שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2017: הנתיב נחשף

מדינה חדשה תתווסף בשנה הבאה למפת הראלי – פרגוואי, ממנה יזנק הדקאר ה-39 ב-2 בינואר

38 פעמים התקיים הדקאר עד היום, בשתי יבשות. תחילה באפריקה ובשמונה השנים האחרונות בדרום אמריקה. במשך השנים האלה, עברו המסלולים השונים ב-28 מדינות ולקראת הראלי של 2017 התבשרנו כי מדינה נוספת מצטרפת לרשימה – פרגוואי, אפילו אם זה בצורה סמלית בלבד.

ב-2 בינואר יוזנק הראלי מעיר הבירה של פרגוואי, אסונסיון, אבל לאחר סטייג' אחד בלבד המסלול כבר יסטה לתוך ארגנטינה, ימשיך לבוליביה ויחזור לארגנטינה בשבוע השני עד לסיום בבואנס איירס, ב-14 בינואר. 9,000 ק''מ בשטח, כמחצית מהם בקטעים מדודים, חלקם בגבהים של הרי האנדים. יום המנוחה יתקיים בעיר הבירה של בוליביה, לה פאס, השוכנת בגובה של 3,500 מטר מעל פני הים.

עבור המארגנים, שינוי הנתיב הוא מבורך. מנהל הראלי, אטיין לאבין, אמר במסיבת העיתונאים בה הוצג המסלול כי יהיו ארבעה סטייג'ים באזורים חדשים, עם תנאי קרקע ומזג אוויר שהמתחרים עדיין לא זכו להכיר, בין היתר באזור אגם טיטיקקה שבבוליביה.

עבור המדינות המארחות, מלבד ההכנסות הישירות ממעבר הראלי דרכן, מדובר גם בחשיפה תקשורתית נרחבת, כלל-עולמית, שעשויה לקדם את התיירות אליהן גם בימים שאחרי הדקאר. נכון שיש לא מעט התנגדות מצד ארגונים ירוקים למעבר של הראלי באזורים הפראיים של המדינות מחשש לפגיעה בטבע ובאתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, אבל לא נראה שזה משפיע על ההחלטות של ראשי המדינות, שמתחרים ביניהם על הזכות לארח את הדקאר.

תזכורת מהדקאר האחרון


Best images of the 2016 Dakar - Press... by Dakar

תגובות

0 תגובות