שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הישגים יפים לאופנוענים הישראלים במירוץ Six Days Enduro

ששת רוכבי האנדורו הישראלים סיימו בהצלחה את מרוץ אופנועי השטח הוותיק ואחד מהקשים שבתחום האנדורו.
קבוצת ''עופר'' תפסה את המקום השמיני המכובד בעוד קבוצת ''כלל'' מסיימת במקום ה-20 מתוך 74 קבוצות בינלאומיות.

היום השישי שבוטל בתחרות האנדורו Six Days Enduro  שנערכה במורליה, מקסיקו, לא גרע מהישגי המתחרים הישראלים.
רוכבי ''קבוצת עופר ''– יונתן לוי, נתנאל זיו ועופרי שטראוס, בהנהלה של רז היימן - תפסו את המקום השמיני בקטגוריית ה-Club Team.
רוכבי הקבוצה הישראלית השנייה, ''קבוצת כלל'' – יורם לביא, נדב לוגסי ותומר שמש, בהנהלה של אלון ברנדוינהנדלר - סיימו במקום ה-20 באותה קטגוריה.

ארוע Six Days Enduro הוא מירוץ השטח הוותיק ביותר בלוח השנה של ה-FIM (האיגוד הבינלאומי למירוצי אופנועים, המקבילה ל-FIA של המכוניות). התחרות הראשונה נערכה ב-1913, באנגליה, והתחרויות התקיימו מאז מדי שנה, מלבד בשנות מלחמות העולם, הראשונה והשנייה.
עד 1973, שנה בה נדדה התחרות לארה''ב, התקיימו התחרויות רק באירופה. אחרי שנפרץ הסכר, נערכו תחרויות באוסטרליה (1992, 1998), עוד תחרות בארה''ב (1994) בברזיל (2003), בניו זילנד (2006) ובצ'ילי (2007). השנה, כאמור, נערכה התחרות במקסיקו.

קטע וידיאו מהיום השלישי בתחרות

המירוץ מחולק למספר קטגוריות, והתחרות בכל קטגוריה היא קבוצתית: הקטגוריה הבכירה היא ה-World Trophy, שבכל קבוצה שישה רוכבים; קטגוריית Junior Trophy לאופנוענים עד גיל 21, בכל קבוצה ארבע רוכבים; קטגוריית הנשים, בכל קבוצה שלוש רוכבות; והקטגוריה המעניינת מכולן, שבה התחרו גם הרוכבים מישראל היא ה- Club Team. בקטגוריה זו מתחרים בקבוצות של שלושה, קבוצות המורכבות מרוכבי מועדונים מרחבי העולם המוכרים על ידי ה-FIM.
בנוסף לפרסים לקבוצות המנצחות, יש גם דרוג אישי לכל רוכב, וכל משתתף מקבל מדליה: מי שמסיים בתחום זמן של 10 אחוז מהרוכב המהיר ביותר מקבל מדליית זהב; מי שמסיים בתחום ה-40 אחוז מקבל מדליית כסף; כל שאר מסיימי המירוץ מקבלים מדליית ארד.

התחרות כוללת חמישה ימי מירוץ אנדורו, שבכל יום עוברים כ-250 ק''מ. ביום האחרון, השישי, מתקיים מירוץ מוטוקרוס קצר. הרוכבים מוגבלים בזמן בו מותר להם לטפל באופנועים (10 דקות בתחילת היום ו-15 בסופו), חלקי האופנוע העיקריים כמו מנוע, מערכת ההנעה, השלדה, הגלגלים וכו' מסומנים בתחילת התחרות ואסורים להחלפה. גם הגישה של אנשי הסיוע הטכני לאופנועים מוגבלת, ומי שמבצע תכל'ס את הטיפולים הם הרוכבים עצמם.
השנה, סיימה במקום הראשון בקטגוריה הבכירה, ה-World Trophy, הקבוצה הצרפתית, שאחריה הקבוצה מאיטליה. הקבוצה הפינלנדית סיימה שלישית. בקטגוריית ה-Junior Trophy ניצחה הקבוצה מספרד, ואחריה שבדיה וארה''ב. גם בקטגוריית הנשים ניצחה הקבוצה מצרפת, ארה''ב סיימה שנייה ושבדיה שלישית.

קטע וידיאו מהיום האחרון בתחרות

קישורים

קישור לדף המשתתפים הבינלאומי באתר הרשמי של ISDE 2010

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

07 בנובמבר 2010 ב 12:42

יוני לוי סיים מקום שמיני - כבוד!

כל הכבוד לכול המשתתפים.
יוני חוזר עם זהב הבייתה (מוענק לכל העשירייה הראשונה).

2

גלעד4X4

07 בנובמבר 2010 ב 14:30

בהחלט כבוד גדול

במיוחד בהתחשב בעובדה שהרוכבים הישראלים מגיעים ממדינה שאין בא ספורט מוטורי. ישר כוח