שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2016: צ'ילה OUT, בוליביה IN

גשמים עזים גרמו לשיטפונות יוצאי דופן בצ'ילה, עד כדי הכרזה על אסון טבע, ופעולות השיקום שמתבצעות במדינה לא יאפשרו את מעבר הראלי דרכה

התמונות המרהיבות של המתחרים הגולשים מדיונת החול הענקית במדבר אטאקמה, בואכה האוקיינוס השקט, לא תחזורנה בדקאר של 2016. אסון טבע כבד פקד השנה את צ'ילה, גשמים עזים שהציפו ערים שלמות ובעקבותיהם שיטפונות שסחפו והרסו בתים ודרכים, לא הותירו ברירה לשלטונות אלא לוותר על מעבר הראלי בתחום מדינתם, כדי שלא יפגע בעבודות השיקום המסיביות. אם העבודות יסתיימו על פי התכנון, הראלי - שעבר במדינה זו שבע שנים ברציפות - אולי יחזור אליה ב-2017 (לסיכום הראלי של 2015).

מארגני הראלי הודיעו השבוע על מסלול חדש, שיתחיל בלימה, בירת פרו, יעבור בבוליביה ויסתיים בארגנטינה. הדיונות של מדבר איקה (Ica), פרו - שיש נהגים הטוענים שהן קשות יותר לנהיגה מהדיונות של הסהרה – יהוו את מנת הפתיחה בימים הראשונים. בבוליביה, ינוע המסלול ברובו על רכס האנדים, שם יהיה על המתמודדים – ועל כלי הרכב שלהם – להתמודד עם האוויר הדליל בגבהים. לאחר יום מנוחה בסאלטה, ארגנטינה, יצאו המתחרים לחצי השני של הראלי, שבו יהיו קטעים ארוכים ומהירים וגם מנה נוספת של דיונות. נקודת הסיום תהיה בעיר רוסאריו, ארגנטינה.

מתווה המסלול, שאורכו יהיה כ-8000 ק''מ, הוצג השבוע באופן כללי (ראה מפה). עכשיו יצאו הצוותים למפות את השטח במדויק והמסלול המלא יפורסם ב-18 בנובמבר. כשבועיים לאחר מכן, תצא האונייה שמובילה את כלי הרכב מאירופה לדרום אמריקה, לקראת הזינוק שיתרחש ב-3.1.16.

תגובות

0 תגובות