שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: המסלול

בעוד שבוע יינתן אות הזינוק לראלי המפרך בדרום אמריקה, ובתום שבועיים ואחרי עשרת אלפים קילומטר בערך שיעברו המתחרים, נדע מי יעמוד על הפודיום

הכל כבר מוכן בארגנטינה לזינוק: כל כלי הרכב כבר הגיעו (חלקם בטיסה...), צוותי הסיוע עושים הכנות אחרונות וביום ראשון הבא, 5.1.14, ייצאו למעלה מ-500 מתחרים לדרך הארוכה והקשה, שתסתיים עבור חלק מהם (אלה שלא יפרשו...) אחרי שבועיים וכ-10,000 ק''מ, מתוכם כמחצית בקטעים תחרותיים (קישור לכתבה על המתחרים העיקריים). המסלול העיקרי יחל כאמור בארגנטינה ויסתיים בצ'ילה, בעוד האופנועים והטרקטורונים בלבד יעשו גם גיחה קצרה לבוליביה.

וה''בלבד'' הזה מאוד משמעותי השנה: במשך חמישה ימים מתוך ה-14, רוכבי האופנועים והטרקטורונים ינועו במסלול נפרד, בעיקר בשבוע הראשון של הראלי. בצורה זו, משיגים המארגנים שני דברים: האחד – האפשרות לקחת את הרוכבים לשבילים הרריים צרים, בהן המכוניות והמשאיות אינן יכולות לעבור; והשני – הפרדה בטיחותית בין הרוכבים, החובבים כמובן, לבין הנהגים המובילים. במסלול רגיל, הנהגים האלה נפגשים מהר מאוד עם הרוכבים שמשתרכים מאחור, מפגש שאינו תורם לשני הצדדים...

חידוש נוסף השנה - לרוכבים מצפים שני קטעי מרתון, של יומיים כל אחד, בהם יעברו קרוב -1600 ק''מ תחרותיים (726 במרתון הראשון -864 בשני). בחניית הלילה של קטעי המרתון אסור להיעזר בצוותי הסיוע, ועל הרוכבים לתקן בעצמם את כל הדרוש תיקון בכלי שלהם. מאידך, מותר להיעזר ברוכבים אחרים וכאן המשמעת הקבוצתית משחקת תפקיד חשוב, במיוחד אם יש החלטה מי הרוכב הבכיר והוא זה שיקבל את כל הסיוע, כולל תרומת איברים מהכלים של חבריו לקבוצה. לנהגים מצפה קטע מרתון אחד בלבד, כפי שהיה בכל השנים הקודמות.

ההיכרות של המארגנים עם יבשת דרום אמריקה מעמיקה מדי שנה, וההיכרות הזו – שאיפשרה בין היתר את הפרדת המסלולים – גם תביא השנה להארכה משמעותית של קטעי התחרות וקיצור קטעי קישור, כך שבסיכום למעלה ממחצית המרחק הכולל שיעברו המתחרים, יהיה בקטעים תחרותיים. נראה גם הרבה יותר קטעי תחרות באזוריים חוליים, מה שיקשה עוד יותר על המתחרים. יהיה מעניין.

ועד שיתחיל הדבר האמיתי, הנה נאני רומה משתעשע עם המיני שלו בדרכים מושלגות

תגובות

0 תגובות