שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013: התחלה בפרו, סיום בצ'ילה

נתיב הראלי הבא הוכרז השבוע וערעורו של רובי גורדון על פסילתו נדחה באופן סופי

הנתיב לראלי דקאר ה-35 במספר הוכרז השבוע. הוא יחל בעיר לימה, בירת פרו, ב-5 בינואר 2013 ויסתיים כעבור שבועיים בסנטיאגו, בירת צ'ילה. חלק גדול מהנתיב יעבור לאורך חופי האוקיינוס השקט, עם גיחה לחלקה הצפון-מערבי של ארגנטינה, תוך מעבר הלוך-חזור בהרי האנדים.
בימים אלה יוצאים צוותי ההכנה של הראלי לבחינת הדרכים וקביעת המסלול הסופי, כשהמטרה היא לעשות אותו קשה יותר למתחרים ואטרקטיבי יותר מבחינה ויזואלית. חלק גדול מהראלי יתנהל באזורים מדבריים וחוליים שמהווים אתגר לנהגים, מספקים הרבה דרמות ומנפקים צילומים מרהיבים... ההרשמה לראלי תיפתח ב-15 במאי, אנחנו נעדכן.

זה יהיה הראלי החמישי שנערך בדרום אמריקה, לאחר שנדד אליה מאפריקה. מדינות נוספות ביבשת עושות מאמצים כדי שהראלי יעבור גם בתחומן (כמו ברזיל למשל) וזה לא פלא: שר התיירות של פרו הודיע לאחרונה כי מעבר הראלי של 2012 בארצו הכניס למדינה 520 מיליון דולר, והוא מצפה שהראלי הבא יכניס עוד יותר.
ובשולי הדברים: הנהלת FIA דחתה השבוע באופן סופי את ערעורו של רובי גורדון על פסילתו בראלי האחרון, והוא נמחק מרשימת המסיימים. לפיכך, כל המתחרים שסיימו אחריו (מקום חמישי ומטה) עלו מקום אחד בדרוג.
כזכור, ההאמרים של גורדון ואל-עטייה סבלו מבעיה של הצטברות חום בתא המנוע, מה שהביא ל''בישול'' מערכות החשמל. אל-עטייה פרש בסטייג' העשירי לאחר שהאלטרנטור שלו כשל בפעם השלישית, אבל גורדון החליט לפתוח תעלה נוספת לתא המנוע שתספק אוויר קר ותוריד את הטמפרטורה. המארגנים, שהבחינו בשינוי שעשה, החליטו לפסול אותו בו במקום, גורדון ערער והורשה להמשיך על תנאי. הוא סיים חמישי ועתה, כאמור, נפסל באופן סופי.

תגובות

0 תגובות