שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012 יוצא היום לדרך

המשתתפים מזנקים היום ליום הראשון מתוך 14, והם יעברו כ-8400 ק''מ בסך הכל, מתוכם למעלה מ-4000 ק''מ תחרותיים, בארגנטינה, צ'ילה ופרו

עייפים מחגיגות הסילבסטר יוצאים היום התחרים בדקאר לקטע הראשון מתוך 14 שעליהם לעבור עד שיגיעו לקו הגמר, ב-14 לחודש. הזינוק יתרחש בעיר מאר דל פלטה בארגנטינה וביום הראשו יעברו המתחרים למעלה מ-800 ק''מ, אבל רק כ-60 מתוכם תחרותיים. האקשן האמיתי יחל רק ביום השני, עם קרוב ל-300 ק''מ תחרותיים.
השנה, כמו בשנה שעברה, יהיו ימים בהם תהיה הפרדה בין מסלולי האופנועים והטרקטורונים לבין מסלולי המכוניות והמשאיות. זה יקרה בעיקר בימים הראשונים של הראלי, והכוונה היא למנוע מצב שבו המתחרים המובילים בכלים הגדולים יותר, עוקפים את הכלים הקטנים ומסכנים אותם. בהמשך, לאחר הנשירה הבלתי נמנעת של מתחרים חובבים רבים, הסכנה הזו פוחתת.

הפודיום בשנה שעברה. מי יעמוד כאן ב-15.1.2012?

הפודיום בשנה שעברה. מי יעמוד כאן ב-15.1.2012?הפודיום בשנה שעברה. מי יעמוד כאן ב-15.1.2012?

לראשונה בתולדות הראלי בדרום אמריקה, המסלול עובר השנה בשלוש מדינות: ארגנטינה, צ'ילה ופרו, שבעיר הבירה של האחרונה ייערך טקס הסיום. חמישה סטייג'ים יערכו בארגנטינה, תחילה יחצו את מישורי הפמפאס שבמרכז המדינה ואחר כך יצפינו עד לאזור העיר פיאמבלה. ביום השישי יעברו לצ'ילה תוך חציית הרי האנדים, וביום ה-11 יעברו לפרו. באמצע, יהיה יום מנוחה שלפניו יום של מסלול מעגלי במדבר אטקמה. בצ'ילה ובפרו המסלול עובר לאורכו של האוקיינוס השקט. המסלולים בימים 7-11 יהיו התובעניים ביותר: קטעי דרוג ארוכים (הארוך ביותר ביום התשיעי, 556 ק''מ) מרביתם בתנאים הקשים של מדבר אטקמה, והם יכולים להיות אלה שיקבעו את תוצאות הראלי.
הפרישה של קבוצת פולקסוואגן הביאה לשינויים מעניינים בציוות הנהגים ובמספרים אותם קיבלו למכוניותיהם. הזוכה במקום הראשון בשנה שעברה מקבל את המספר 300 והשנה זה אל-עטייה עם האמר של קבוצת רובי גורדון. דה-וילייה קיבל את המספר 301 והוא נוהג בהיילקס של קבוצת אימפריאל טויוטה. במכונית 302 ינהג פטרהנסל וזו כמובן מכונית ב.מ.וו מקבוצת איקס-רייד, המועמדת לזכייה השנה. קרלוס סוזה ינהג במכונית של היצרן הסיני גרייט וול עם המספר 307, ואלפי קוקס יתחרה עם וולוו CX60שתישא את המספר 318.
אנחנו נעקוב ונדווח לכם מדי יום על מצבו של הצוות הישראלי, רז היימן והלל סגל בדקאר (מכונית מס' 376), עם דיווחים חצי-שבועיים על הראלי בכללותו. 
            

טבלת המרחקים בכל יום של התחרות

טבלת המרחקים בכל יום של התחרותטבלת המרחקים בכל יום של התחרות

מפת מסלול הראלי

מפת מסלול הראלימפת מסלול הראלי

תגובות

0 תגובות