שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

סיכום יום המרוץ הראשון: מוטוקרוס האומות 2013

ירון גולדשטיין, המלווה את שלושת המתחרים הישראלים למרוץ האופנועים מוטוקרוס האומות 2013 (וגם עובר הכשרה מעשית כמנהל קבוצה ושופט מטעם FIM) מסכם את יום המרוץ הראשון לתחרות האופנועים הגדולה בעולם - בהשתתפות נבחרות מ-41 מדינות!

היום הגורלי הוא גם יום לימודי...

אני מתעורר לצלילי ההשקמה בבוקר שבת (28.9.13). כולנו יורדים למטה ונוסעים יחד למסלול האופנועים ליום הגורלי - אימון חופשי של 40 דקות ולאחריו מקצי דירוג שיקבעו אם ממשיכים למקצה B-FINAL או שתולים את הציוד ו''עולים על אזרחי'' לצפות במקצי הגמר ביום ראשון כשאר הצופים.

עידון כרמון (MX1) יהיה הראשון להיכנס למסלול. האופנוע מוכן למשימה בצורה הטובה ביותר, ת'אמת גם המסלול נראה מזמין! נהמת המנועים מבשרת לכולם כי אופנועי ה 450 סמ''ק נמצאים על המסלול.

מיד עם כניסת 40 רוכבים ביניהם הטובים בעולם, ניתן לראות בבירור את הבדלי הרמות התהומיים ואת הבדלי המהירויות ביננו לבין רוכבי ה PRO. ממש לא באנו לתת להם בראש ולבטח לא לנצח. המשימה להכניס רגל בדלת מרוצי מוטוקרוס בינלאומיים להבין וללמוד כמה שיותר והכי חשוב לסיים ולחזור שלמים.

עידו כרמון נכנס ויוצא לסירוגים למסלול, נח קצת, משנה קצת דברים בכיווני האופנוע ובעיקר לומד את המסלול החדש והמאוד מהיר ומנסה לעכל את כל האופנועים שעוקפים מימין ומשמאל ובעיקר מלמעלה. עידו קובע זמן של 02:07 דק' להקפה כאשר קאריולי לדוגמא מקיף את המסלול בזמן של 1:40 דק' להקפה!

ממשיכים באימון

שני באימון של ה-40 דקות הוא אסף בן אהרון (MX2). אסף מגלה עולם חדש לגמרי - קווים חדשים , מהירויות שאליהן לא הגיע לעולם וגבהים שרק חלם עליהם. לאחר מס' הקפות ניתן לראות שאסף סוגר את הקפיצות ומתחיל להיות יותר נינוח וחופשי על האופנוע. זמני ההקפה של אסף יורדים והוא קובע זמן מצוין של 02:01 דק' להקפה!

שלישי עולה גיא אליתים (OPEN). נרגש מהמעמד ובעיקר מהסאונד של כל 40 האופנועים שמסתובבים סביבו ומעליו. גיא ייספר מיד לאחר שהוא יורד מהמסלול כי הוא מעולם לא קפץ קפיצות בהילוך רביעי חמישי בפול גז ולא תיאר לעצמו שירחף באוויר בגובה רב למרחק של כמעט 40 מטר. מאוחר יותר ייקבע גיא זמן של 2:03 דק' להקפה.

שמחים וטובי לב יורדים הרוכבים מהאימון, מכניסים חטיפי אנרגיה ופסטה לבטן, שותים משקאות איזוטוניים להחזרת המלחים ומנסים בעיקר להוריד מתחים (יצא חרוז).

מקצי הדירוג מזנקים לדרך

ראשון למלאכה נקרא עידו כרמון הוא מזנק לצד 40 תותחי על רכובים על אופנועי 450 סמ''ק. מצד אחד נעמד לידו ראיין דאנג'י ומצד שני נגל הגרמני ועוד כמה עמדות מטקלף האוסטרלי, שלא לדבר על בלגיה, רוסיה, איטליה, צרפת ועוד, בקיצור פיקניק זה לא הולם להיות.

מקצי הדירוג עורכים 20 דקות 2 הקפות. שלט 15 שניות באוויר ומיד לאחריו שלט 5 שניות, רעם המנועים נשמע היטב ומהדהד בין גבעות המסלול. פתיחה של 40 אופנועים מפחידה והמהירות לפניה הראשונה היסטרית!

ראשון לפניה מגיע מטקלף האוסטרלי שבורח לכולם, דאנג'י שני וטומי סראל מאנגליה סוגר את השלישיה הראשונה. עידו אמנם פתח מצויין אך חיש מהר הגיעו אליו כל התותחים ולימדו אותו מספר טריקים חדשים במוטוקרוס (מהירות, מהירות, מהירות). עידו לא נלחם ואין על מה, מפנה בזהירות וממשיך בקצב שלו. מתוך 40 רוכבים עידו מסיים במקום ה 36 ומבחינת הקבוצה - אחד סימן V על החגורה.

ממשיכים בדירוג

אסף בן אהרון עולה למקצי הדירוג עם שקט נפשי ורוצה לסיים בזמן טוב במטרה להשיג לקבוצה תוצאה טובה. גם הוא עומד לראשונה עם שמות לועזיים שחלקם עונים לשם קן רוקזן, דין פריס, גרמי ואן הורביק, עילי טומאק ועוד שמות של טובי רוכבי המוטוקרוס בעולם.

20 דקות 2 הקפות זה לא משהו שמוכר לרוכבים שלנו בארץ ובשילוב מסלול חדש ומהיר בטירוף עם חריצים בגובה 40 ס''מ זה לא בדיוק קל לביצוע - במיוחד שאת כל זה הרוכב צריך לתת במלוא העוצמה (100%) מיד עם נפילת שער ההזנקה.

נערות מונסטר עם מחשופים בריאים מסתובבות ליד שערי ההזנקה ומציגות את שלטי הזמנים, לצופה מהצד הם חתיכות לא נורמליות אלך למתחרים הן ממש שקופות, כמעט לא קיימות, הריכוז עצום!!!

שערי ההזנקה נופלים ומיד טסים להם 40 אופנועים ברעש עצום לתוך הפניה. מחזה מפחיד למי שלא רגיל למחזה העוצמתי - אך רוכבים ברמה הזו יודעים איך להסתדר בתוך הפניה ולפעמים גם לא...

אסף מזנק טוב, אך נעקף די מהר. קן רוקזן טס ראשון להוביל את הרוכבים ויישאר שם בהפרש גדול עד סוף המקצה. שני מסיים דין פריס האוסטרלי ושלישי ג'רמי הבלגי . גרמניה ואוסטרליה מבטיחים לעצמם את הגמר.

אסף מסיים במקום ה 39 אך עם זמני הקפה טובים והמון סיפוק.

יש לציין שבמהלך המקצים הקהל באקסטזה מטורפת, כל אוהד מדינה עם דגל המדינה, צופרי אוויר, משורי שרשרת שמרעישים להחריד והפנינג מטורף. מבין מאות הדגלים אני מזה דגל יחיד של מדינת ישראל אותו מניף בגאווה ויקטור פורמנוב ( אבא של רוכב מוטוקרוס בישראל) ואני מתמלא בגאווה – גם ישראל על המפה!

הקטגוריה הפתוחה מזנקת לדירוג

רוכבי הקטגוריה הפתוחה כבר מסתדרים מול שערי ההזנקה וגיא אליתים שלנו עומד במרחק שני אופנועים מג'סטיו בארשה האמריקאי. מחזה משעשע לראות את גיא ובארשה מסדרים להם את נתיב הזינוק.

גיא אומר לי צלם צלם, זה לא יקרה עוד פעם. גיא היה האחרון שהודיעו לו על הצטרפותו למוטוקרוס האומות והיה לו את הזמן הקצר ביותר להתאמן והוא השקיע לא מעט זמן בכך ושיפר את כושרו די מהר. גיא ייזנק עם אופנוע בנפח 250 סמ''ק אל מול אופנועים בנפח 450 סמ''ק שבמסלול כזה היתרון די ברור לבטח בזינוק.

שלט 5 שניות באוויר ושוב נהמת המנועים נשמעת כמו איזה אריה חרמן בסוואנה באפריקה. שוב אני נדהם מהמהירות שהרוכבים האלה מגיעים לפניה הראשונה והם ממש טסים על המסלול. ראשוון פותח הבלגי דה סאל שדי בורח לשאר המתחרים שני די מדשדש לו אדון בארשה שציפו ממנו ליותר ושלישי זהו טאנל לאוק  שמצליח לייצר זמני הקפה טובים ומשפר מאוד את מיקומו במקצה. גם גיא מצליח לסיים במקום ה 37 מתוך 40 הרוכבים ומבחינתו הוא עמד במשימה ובכבוד רב.

רק בשביל להמחיש - מהו מסלול ברמה העולמית:

אכזבה לצד גאווה

שלושת מקצי הגמר הסתייימו ועבור הקבוצה הישראלית הסיפור נגמר!

אנחנו בין 9 המדינות שמסיימות את תפקידן במוטוקרוס האומות 2013.

היום (יום ראשון) יעלו 13 נבחרות למקצה B-FINAL כשאחת מהן תעלה למקצה הגמר. 19 נבחרות הטובות יותר הבטיחו את כניסתן למקצה הגמר שייערך אחהצ ביום ראשון. המתח בין הנבחרות גדול ויהיה מעניין מאוד מה ייתרחש בין ארהב אוסטרליה, גרמניה וגם בלגיה צרפת ואיטליה...

קישור לכתבה הפותחת את תחרות מוטוקרוס האומות 2013

מבחינתנו אמנם הסיפור נגמר בתחרות 2013 - אבל בעצם רק מתחיל עבור השנה הבאה ובמיוחד למען דורות הרוכבים הבאים. הרוכבים הישראלי עשו ללא ספק צעד קטן עבורם וצעד גדול מאוד למען הספורט המוטורי בישראל.

MOTOCROSS DE NATION

MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION MOTOCROSS DE NATION

תגובות

3 תגובות

1

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2013 ב 07:13

בגוב האריות

כל הכבוד לכרמון, לגיא ולאסף - הרוכבים הישראלים במוטוקרוס האומות 2013.
עשיתם היסטוריה!!!

2

גרא

29 בספטמבר 2013 ב 21:19

עדיין מחזיקים להם אצבעות

3

אורח/ת

30 בספטמבר 2013 ב 11:19

כל הכבודדדדדדד!!!!!!!!!!!!