שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי הפרעונים 2010: שלסר מנצח

אמנם זוהרו הועם במקצת, אבל הראלי שנערך זו הפעם ה-13 במצרים עדיין מספק דרמות משובחות לרוב

עד לפני שנים מספר, ראלי הפרעונים היווה אבן שואבת עבור מתחרים מישראל, מכמה סיבות: הוא מתנהל קרוב אלינו, הוא קצר יחסית ובדרך כלל ה''אריות'' שבחבורה לא מגיעים אליו, מה שמותיר סיכוי טוב לפודיום גם למי שכיסיו אינם נפוחים בממון.
אבל הצוותים הישראליים צברו ניסיון והחלו ללטוש עיניים למחוזות רחוקים יותר, בראש ובראשונה לדקאר, וכשזה התרחק לפמפס של דרום אמריקה הם פנו לראלי דרך המשי. הפרעונים אמנם הלך ואיבד מזוהרו, אבל עדיין יש קבוצות הרואות בו הכנה נאותה לדקאר - או מקום לצבור נקודות באליפות הקרוס-קאנטרי -  ולא מוותרות על ההשתתפות בו.

הבאגי של שלסר בסיום הראלי

הבאגי של שלסר בסיום הראליהבאגי של שלסר בסיום הראלי

נכון שלא פוגשים שם את קבוצת פולקסוואגן או ב.מ.וו למשל, אך זכינו לראות השנה שמות מוכרים כמו מארק קומה ו''צ'לקו'' לופז באופנועים, ואת ידידינו הוותיק זאן-לואי שלסר השומר אמונים לבאגים שהוא בונה בעצמו, שהשתתף בפעם הראשונה בראלי הפרעונים ותפס את המקום הראשון בקטגוריית המכוניות.
הנצחון שלו היה מלווה בדרמה גדולה: שלסר הוביל בבטחה בימים הראשונים של הראלי, אך ביום האחרון התנגש בסלע 15 ק''מ בלבד מנקודת הזינוק והבאגי שלו ניזוק קשות. למרות הנזק הוא המשיך במסלול, והגיע לנקודת הסיום לאחר שטקס הענקת הפרסים כבר החל. מבט בשעון הוכיח, שהפער שצבר הספיק לו בכל זאת כדי לזכות במקום הראשון... 

האויב הגדול ביותר - החול

האויב הגדול ביותר - החולהאויב הגדול ביותר - החול

באופנועים התחולל קרב מרתק בין לופז, שהוביל בימים הראשונים, לבין קומה. האחרון  הצליח ביום הרביעי לסגור את הפער וסיים בסופו של דבר במקום הראשון בדרוג הכללי ובכך השיג את שתי הנקודות שהיו חסרות כדי לזכות באליפות ה-FIM בקטגוריה הפתוחה. קומה עדיין התחרה עם ה-KTM 690, בעוד לופז רכב על אפריליה 450 סמ''ק, שהחל מהשנה הקרובה יהיה הנפח המקסימלי המותר בדקאר.

וידיאו - הזנקה ויום ראשון של הראלי

 בראלי לקחה חלק משאית אחת בלבד, בה נהגה האיטלקיה לואיזה טרוצו, שסיימה במקום ה-13 הכולל מבין המכוניות. מלבד החלק המהנה, עבורה, משאית האיווקו שלה היתה צוות הסיוע לקבוצה טויוטה איטליה. ואפרופו טויוטה, בראלי השתתפה הקבוצה הרשמית של החברה, כהכנה לקראת דקאר 2011. נהגיה תפסו את המקום השלישי (מיצוהישי בלנד קרוזר 200) ואת המקום ה-15 (מסהירו בלנד קרוזר 100).              
בסך הכל לקחו חלק בראלי, שנפרש על 2562 ק''מ בשישה ימים, 142 משתתפים, 90 מתוכם רוכבי אופנועים וטרקטורונים.

וידאו - היום השלישי

קישורים נוספים מהשנים האחרונות:

ישראלים מתחרים בראלי הפרעונים במצרים 2005

תוצאות סופיות וקישורים מראלי הפרעונים 2005

סיום שמח לישראלים בפרעונים 2006

ראלי הפרעונים 2007 תם וגם נשלם

תגובות

1 תגובות

1

עופר אדר

17 באוקטובר 2010 ב 11:03

תיקון לכתבה

גיל זהבי הפנה את תשומת ליבנו לכך שבניגוד לאמור בכתבה, זו לא הפעם הראשונה ששלסר משתתף בראלי הפרעונים, פעם נוספת אחת לפחות, בשנה שראלי הפרעונים עבר ליום אחד בישראל בשנת 1994, שלסר עם הבאגי היה כאן.
בדיקה באתר של שלסר העלתה שהוא אכן השתתף בפרעונים בשנים הראשונות של הקריירה שלו, 1992-1994. המידע המוטעה נלקח מתוך האתר הרישמי של ראלי הפרעונים....