שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013 – מפת המסלול

במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע נחשף מסלול הראלי, שיעבור השנה בשלוש מדינות

כמעט 8600 ק''מ, מתוכם כמחצית בקטעים תחרותיים, יעברו משתתפי הדקאר בראלי הקרוב. המסלול ייערך רובו ככולו בחלק המערבי של יבשת דרום אמריקה, לחופו של האוקיינוס השקט, והוא יעבור בשלוש מדינות: הזינוק יהיה מהעיר לימה, בירת פרו, תהיה גיחה לתוך ארגנטינה והסיום בצ'ילה.
גם השנה, כמו בשנה שעברה, בחלק מהימים יהיו מסלולים שונים לאופנועים, למכוניות ולמשאיות. בסך הכל, המכוניות יעשו את המסלול הארוך ביותר, 8574 ק''מ, מתוכם 4155 תחרותיים; האופנועים יידרשו ל-8423 ק''מ, 4146 תחרותיים; והמשאיות יעברו 8121 ק''מ, 3541 תחרותיים.
459 משתתפים – 189 על אופנועים, 40 בטרקטורונים, 155 מכוניות ו-75 משאיות יזנקו לדרך ב-5 בינואר 2013,  ויגיעו לקו הסיום ב-20 לחודש. יום המנוחה יהיה ב-13, ואחריו יכנסו המתחרים לשטח הטובעני והתובעני של מדבר אטאקמה, ליומיים קשים שככל הנראה יחרצו מי יעמוד על הפודיום.

רשימת המתחרים כוללת שמות מוכרים, ושוב יתחולל בוודאי קרב ענקים בין דפרה לקומה על המקום הראשון באופנועים, ואחריהם יזנבו רודריגז, קסטיו, וילאדומס ועוד; במכוניות תכבב קבוצת מיני עם פטרהנסל, רומה, נוביצקי והולוביץ', כשדה ויליה ייתן להם פייט עם הטויוטה שלו. התארגנות מפתיעה היא השותפות בין אל-עטיה לסאיינז, שיתחרו במדי קבוצה חדשה שנתמכת על ידי בנק קטארי, עם באגים שמיוצרים בארה''ב.
במשאיות, קבוצת דה-רוי תרצה לשחזר את ההצלחה משנה שעברה, עת גברה לאחר שנים ארוכות על קבוצת קאמאז. הרוסים בוודאי ילחמו קשה, כדי להוכיח שההפסד שלהם היה מקרי וגם לופריאז עם הטטרה יהיה בתמונה. האחים פטרונלי יובילו את חבורת הטרקטורונים והפעם הם יתנו מראש למרקוס את כל התנאים לנצח, כפי שעשה בשנה שעברה.   

תגובות

0 תגובות