שטח 4X4 > כתבות > טכני

חדש בשטח - מכשיר לחילוץ עצמי - הדובון

אבירם ברקאי ורמי לוי פיתחו מוצר חדשני להרמה וחילוץ של רכב שטח.
המוצר מאפשר מספר תצורות הרמה של הרכב מהגלגל וממדרגת הצד.
ביום חמישי 27/12/2003 ערכו השניים השקה מתוקשרת למכשיר - לפניכם עיקרי הדברים.

''דובון'' - פתרון חדש, מהפכני, לחילוץ מהשטח

''דובון'' - פתרון חדש, מהפכני, לחילוץ מהשטח

רגע של מחשבה

תוך כדי לימוד הבעיות, המפורטות בעמודים הקודמים, הגענו למסקנה כי קיים צורך במכשיר חילוץ מסוג חדש - כזה שייתן תשובה לשני יעדים עיקריים: יעד מרכזי: לאפשר לכל בעל רכב שטח להפעיל את המגבה הסטנדרטי - זה הקיים בכל רכב, כפריט מקורי מבית החרושת - ככלי חילוץ לכל דבר, במרבית תרחישי החילוץ הקיימים!!! יעד משני: לאפשר לבעלי הי-ליפט להפעיל את המכשיר שברשותם, תוך התגברות על חלק מהבעיות הקריטיות שפורטו קודם לכן.

רגע של מחשבה

4 שנים של יצירה

מכשיר החילוץ, ''דובון'' קראנו לו, לא נולד בן לילה. קרוב ל4- שנים חלפו, מיום העלאת הרעיון ועד יציאתו מפס הייצור. במהלך התקופה הנ''ל חלף ה''דובון'' פעמים אינספור במשרדי מהנדסים, חזר לביצועי ייתכנות בשטח, קיבל משוב של שיפורים (מצוות מוחות שעזר לצדנו) ו…שוב אל המהנדסים וחוזר חלילה. המהנדסים בדקו עבורנו, כל פעם מחדש, איך להגיע לאופטימיזציה - מהי התשובה הברורה, החותכת, על פיה מומלץ לייצר דגם סדרתי: מה הם העומסים שהמכשיר אמור לעמוד בהם, באיזה חומרים להשתמש, באיזה מידות, באיזה זוויות. אב טיפוס ועוד אחד ועוד אחד ואחרי 7-6 כאלה הגענו עד הלום. 4 שנים של ניסויים בשטח, עם מגוון רכבי שטח רחב ולבסוף מגיע היום לו ייחלנו - אנחנו גאים להציג בפניכם את ''דובון''!!!

4 שנים של יצירה

ולמה אנחנו כל כך גאים בו?

כי הוא ליגה בפני עצמה בעולם החילוץ העצמי: כאשר כל יתר אמצעי החילוץ העצמי כשלו וקצרה ידם מלהושיע – הוא היחיד שנותר בזירה על מנת להוציא את הרכב מהתקיעה. כי הוא ליגה בפני עצמה בטכנולוגיית מכשירי החילוץ: עשוי פלדה משובחת במיוחד, חתוך בלייזר, מצופה קדמיום צהוב נגד חלודה - מסגרות הי-טקית במיטבה.

ולמה אנחנו כל כך גאים בו?

יתרונות הדובון, על פי פירוט תצורותיו

תצורה א'

דובון להי-ליפט בלבד: מכשיר עבודה המתחבר אל גלגל הרכב התקוע ומופעל על ידי הי-ליפט; מאפשר את הרמת הרכב כבר מהפעולה הראשונה של מכשיר ההי-ליפט; מרחיק את ההי-ליפט מהרכב ובשל כך מאפשר עבודה בשיפוע צד; מרחיק את ההי-ליפט מהרכב ובשל כך מאפשר עבודה במקומות בלתי אפשריים לעבודת הי-ליפט רגילה (תלמי בוץ עמוקים); ממקם את נקודת ההרמה גבוה יותר מזו של פסי ההרמה תקניים להרמה באמצעות הי-ליפט - ובשל כך דורש פחות הכנות וחפירות בקרקע; מרחיק את ההי-ליפט מהרכב ומונע לחיצתו כנגד הדלתות; אינו דורש התקנת נקודות הרמה נוספות - ומכאן שאינו מעמיס הוצאות נוספות ותוספת משקל; ניתן להפעלה על יד מפעיל בודד; עובד בכל סוגי הקרקע.

תצורה א'

תצורה ב'

דובון לכל סוגי המגבהים: מכשיר עבודה המעניק את כל יתרונות תצורה א' ובנוסף מאפשר לעשות את אותה עבודה (למעט שיפועי צד) בעזרת מגבה סטנדרטי.

תצורה ב'

תצורה ג'

ג'קליפט: מכשיר עבודה המשמש בתור הי-ליפט אך מופעל על ידי ג'ק סטנדרטי. מאפשר, כמו הי-ליפט, הרמת שני גלגלים בו זמנית (מכיוון שמתחבר למסגרת הרכב ולא לגלגליו). כפועל יוצא מכך מאפשר, במקרים מסוימים, חילוץ מהיר יותר מהדובונים ומשמש גם, שוב כמו הי-ליפט, כמכשיר מצוין להחלפת גלגל מפונצ'ר. יתרונותיו על ההי-ליפט: בטיחות משופרת, תפעול נוח יותר, משקל קל יותר.

תצורה ג'

תצורה ד'

''דובון מושלם'': כולל בתוכו את כל רכיבי התצורות הקודמות וממילא את כל מפרט יתרונותיהם.

תצורה ד'

מכשירים להרמה וחילוץ של רכב שטח

סקירה של אמצעי הרמה וחילוץ - קישור לכתבה

מכשירים להרמה וחילוץ של רכב שטח

תגובות

9 תגובות

1

אורח/ת

09 בדצמבר 2003 ב 14:41

נכון אתה צודק... ומישום מה חסרונות לא אוסיפו בכתבה

רמת ישי שולטים

2

אורח/ת

10 בדצמבר 2003 ב 02:40

אומישומה

אומישהמה אטה לו יודא אבריט נחון?

3

Yosi

22 בדצמבר 2003 ב 19:16

דפנדר 90 ג'נט אורגינלי 5.5 לבן לצמיג 750R16

לא רואה איפו הרצועות מתחברות נראה לי שהחורים בג'נט קטנים מדי.

4

ז''''וז''''ו

09 בינואר 2004 ב 13:31

רעיון מעולה. מי הוגה הרעיון?

של מי הרעיון לפיתוח הדובון? רעיון מעולה.

5

ז''''וז''''ו

09 בינואר 2004 ב 13:31

רעיון מעולה. מי הוגה הרעיון?

של מי הרעיון לפיתוח הדובון? רעיון מעולה.

6

oskar 101

13 בפברואר 2004 ב 22:24

חשמל

מה עם מנוע חשמלי חיבור למצית .?

7

אבירם ברקאי

15 בפברואר 2004 ב 09:05

הדובון -תגובה של אבירם ברקאי

אחרי שטרחית וכתבתי תשובה מנומקת במשך למעלה מחצי שעה הכל נמחק/לא נשלח... אי לכך ובהתאם לזאת המעוניינים מוזמנים ליצור קשר ישירות אלי. מבטיח לענות לכל אחד ולפחות להבהיר היטב את כל הדורש הסבר. אבירם ברקאי: avibark@zahav.net.il 09-7495044 כל טוב, אבירם

8

נוריה

03 במרץ 2004 ב 13:38

אבירם רעין גדול

כל הכבוד אבל יש לך עוד הרבה דברים שחבל שאתה לא מפרסם תודה אביעד aviadn2001yhaoo.com

9

נוריה

03 במרץ 2004 ב 13:38

אבירם רעין גדול

כל הכבוד אבל יש לך עוד הרבה דברים שחבל שאתה לא מפרסם תודה אביעד aviadn2001yhaoo.com