שטח 4X4 > כתבות > שטח

לנד רובר חוגגת 65

ולרגל האירוע הציגה דגם מיוחד של הדיפנדר שקיבל את השם LXV. אנו נביא בפניכם מעט מההיסטוריה של החברה באמצעות תמונות

65 שנה עברו מאז שהמהנדס הראשי של חברת רובר באותם ימים, מוריס ווילקס, החליט שהוא צריך כלי רכב שינייד אותו ברחבי החווה שלו. יחד עם אחיו ספנסר, שהיה המנכ''ל של רובר, הם בנו רכב שטח שהתבסס תחילה על מכלולים של ג'יפ צבאי אמריקאי. היצירה החדשה, שהכילה הרבה מאוד אלומיניום (בבריטניה של אותן שנים היה מחסור גדול בברזל) נקראה לנד רובר – והשאר היסטוריה.
כמו מרבית יצרניות הרכב הבריטיות, גם לנד רובר עברה הרבה תהפוכות במהלך השנים. בשנת 1967 חברת רובר התמזגה עם ליילנד, ב-1988 נמכרה לבריטיש אירוספייס, ב-1994 עברה לידיים של ב.מ.וו וזו מצידה פיצלה בשנת 2000 את החבילה ומכרה את רובר לקבוצת משקיעים ואת לנד רובר לפורד. היום הבעלות על לנד רובר נמצאת בידיים של חברת טאטא ההודית.

לרגל החגיגות, הציגה החברה דגם מיוחד של הדיפנדר, ממנו ייצרו 65 אקסמפלרים בלבד. אבל אל תתרגשו, מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד, כפי שנהוג במקרים כאלה. לדגם הזה יההי בעתיד ערך אספני, שום דבר מעבר לכך. מה שיותר מעניין, זו התערוכה שערכה החברה ממבחר דגמיה, בה הציגה לא פחות מ-130 וריאציות של כלי רכב מתוצרתה. לא נוכל לסקור כאן את כולם, אבל נציג בפניכם תמונות שמספרות את ההיסטוריה של לנד רובר לאורך השנים.
מבחני דרכים לדגמים השונים של לנד רובר:

תגובות

1 תגובות