שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

סובארו נכנסת לדקאר

החיבור בין המלים סובארו לראלי מתקשר אצלנו מיד לאליפות ה-WRC, אבל בקרוב נראה רכב מתוצרת החברה היפנית מתחרה דווקא בדקאר

האם חברת סובארו מגששת את דרכה להקמת קבוצה רישמית שתתחרה במירוצי הראלי-רייד? סובארו, שזכתה וזוכה להצלחות גדולות באליפות ה-WRC, תומכת מאחרי הקלעים ביבואן שלה בדרום אמריקה, Barattero Motorsport, שהכין רכב להתחרות בדקאר הקרוב.
הרכב, שנקרא Forester BaraTEC, מתבסס באופן קלוש על הפורסטר. המפרט הטכני כולל שילדת צינורות, מנוע בוקסר מוגדש עם 300 כ''ס, מתלה רב-חיבורי עם שני בולמי זעזועים לכל גלגל ומהלך של 225 מ''מ. הצמיגים במידה 235/85 על חישוק בקוטר 16 אינץ'. הרכב מסווג בקטגוריית T1. אגב, הכיתוב על הרכב - ELAION -  הוא שמה של חברת דלק ספרדית שהיא הספוסנרית של הקבוצה.

לצורך הראלי הארוך, שיתמשך על כ-9000 ק''מ מתוכם כ-5000 ק''מ קטעי דירוג, הותקן ברכב מיכל דלק בנפח 480 ליטר. זה אמור להספיק למסלול באורך של 960 ק''מ, במהירות מלאה, ללא תדלוקים. בפרויקט הושקעו קרוב לשני מיליון דולר ועד פתיחת הראלי, בראשון לינואר, מתכוון הצוות הכולל את הנהג הארגנטיני גבריאל פוזו והנווט היפני יושיו איקמצ'י, ל''הריץ'' את הרכב בנסיעות מבחן לאורך כ-15 אלף ק''מ.
קשה להאמין שהסובארו הזאת תהיה תחרות רצינית לקבוצות של פולקסוואגן (שמכניסה לתחרות חמישה טוארגים), של ב.מ.וו או של רובי גורדון. אבל ייתכן שיש כאן גישוש ראשוני מצד החברה היפנית, ואם הניסיון יעלה יפה, אולי בעתיד נראה חבורת פורסטרים שמתמודדת על המקום הראשון בראלי הקשה בעולם.

שיטפו את העיניים בסרטון וידיאו קצר, שמראה מעט מיכולות ה-Forester BaraTEC

תגובות

0 תגובות