבל כאן נציג לכם רכב שטח שהלך עם הרטרו עוד יותר רחוק

במידה לא מבוטלת, ההתייחסות של חובבי השטח אל כלי רכב דומה להתייחסות שלהם אל נשים: דבר ראשון בודקים איך הוא/היא נראים, אחר כך מגיע כל השאר (ויסלחו לי הפעם הנשים שגולשות באתר שלנו, כתבה זו מכוונת בעיקר למאותגרי הטסטוסטרון שבינינו). אבל בניגוד לטעמנו בנשים, ששם רובנו מחפשים את הצעירות יותר, ברכבי שטח יש לנו סטייה דווקא לכיוון הישנים והעתיקים יותר.
יצרניות הרכב עלו מזמן על הנקודה הזו ולראיה, אלו שמייצרות כלים ''קשוחים'', דוגמת הדיפנדר, הרנגלר ודומיהם, מנסות לשמר את המראה הקלאסי של פעם, למרות שמתחת לפחים מסתתרים כלי רכב מודרניים לחלוטין. ראיה נוספת היא ההצלחה של ה-FJ קרוזר, מחווה ללנד קרוזים של פעם, שהצליחה מאוד מבחינה שיווקית.

אייקון FJ-44

אייקון FJ-44אייקון FJ-44

מי שלקח את הנושא הזה עד הקצה, היא חברת  TLC אייקון (ICON) מקליפורניה, ארה''ב. תמורת סכום פעוט המתחיל ב-140 אלף דולר, תוכלו לקנות שם רכב הנראה בדיוק כמו הטויוטה FJ משנות ה-60 של המאה הקודמת, אבל מצויד במכלולים מתקדמים המקנים לו יכולות שטח לא מבוטלות.
ג'ונתן וורד (Jonathan Ward), המקים והבעלים של החברה, קיבל את מלוא הזכויות מטויוטה להשתמש בעיצוב, ושמונה בעלי מקצוע בונים בעבודת יד כ-20 עד 40 כלי רכב בכל שנה, רק על פי הזמנות. כרגע מציעה אייקון ארבעה דגמים: FJ 40 – שתי דלתות קצר; FJ 43 – שתי דלתות ארוך; FJ 44 – ארבע דלתות ארוך; FJ 45 – גרסת טנדר. כל הדגמים מוצעים בשתי גרסאות עיצוב, האחת שומרת אמונים למראה הקלאסי, השנייה מעט מודרנית יותר.

אייקון FJ-40

אייקון FJ-40אייקון FJ-40

אז מה יש לנו שם? רשימת הגודי'ס כמעט בלתי נגמרת: מנוע בנזין בנפח 5.3 ליטר, בתצורת V-8 כמובן, עם 350 כ''ס. אם זה לא מספק, יש גם מנוע 5.7 ליטר, שמוציא 450 כ''ס. לחסכנים, יש גם גרסת דיזל, 2.8 ליטר עם 135 סוסים. תיבת הילוכים של איסין AX15 (כן, כמו זאת שבסופה) משודכת לתיבת העברה של אטלס, טווין סטיקס, עם יחס נמוך של 3:1 (אפשר לקבל גם עם יחס של 5:1). כל העסק רוכב על סרני דנה, 44 או 60 לפי בחירה, עם מוגבל החלקה מאחור ואופציה  לנעילת ARB בשני הסרנים. הצמיגים הם של BF, בגודל 35 אינץ' על חישוק 17.

הדבר האמיתי - טויוטה FJ-45 משנת 1967

הדבר האמיתי - טויוטה FJ-45 משנת 1967הדבר האמיתי - טויוטה FJ-45 משנת 1967

המרכב בנוי מרובו מאלומיניום, וחלקו העליון סגור בברזנט ש''הושאל'' מהמרצדס G. השלדה עוברת טיפול מיוחד, ציפוי וצביעה שאמורים להגן עליה מפני חלודה לכל אורך חייו של הרכב. גלגל ההגה נלקח מכלי לעבודת עפר של קטרפילר, חלקים מלוח השעונים ומהמתגים מקורם במטוסים, אנטנות הרדיו וה-GPS מובנות מעל המראה הפנימית ועוד ועוד. הרשימה, כפי שכבר צויין, ממש בלתי נגמרת ותקצר היריעה מלפרט הכל (ראו בסרט המצורף בו מסביר וורד על הרכב).
לאחרונה החלה החברה לייצר גם רפליקה של ג'יפ קלאסי, ה-CJ3B. הכלים נחטפים, ואם אתם חולמים על אחד, כדאי שתרשמו בתור...

אייקון CJ3B

אייקון CJ3Bאייקון CJ3B

ג'ונתן וורד בהסבר על ה-FJ

תהליך הייצור של ה-CJ3B

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

30 במרץ 2011 ב 12:29

מגניב, איפה קונים?

2

אורח/ת

30 במרץ 2011 ב 13:28

נראה טוב!

נראה טוב!

3

אורח/ת

30 במרץ 2011 ב 13:50

איזה יופי! מהמהם!!!!!!!!!!!

אפשר להביא לישראל?