שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2010: קבוצת K.T.M הודיעה על פרישה

ההודעה באה בעקבות החלטת המארגים להגביל את נפח מנועי האופנועים המתחרים בראלי ל-450 סמ''ק בלבד

החלטת מארגני ראלי הדקאר, לשנות את התקנון כך שנפח מנועי האופנועים שיורשו להשתתף בתחרות בשנת 2010 יוגבל ל-450 סמ''ק בלבד, הביא להודעה מיידית של קבוצת K.T.M על פרישתה מהתחרות. ההחלטה, שבאה כחצי שנה בלבד לפני שהראלי אמור לצאת לדרך, תפסה את הקבוצה בהפתעה: ''כל הכלים של הקבוצה הרשמית שלנו, שהם בנפח 690 סמ''ק, ועוד כ-50 אופנועים של לקוחות שהיינו אמורים לתת להם תמיכה, כבר מוכנים אצלנו. נחתמו חוזים, סגרנו עם רוכבים, כל ההשקעה הזאת תרד לטמיון'', אמר גורם מטעם הקבוצה.
 ב-K.T.M, ששלטה בדקאר ללא עוררין בעשור האחרון, מרגישים נבגדים. ''החברה המשיכה להשתתף בראלי גם לאחר ביטול התחרות ב-2008 וגם לאחר ההחלטה להעבירו לדרום אמריקה. גם אם ההחלטה לשנות את התקנון מוצדקת – ואנחנו חושבים שהיא לא – לא עושים צעד כזה בצורה כל כך דרסטית וחד צדדית. מקובל להודיע על שינוי של תקנון זמן רב מראש, כדי לתת למשתתפים אפשרות להתארגן'', הוסיפו אנשי הקבוצה.
 המארגנים, מצידם, טענו כי שינוי התקנון בא לאפשר הזדמנות שווה יותר לחובבים. בשנת 2010, שתהיה שנת מעבר, הספק האופנועים שנפחם גדול מ-450 סמ''ק יוגבל באמצעים טכניים והתקנות יכנסו לתוקף במלואן רק בראלי של 2011.
 בכל מקרה, אין ספק שהראלי משנה את פניו, לא רק בהיבט הגיאוגרפי. הפרישה של קבוצת מיצובישי ממש בתום הראלי הקודם ועכשיו זאת של K.T.M, יקטינו את ההשפעה הדומיננטית של הכסף הגדול. זה ייתן יותר מקום לחובבים, אבל ייתכן שגם יקטין את העניין התקשורתי בדקאר.    

תגובות

0 תגובות