שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: רובי גורדון נערך לקרב

לאחר שהחתים את נאסר אל-עטייה כנהג המכונית הנוספת בקבוצתו, גורדון גייס לעצמו גם נווט חדש

בחודש יולי האחרון הפתיע מנצח הדקאר האחרון, נאסר אל-עטייה, כשהחליט שלא להאריך את חוזהו בקבוצת המרוצים של פולקסוואגן. אל-עטייה הסביר אז את צעדו, כי חשוב לו יותר להשתתף התחרויות ראלי דוגמת הדקאר מאשר לקחת חלק באליפות ה-WRC, לאחר שפולקסוואגן החליטה להשקיע בכיוון זה את כל מאמציה הספורטיביים. השמועה דיברה על כך שאל-עטייה יחזור לקבוצת  X-raid  אך כשקבוצה זו הציגה את הנבחרת שלה, הנהג הקטארי לא היה כלול בה. וכאן הגיע הפתעה נוספת מצד אל-עטייה: הוא חתם עם קבוצת רובי גורדון, וינהג באחד משני ה''האמרים'' של הקבוצה.
גורדון הוא במידה מסוימת דמות יוצאת דופן בין מתחרי הדקאר: דבר ראשון הוא מארה''ב, מדינה שבה ראלי הדקאר כמעט ולא היה מוכר. בנוסף, לצד הדקאר, בו הוא משתתף החל משנת 2005 אז נהג עבור קבוצת פולקסוואגן, גורדון מתחרה בו זמנית גם במרוצי ה-NASCAR, באינדי ובבאחה, עם קבוצת מרוצים משל עצמו. הוא נחשב לנהג מאוד תחרותי ואגרסיבי, שלא בוחל במניפולציות כדי לנצח או לזכות בפרסים כספיים, גם בדרכים לא בדיוק כשרות.   

ההאמר של אל-עטייה

ההאמר של אל-עטייהההאמר של אל-עטייה

גורדון גדל בבית עם מורשת מוטורית-ספורטיבית אדירה: אביו, בוב גורדון, הוא אחד מאגדות הבאחה והיום עוזר לו בניהול. בעבר גם נהג במכונית 2 של הקבוצה בדקאר; סבו, האנטלי, היה נהג מירוצי אינדי בתחילת המאה ה-20; אמו, מרלן, התחרתה בבאחה, כמו גם שתי אחיותיו, רובין ובקי (רובין היא האשה היחידה עד כה שזכתה במקום הראשון בדרוג הכללי של הבאחה 1000). לא פלא שגורדון החל להתחרות בגיל צעיר מאוד, תחילה במרוצי Off-road, וכבר בגיל 17 זכה באליפות ה-SCORE, חמש שנים ברציפות.
לדקאר הגיע כאמור ב-2005, ושנה מאוחר יותר כבר השתתף בו עם מכונית משלו. מדובר בטרופי-טראק עם הנעה 2X4, מנוע GM עתיר נפח בתצורת V8 היושב מאחרי המושבים ותיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות. ההישג הטוב ביותר אליו הגיע בדקאר עד היום הוא מקום שלישי בדרוג הכללי בשנת 2009, אבל השאיפות הן תמיד גבוהות ומבחינתו הוא מתייצב בכל שנה על קו הזינוק כדי להגיע למקום הראשון.

גורדון בדקאר 2011

גורדון בדקאר 2011גורדון בדקאר 2011

בנוסף לחיזוק המשמעותי בדמותו של אל-עטיה (שיש לה גם משמעות כספית לא מבוטלת, משום שאל-עטיה נתמך בנדיבות על ידי קרן השקעות קטארית), גורדון הצטייד גם בנווט חדש, מפתיע לא פחות. זהו האופנוען ג'וני קמפבל, שהתחרה בדקאר פעם אחת בלבד בשנת 2001 והגיע למקום השמיני, אך הוא אלוף הבאחה 1000 לא פחות מ-11 פעמים! קמפבל החל לרכב על אופנועים בגיל 9 ובגיל 13 כבר השתתף בתחרויות, אך זאת תהיה עבורו הפעם הראשונה בה הוא יושב בכסא הימני.      
עם הצוות הזה, השאיפה של גורדון לזכות בדקאר – כקבוצה - נראית קרובה יותר, גם אם הנהג הזוכה לא ייקרא גורדון... 

תגובות

0 תגובות