שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי 2010

בפעם השנייה יתקיים ראלי "דרך המשי" והפעם כמעט 5,000 ק"מ, רק בתוך רוסייה ובהשתתפות מכובדת של 3 צוותים מישראל.
הזינוק ב-11 לספטמבר 2010

ראלי דרך המשי המאורגן על ידי ASO - החברה המארגנת את מרוץ הדקאר, מושך אליו את מיטב המתחרים הבינלאומיים הבאים להתחרות ולהתוכנן לדקאר. המרוץ זוכה לתמיכה גדולה של רוסיה בראשותו הנלהבת של ולדימיר פוטין ראש ממשלת רוסיה.
המרוץ יוזנק ב 11/9/2010 - בעיר סנט. פטרסבורג שבצפון מערב רוסיה, ימשך לאורך 4,845 ק''מ, במשך 8 ימים ויסתיים ב 18/9- בעיר סוצ’י אשר על הגדה המזרחית של הים השחור.
המרוץ השנה כולל נהיגה בתוואי שטח מאוד מגוון, החל ביערות ושבילים בוציים בצפון, דרך שבילים יבשים ומהירים בין השדות  וכלה בדיונות של מדבר קלמיקיה בדרום.

צוות פוינטר - ליוגב מדגמן לקראת היציאה

צוות פוינטר - ליוגב מדגמן לקראת היציאהצוות פוינטר - ליוגב מדגמן לקראת היציאה

המשך מתבקש לשנה שעברה...

ראלי דרך המשי ''הומצא'' בהמשך להעתקת מרוץ הפריס - דקאר מאפריקה לדרום אמריקה (קישור: סיכום 2010 ו- סיכום 2009), לאחר שבשנת 2008 הוא בוטל בעקבות חשש לפעילות טרור (קישור לכתבת הפרידה).   עבור הישראלים המתחרים במרוצי ראלי זו הזדמנות מיוחדת להשתתף בראלי בין לאומי ''קרוב לבית'' ובעלויות ''סבירות'' (כמה מאות אלפי ש''ח בהערכה זהירה/זעירה).   ואכן שנה שעברה הייתה מוצלחת מאוד לצוות פוינטר - היוגב (הלל סגל ורז הימן) אשר זכו למקום ראשון בקטגוריה - קישור לסיכום 2009 וקישור לידיעה: רז הימן והלל סגל זכו ב ''פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים''.

צוות טלפארמה

צוות טלפארמהצוות טלפארמה

פירוט הסטייג'ים בראלי דרך המשי:

11/9 סנט. פטרסבורג – סטאראיה רוסה - 415 ק''מ  St. Petersburg – Staraya Russa
12/9 סטאראיה רוסה – ויאזמה - 770 ק''מ
 Staraya Russa – Vyazma
13/9 ויאזמה – ליפטסק - 605 ק''מ
 Vyazma – Lipetsk
14/9 ליפטסק – וולגוגראד - 790 ק''מ
 Lipetsk – Volgograd
15/9 וולגוגראד – אסטרכאן - 600 ק''מ
 Volgograd – Astrakhan
16/9 אסטרכאן – אליסטה - 505 ק''מ 
 Astrakhan – Elista
17/9 אליסטה – מאיקופ - 780 ק''מ
Elista – Maykop
18/9 מאיקופ – סוצ’י - 380 ק''מ
 Maykop – Sochi  
סה''כ אורכו של הראלי יעמוד על 4,845 ק''מ מתוכם 2,000 ק''מ מדודים.
 

מפת התחרות

מפת התחרותמפת התחרות

סרטון הפתיחה לראלי 2010

צוות אבסולוט

צוות אבסולוטצוות אבסולוט

צוות פוינטר - ליוגב

צוות 'פוינטר-ליוגב' מורכב מהלל סגל, נווט, מבעלי מוסך 'ליוגב' בעפולה, ומרז הימן, נהג, הבעלים של 'תנועה מערכות מחשוב וניווט בע''מ', שהוא בכלל אופנוען ועד 2005 השתתף כמתחרה במרוצי אופנועים בלבד.
השניים חברו יחדיו לפני 5 שנים ומאז הם והרכב הצהוב מהווים סיפור הצלחה במרוצי הראלי-רייד בישראל, סיפור של הרבה מאוד ניצחונות וגביעים, סיפור של רכב אמין מאד וסיפור של חברות יפה ואמיצה.
 
הרקורד האישי הבינלאומי של כל אחד מהם לחוד מרשים ביותר והריהו כדלקמן: הלל – 3 פעמים ראלי דקאר, 4 פעמים ראלי הפרעונים, באחה, פריז-איסטנבול ודרך המשי. רז – 6 פעמים ראלי הפרעונים, פעמיים ראלי טוניס, פעמיים ראלי מרוקו, ראלי איחוד האמירויות וראלי דקאר. הרכב: מיצ'ובישי פאג'רו במקור שפורק ונבנה מחדש כאבטיפוס. לרכב מנוע דיזל חדש של ב.מ.וו בן 3 ליטר
מפוקד תוכנת מרוצים מיוחדת וממש בימים האחרונים הוא שודך לגיר חדש מהקופסה. חוץ משני המכלולים הללו, עבר הג'יפ רענון ברבות ממערכותיו ובדגש מיוחד על נושא המתלים ושיכוך הזעזועים. ההשקעה ברכב הזה בן ה 7- נושקת לתחום ה 600,000- שקל בסיכום ביניים.
הקטגוריה בה מתחרה הצוות היא T1.2 והספרה 2 מתייחסת לדיזל. חלוקה פנימית בקטגוריה זו מטעם המארגנים ל'רכבי מפעל' (כמו קבוצת פולקסוואגן)  ו'רכבים מבניה עצמית' - זיכתה אותם בשנה שעברה בגביע המקום הראשון לתת הקטגוריה רכבים מבניה עצמית.

הצוותים הישראלים המתחרים (מתוך הידיעה לעיתונות):

צוות פוינטר - ליוגב

צוות פוינטר - ליוגבצוות פוינטר - ליוגבצוות פוינטר - ליוגבצוות פוינטר - ליוגב

צוות טלפארמה

'צוות טלפארמה' הוא סיפורו של ניצן שקל, מתחרה ותיק מאד בראלים הישראלים, בעל חברת שיגור התרופות 'טלפארמה' ויור עמותת הראלי רייד. ניסיונו התחרותי הבינלאומי כולל את ראלי דרך המשי בשנה שעברה ופעמיים ראלי הפרעונים. נווטיו מתחלפים להם חדשות לבקרים ויש אפילו מרוצים בהם הוא בכלל מנווט לאשתו אורית, אך בשנה שעברה הוא שלף מהבוידעם חבר ישן, דובי נוימן, ושתל אותו במושב לידו בראלי הראשון של דרך המשי, וכך יצא שאדון נוימן נתלה באילנות הכי גבוהים שיש כקורס פתיחה לעולם המרוצים.
הרכב הינו מיצ'ובישי פאג'רו שהותאם לקטגוריית T2 . לטובת הנקמה המושלמת בהדחה משנה שעברה, נקנה המנוע הקודם של צוות ליוגב שעבר שיפוץ כללי והושקעה בו עבודת שיפור במערכות נוספות.

צוות טלפארמה

צוות טלפארמהצוות טלפארמהצוות טלפארמהצוות טלפארמה

צוות אבסולוט - אאוטבק - רסטה

'צוות אבסולוט' של עופר קוקוס מתחרה בישראל משנת 2003 . עופר, בעל חברת הנדסה ומדידות 'אבסולוט'  (לא, הוא לא היבואן של הוודקה ותפסיקו כבר לבקש ממנו בקבוקי שיכר בהנחה...), איש חביב וחייכן, שקט וצנוע ונחבא אל הכלים, אך לא מתחמק מפודיומים וגביעים בליגת הראלי שלנו.
הנווט שלצידו הוא קצין בקבע ביחידה מובחרת בשם נעם שמיר, המשתף פעולה עם עופר זה מספר שנים.
ראלי דרך המשי יהיה ניסיונו הקרבי הראשון בראלי בינלאומי.

צוות אבסולוט - אאוטבק - רסטה

צוות אבסולוט - אאוטבק  - רסטהצוות אבסולוט - אאוטבק  - רסטהצוות אבסולוט - אאוטבק  - רסטהצוות אבסולוט - אאוטבק  - רסטה

צוות הסיוע הטכני

הצוות הטכני מורכב מהפיגורות הבאות: ויקו אסולין - בעל מוסך 'אוטוויק' הירושלמי, מכונאי ותיק מאד וטייל נלהב שחורש מזה שנים את כל הגלובוס במסעות שטח וכביש על גבי אופנועים וג'יפים. גם במרוצי הראלי הישראלים יש לו רכב תחרותי ששני בניו, איציק ואלון, נוהגים בו. צביקה נפתלי – מתחרה במרוצי השדה עם פאג'רו ירוקה בחסות החברה המשפחתית 'נפתלי ניסן ובניו', ליווה את הצוותים בדרך המשי בשנה שעברה ובפרעונים עוד לפני כן, ... ואחרון- יובל נוימן בן 17 וחצי תלמיד כתה יב בתיכון אזורי 'גבעת ברנר' שעוסק
בתחום הטכני מאז היותו בן 12 ועד היום הספיק לבנות טרקטורון ובאגי ובשנתיים האחרונות ליווה את הרכב של טלפארמה כצוות סיוע במרוצים בישראל. בחודשיים האחרונים עבד יובל עשרות שעות והכין את הרכב של טלפארמה להתמודדות במרוץ ולעמידה בתקני המרוץ המחייבים.
שלושת החברים ידחסו למשאית הליווי, מיצ'ובישי קאנטר עמוסת חלפים וצמיגים, והם יעברו את המסע לכל אורכו לצד רכבי התחרות.
הצוות הזה ועימם ניצן שקל גם יצא כחלוץ לפני המחנה, להמבורג ועל כתפיו עול ואחריות גדולים - להביא את רכבי התחרות שלמים ובריאים לסנט. פטרסבורג בנסיעה של מאות קילומטרים מפינלנד.

בהצלחה לכל הצוותים המתחרים

וכמובן תודה לכל הספונסרים: פוינטר - איתור ומיגון לרכב מבית שגריר ליוגב תנועה - מערכות מחשוב וניווט טלפארמה מולטיפק פלסטיק דפוס אבסולוט רסטה אאוטובק טכנולוגיות אוטווויק נפתלי ניסן ובניו

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

06 בספטמבר 2010 ב 19:45

בהצלחה לגיבורים

זה כבוד לצאת...
תחזרו בשלום

2

אורח/ת

06 בספטמבר 2010 ב 21:24

כבוד לישראל

כמו שנה שעברה - לא מתפשרים על פחות ממקום ראשון.
בהצלחה

3

אורח/ת

07 בספטמבר 2010 ב 06:19

בהצלחה ושנה טובה

תנו בגז וחזרו בשלום