שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רז והלל הם אלופי הבלקן-קאפ לשנת 2013

הצוות הבכיר בספורט המוטורי שלנו זכה באליפות לאחר שהגיע למקום השני בראלי 24 השעות של אתונה. שי שמעוני ומיקי יוחאי סיימו את הראלי במקום השישי, יובל שרון ונמרוד אופיר פרשו

תכנונים לחוד ומציאות לחוד

למעלה מ-60 כלי רכב התייצבו בסוף השבוע האחרון על קו הזינוק לראלי 24 השעות של אתונה, התחרות האחרונה בסבב אליפות ה''בלקן-קאפ'', שכלל ארבע תחרויות במהלך השנה.

היו שם 12 אופנועים, 4 טרקטורונים ו-SBS, ו-38 רכבי 4X4 רובם בקטגוריות החובבים ורובם של צוותים יוונים – והיו גם שלושה צוותים מישראל שהתחרו בקטגוריה המקצועית: רז היימן והלל סגל עם הצוללת הצהובה, שי שמעוני ומיקי יוחאי עם המיצובישי האנטר, ויובל שרון ונמרוד ''קיד'' אופיר בקאן-אם קומנדר X1000 .

(להצגת הצוותים במסיבת העתנואים שנערכה לפני היציאה ליוון)

הראלי – כפי שמו – אמור היה להימשך 24 שעות ברציפות בהן על המתחרים לעבור מרחק של כ-1000 ק''מ, מתוכם למעלה מ-900 תחרותיים, בשלושה סטייג'ים שהשני נערך כולו בשעות הלילה.

אבל תכנונים לחוד ומציאות לחוד: מזג אוויר גשום במיוחד הפך את הדרכים לבוציות עד כדי סכנה, בקטע הלילי היו מפולות סלעים ובחלק מהמסלול הצטבר קרח על הדרך והמארגנים החליטו לבטל אותו למרות שהמתחרים כבר יצאו אליו.

באו לתת עבודה

רז והלל באו לתת עבודה: כל מיקום על הפודיום היה מזכה אותם באליפות הסבב, לאחר שניצחו בראלי HELLAS (לסיכום הראלי) והגיעו למקום החמישי בראלי ברסלאו בלקן (על המרוץ  הרביעי בסבב, שנערך באלבניה, ויתרו. כללי התחרות קובעים שבאליפות יכול לזכות מי שמשתתף ב-75 אחוז מהמרוצים, אחד מהם חייב להיות האחרון של הסבב).

את סדר הזינוק קבעו המארגנים על פי ההערכה שלהם מי ינצח, וכך היו אלו רז והלל שזינקו ראשונים.

להיות  ראשונים בתנאים כאלה זה לא יתרון גדול, שכן צריך ל''פלס'' את הדרך עבור כולם, ואכן אחרי זמן לא רב ''שכבה'' הצוללת על הגב לאחר פספוס של פניה ופגיעה בסלע גדול. מי שנזעק לעזרתם היה הצוות היווני, אחד המתחרים הרציניים מולם על האליפות. כשנשאלו היוונים לאחר מכן מדוע עצרו לעזור לצוות הישראלי ואיבדו זמן יקר, ענו: ''רצינו שתהיה לנו תחרות רצינית...''

השינוי במזג האוויר תוך כדי הסטייג' הראשון היה דרמטי: צוותי הצילום שהתמקמו על הדרך נאלצו להתקפל לאחר שהערפל וענני הגשם הסתירו כליל את המסלול ואי אפשר היה לצלם... לפני כן, הם הספיקו לצלם רק שני רוכבי אופנוע, שהגיעו שעתיים מאוחר יותר ממה שיה צפוי.

אחריהם עבר באותה נקודה המרצדס G500 של הצוות הבולגרי, דסיסלאב סלאבצ'ב עם הנווטת מרגריטה סטאינובה. המעניין הוא שהם זינקו לקטע הזה שעה אחרי שהאופנוען האחרון עזב את קו הזינוק... סלאבצ'ב וסטאינובה המשיכו להוביל לאורך כל הראלי וסיימו במקום הראשון בדרוג הכללי. אגב נשים, לא מעט מהן אכלסו את מושב הנווט בראלי הזה.  

כאמור, הסטייג' השני בוטל ורז והלל שהגיעו במקום השני בשני הסטייג'ים הנותרים, נשארו במקום הזה גם בדרוג הסופי והבטיחו לעצמם את האליפות, זכייה שיש לה גם אלמנט פיננסי: בשנה הבאה יהיו פטורים מדמי הרישום לתחרויות בסבב הזה.

שי ומיקי התחילו את הראלי ברגל שמאל, עם תקלות במצמד ובתיבת ההילוכים, עליהן לא הצליחו להתגבר באופן מלא. עם רכב שמוגבל להילוכים ראשון-שני וחמישי, הם הצליחו בצורה מעוררת כבוד לסיים במקום השישי בדרוג הכולל, וללא התקלות היו בוודאי מסיימים במקום גבוה יותר.

יובל ונמרוד, שהיו אמורים להתחרות בקטגוריית הטרקטורונים, שדרגו את עצמם לקטגוריית המכוניות, אך גם הם סבלו מתקלות מכניות ומאוחר יותר פרשו משום שלא עמדו בתנאי הגשם והקור בכלי הפתוח בו התחרו.

תודות לספונסרים

 צוות פוינטר, רז והלל, נתמך על ידי נותני החסות: ''פוינטר'' מבית שגריר, ''אוטולוקס טיירס'' יבואנית צמיגי  TOYO , ''טלפארמה'' ו''גילת סאטקום''.

צוות גתוס/כל גדר, שי ומיקי, נתמך על ידי ''ד.נ. כל גדר'', ''גתוס''  שיפורי רכב והתקנות, ''קוגול'' יבואנית צמיגי BFGoodrich, ''קרוס קאונטרי'', ''ספארקו''.

צוות קאן-אם/רסטה, שרון ונמרוד, נתמך על ידי ''עופר-אבניר'' יבואני קאן-אם לישראל, ''רסטה 4X4'', ''ג. גידור'', ''המבדקה לבניין ותשתית בעמ'', ''ברקום''.

תגובות

4 תגובות

1

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2013 ב 13:27

אילן גולדשטיין כותב לשגריר ישראל ביוון

אילן גולדשטיין, מנכל פוינטר ישראל, באימייל למר אריה מקל, שגריר ישראל ביוון:

מר אריה מקל שלום רב,
תודה מקרב לב על השתתפותך בהוקרת צוותי המשתתפים מישראל בראלי אתונה.
צוות פוינטר, הלל ורז, זכו במקום השני בראלי 24 שעות שנערך ביוון ובמקום ה- 1 בסדרת ראלי הבלקן קאפ 2013.
בהחלט כבוד אישי לרז והלל וכבוד לאומי לישראל.
תמסור תודתנו גם לאשתך שהתלוותה אליך ולטיטי מזכירת השגרירות.

בברכה,
אילן גולדשטיין
מנכל פוינטר ישראל

2

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2013 ב 13:43

אילן גולדשטיין כותב לשגריר ישראל ביוון

3

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2013 ב 13:43

אילן גולדשטיין כותב לשגריר ישראל ביוון

4

Ogash Ofer

04 בדצמבר 2013 ב 07:00

יובל שרון מסכם את ראלי 24 השעות ביוון

לא מעט כתבות פורסמו אודות המירוץ ממנו שבנו רק אתמול, אך נדמה שאף לא אחת מהן משקפת לעומק את אשר ארע ואת החוויה שחווינו. לפיכך ברצוני להוסיף מספר מילים המשקפות נקודת מבט פנימית על המירוץ ממי שחווה בו חוויה מדהימה ומרגשת.

כאמור, עם הגיענו ליוון ובשיתוף והתייעצות עם צוות המארגנים, החלטנו לעבור מקטגוריית הטרקטורונים אל קטגוריית הג'יפים הבכירה יותר. חשוב לציין שהמעבר לקטגוריה היה משום שאני והנווט המדהים, קיד אופיר, והצוות הנפלא שהגיע (8 במספר), ספורטאים ותחרותיים מאוד. היות ובקטגוריה היה מתמודד בודד חשנו שאין בכך אתגר ספורטיבי אמיתי והחלטנו לעבור להתחרות באמת.
המירוץ החל בתקלה מקרית ונדירה של שבר במזרק הדלק. למרות הבעיה החמורה, הקומדר לא ויתר ונסע על בוכנה אחת עד לנקודת התדלוק, שם חיכה לנו צוות can-am יוון שהביא את החלק לשטח ישירות מאתונה (תודה רבה גם להם). החלק הוחלף וסיימנו את הסטייג'.
היות והיה עיכוב, צוות המארגנים אישר לצוות להתכונן היטב למקצה הלילה ולצאת באיחור.
היציאה לסטייג הלילה הייתה החלטה קשה מאוד היות והקומדר אמנם שוייך לקטגוריית הרכבים אבל נבדל מהם בכך שהוא היחידי שפתוח. המארגנים לא הזניקו בכלל רכבים פתוחים לסטייג' זה - לא טרקטורונים ולא אופנועים, מה שהותיר אותי ואת קיד לבד במלחמה מול פגעי הטבע הבלתי אפשריים ממש מקרוב.
למרות הקור הבלתי נתפס סיימנו את הסטייג' כולו ובזמנים מעולים. הסטייג' היה הקשה ביותר במירוץ והחוויה לבצע אותו ברכב פתוח הייתה קשה מעבר ליכולת הגופנית של שנינו. שנינו בעלי נסיון קודם במירוצים ומחוצה להם של התמודדות עם תנאי קיצון ואיננו מהנשברים ועל כן סיימנו את הסטייג' הבלתי יאומן הזה. ההתמודדות היחידה שלנו במירוץ היתה הקור העז. תנאי הדרך היו מאתגרים אך לגמרי אפשריים. המסלול היה מגוון ומתאים בצורה מושלמת לקומנדר הקשוח. ברור שהתמודדות עם תנאי המסלול ברכב סגור במסלול שכזה, כמו כל המתמודדים במירוץ, שונה ואולי אפילו לא ברת השוואה.
מה ששבר אותנו וגרם לנו לא לצאת לסטייג' האחרון הוא ביטול הסטייג' הכל כך משמעותי הזה (השני).
החלטנו לסיים את המירוץ בכבוד ובעזרת הלקחים שהופקו והנסיון הנוסף שצברנו- להגיע להתמודדות הבאה מוכנים ונחושים.
אני מברך את רז והלל ואת שישמעוני ומיקי יוחאי על הצלחתם והתנהגותם הספורטיבית לאורך כל הדרך. אשמח תמיד לצאת למירוצים שכאלו מלווה בחבורת ספורטאים מסוגם.
אני מודה לצוות הנפלא שליווה אותי בגשם, בקור, בקושי, בעצב ובחוויה - צדי מלר, חיים כהן, פיני זומרפלד, שחר גואטה, עדי (כפרה) שפרן, ניסים קצב, ערן ערבה ונחמיה זמוש ומעל לכל לנווט והחבר האמיתי שרכשתי בדרך - נמרוד קיד אופיר.