שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2010: סיכום

סיריל דפרה (אופנועים), מרקוס פטרונלי (טרקטורונים), קרלוס סאיינז (מכוניות), וולאדימיר צ'אגין (משאיות) – אלה זוכי הראלי של השנה

אופנוען על KTM, רוכב טרקטורון על ימאהה, נהג בפולקסוואגן ונהג משאית על קאמאז - מצלצל לכם מוכר? אלה היו הזוכים בראלי דקאר... של 2009. השנה זכו במקומות הראשונים כלים מאותה תוצרת, רק עם מתחרים אחרים...

סאיינז בדרך לנצחון

סאיינז בדרך לנצחוןסאיינז בדרך לנצחון

אופנועים

למרות הודעת הפרישה של KTM שבאה בעקבות ההגבלות שהוטלו על אופנועים שנפחם גדול מ-450 סמ''ק, הכלים של החברה האוסטרית ממשיכים לשלוט בדקאר. הפעם היה תורו של סיריל דפרה לזכות בתואר, וזו לו הזכייה השלישית בראלי (השתיים הקודמות היו ב-2005 וב-2007). מתחרהו העיקרי וזוכה השנה שעברה, מרק קומה, ספג על ההתחלה עונש של 22 דקות ובהמשך קיבל עונש נוסף של שש שעות – ש''קבר'' סופית את סיכוייו להתמודד על מיקום גבוה. קומה סיים במקום ה-15 בדרוג הסופי אך ללא העונשים היה תופס את המקום השני...
הסתלקותו של קומה מתמונת הזוכים איפשרה לאולה-ואלסטר הנורבגי לתפוס את המקום שני, גם הוא על KTM (בשנה שעברה זכה במקום הרביעי). למקום השלישי הגיע לופז קונטרדו הצ'יליאני, על אופנוע מתוצרת אפריליה והוא גם הזוכה בקטגוריית ה-450 סמ''ק.

דפרה מוביל

דפרה מובילדפרה מוביל

טרקטורונים

הראלי התנהל בשליטה מוחלטת של האחים פטרונלי מארגנטינה. בסופה של התחרות זכה האח הצעיר, מרקוס, במקום הראשון על טרקטורון של ימאהה. בשנה שעברה זכה במקום השני, על טרקטורון מתוצרת קאן-אם. אחיו הבוגר, אלסנדרו (יש ביניהם פער של שתי שנים), זכה במקום השני, גם הוא על ימאהה. את המקום השלישי תפס גונזלס קורומינס מספרד, והשלים שלישייה של ימאהות במקומות הראשונים.
לאחר הסטייג' השביעי החליטו מארגני הראלי להטיל עונש של שלוש שעות על מרקוס, בטענה שהוציא את טרקטורונו אל מחוץ לשטח חניון הלילה. ערעור שהגישו האחים פטרונלי - תוך כדי פיזור הצהרות כי כי יפרשו מהתחרות אם לא יבוטל העונש - התקבל והם המשיכו בדרכם לנצחון.

אלסנדרו פטרונלי

אלסנדרו פטרונליאלסנדרו פטרונלי

מכוניות

זכר התאונה שעבר בדקאר הקודם כנראה חקוק עמוק בזכרונו של סאיינז, תאונה שעלתה לו אז בזכייה בראלי. השנה הוא שיחק אותה בזהירות רבה, בלי לקחת סיכונים מיותרים. שומר כל הזמן על זמנים טובים כמעט בלי נצחונות בסטייג'ים (בסך הכל זכה רק בשניים בכל הראלי). וכך בעונתו הרביעית בדקאר הצליח הספרדי, שקנה את תהילתו במירוצי ה-WRC, לצרף גם את כתר הראלי הזה לארון הגביעים שלו.
אל-עטייה, שזכה ביותר סטייג'ים מסאיינז אך היה פחות יציב ממנו, הגיע למקום השני, 2:12 דקות בלבד אחרי סאיינז בסיכום הכללי! מילר השלים זכייה 1-2-3 של קבוצת פולקסוואגן. במקומות 4-5 ניצבים פטרהנסל וצ'יצ'ריט עם מכוניות ה-ב.מ.וו, שעם קצת יותר אמינות יוכלו לתת קרב אמיתי לטוארגים.

פטרהנסל מרחף

פטרהנסל מרחףפטרהנסל מרחף

משאיות

צ'אגין, צ'אגין, צ'אגין – זה שמו של הזוכה הגדול: גם זוכה בראלי של השנה, גם מחזיק במספר הנצחונות הגדול ביותר בסטייג'ים (עבר את פטרהנסל שהחזיק בשיא עד השנה), וגם השווה את שיא הזכיות במשאיות (שש פעמים מנצח הדקאר, כמו לופריאז).
תרצו עוד? המשאיות של קאמאז ניצחו את כל הסטייג'ים השנה! ברוב המקצים ניצח אמנם צ'אגין, אבל חבריו לקבוצה, קבירוב (מנצח השנה שעברה) ומרדיב ''ליקטו'' את כל מה שהשאיר, מבלי להותיר אפילו נצחון אחד לשאר המתחרים.
בסיכום הכללי מרדיב הגיע רק למקום החמישי, אבל הוא הורחק לשם בגלל עונש של חמש שעות שספג. אלמלא העונש, היה תופס את המקום השלישי, מיד אחרי קבירוב.  

הזוכה הגדול, צ'אגין

הזוכה הגדול, צ'אגיןהזוכה הגדול, צ'אגין

סיכום וידיאו של היום האחרון בראלי

תגובות

0 תגובות