שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: סוף פסוק

קומה מנצח בפעם הרביעית, רומה קוטף תואר ראשון במכוניות ודה-רוי מפסיד לקרגינוב על הקשקש

רק 204 כלי רכב סיימו השנה את אחד ממרוצי הדקאר הקשים ביותר שהיו אי פעם (78 אופנועים, 15 טרקטורונים, 61 מכוניות ו-50 משאיות, 47 אחוז בלבד מאלו שהתחילו). הפודיום היו צבוע באדום-צהוב של קטלוניה, כשמארק קומה וג'ורדי וילאדומס לוקחים את שני המקומות הראשונים בקטגוריית האופנועים ונאני רומה מנצח בפעם הראשונה במכוניות,  עשר שנים אחרי שעשה זאת על אופנוע.

איגנסיו קסלה הצעיר ניצח בקטגוריית הטרקטורונים כשהוא נשכר מפרישתו המוקדמת של מי שהיה המועמד העיקרי לניצחון, מרקוס פטרונלי, כבר ביום השלישי. במשאיות, אנדריי קרגינוב גבר על ג'רארד דה-רוי בהפרש מזערי, 3:11 דקות בלבד!

אופנועים וטרקטורונים

מארק קומה חזר גם השנה על האסטרטגיה הקבועה שלו: לנסות ולפתוח פער גדול על יריביו כבר מההתחלה ובהמשך להישמר מטעויות כדי לסיים במקום הראשון. הוא נהנה מפרישתם של חלק מיריביו הגדולים, כמו רובן פרייה וצ'לקו לופז (מקומות 2-3 בשנה שעברה), וגם של פאולו גונקלבס. חברו לקבוצת ק.ט.מ, ג'ורדי וילאדומס תפש את המקום השני. אוליבייה פאיין על ההונדה סיים שלישי. חואן ברדה, שהוביל בימים הראשונים נחלש בהמשך וסיים רק במקום השביעי. סיריל דפרה, מנצח השנה שעברה, סבל מתקלות שונות בימים הראשונים אך עשה קאמבק נפלא בשבוע השני וסיים רביעי.

בעשירייה הראשונה היתה שוב שליטה של ק.ט.מ, חמישה מתוך עשרה. אבל גם להונדה היתה שנה טובה עם שלושה, וימאהה סגרה את העשירייה פותחת עם שני כלים.

הרוכבת לילה סאנז תפשה את המקום השש עשרה בדרוג הכללי, אחת התוצאות הטובות ביותר שהושגו על ידי אשה, לאחר המקום העשירי של קריסטין מרטין ב-1981, ה-14 של ניקול מאיטרוט ב-1982 וה-15 של ורוניק אנקטיל ב-1984.

בטרקטורונים, קסלה מצ'ילה התקבל בתשואות נלהבות מהקהל המקומי כשהגיע לקו הסיום כמנצח. הוא ניצל את פרישתו המוקדמת של המועמד לניצחון, מרקוס פטרונלי, שהתייבש בסטייג' השלישי. יריבו העיקרי היה רפאל סוניק הפולני, שהוביל את הראלי לאחר פרישתו של פטרונלי, אך הגיע בסיום רק למקום השני. את המקום השלישי תפש הוסייני מהולנד.

מכוניות

החלטה אסטרטגית של קבוצת X-רייד מנעה כל הנראה תואר נוסף מפטרהנסל. מנהלי הקבוצה החליטו בימים האחרונים של הראלי להקפיא את תמונת ההובלה, ונאני רומה שהוביל בשלב זה זכה בניצחון ראשון בקריירה שלו בקטגוריית המכוניות, עשר שנים לאחר שעשה זאת על אופנוע. הוא הרוכב השלישי בהיסטוריה של הדקאר שעשה את המעבר הזה וניצח בשתי הקטגוריות, אחרי הוברט אוריול ופטרהנסל כמובן. פטרהסנל סיים 5:38 דקות בסך הכל אחרי רומה ואל-עטייה תפס את המקום השלישי עם פיגור של כ-51 דקות. אלמלא שעת העונשין שקיבל בגלל דילוג על נקודת ציון, הנהג מקטאר היה המנצח!

קבוצת X-רייד שלטה ללא עוררין, עם לא פחות משבע מכוניות בעשירייה הראשונה, מתוך ה-11 שהקבוצה הכניסה לראלי. כולן אגב הגיעו לקו הסיום. מי שהצליח בכל זאת להתברג בצמרת היה דה-ויליה עם הטויוטה שלו במקום הרביעי, דברובסקי עם טויוטה נוספת במקום השביעי, ולאוויל במקום השמיני עם רכב של היצרנית הסינית האבאל.

משאיות

זה היה נראה בהתחלה כמו ניצחון שנתון בכיסו של דה-רוי, שהוביל החל מהיום השני, כשהצוותים של קאמאז ''מגמגמים'' מעט בפתיחה. אבל ככל שהראלי התקדם הלחץ הרוסי הלך וגבר, עד שביום ה-11 הצליח קרגינוב להדיח את ההולנדי מההובלה, ושמר על מקומו עד לסיום, למרות שיתרונו הלך והצטמצם עד לכדי כשלוש דקות על קו הסיום. יתרון זעיר, אבל מספיק...

עוד שלוש משאיות של קאמאז תפשו את המקומות שלוש-ארבע-חמש, למקום השישי הגיע לופריאז עם הטטרה וסטייסי, חברו לקבוצה של דה-רוי, סיים שביעי.

סיכום היום האחרון


US - Stage 13 - Car/Bike - Stage Summary - (La... by Dakar

המשאית של צוות JUMBO בפעולה - מרשים!

תגובות

4 תגובות

1

liorreem

20 בינואר 2014 ב 14:32

כנראה פיספסתם משהו ביום האחרון

אל עטייה לא היה מנצח בשום מקרה כי הוא ופרהנסל קיבלו הוראה לעמוד בצד ולתת לרומה לעקוף אותם ולנצח.
לי באופן אישי זה השאיר טעם מר מאד מהתחרות, שהמנצח בה נקבעה עלי ידי תככים ופוליטיקה, ולא על ידי הספורטאי הטוב יותר.
אי לכך, אשקול את השתתפותי במירוצים הבאים ;-)

2

Ogash Ofer

20 בינואר 2014 ב 16:24

כנראה פיספסתם משהו ביום האחרון

liorreem כתב/ה:
"אל עטייה לא היה מנצח בשום מקרה כי הוא ופרהנסל קיבלו הוראה לעמוד בצד ולתת לרומה לעקוף אותם ולנצח.
לי באופן אישי זה השאיר טעם מר מאד מהתחרות, שהמנצח בה נקבעה עלי ידי תככים ופוליטיקה, ולא על ידי הספורטאי הטוב יותר.
אי לכך, אשקול את השתתפותי במירוצים הבאים ;-)

"
בציטוט מלב הכתבה כותב עופר אדר: '' החלטה אסטרטגית של קבוצת X-רייד מנעה כל הנראה תואר נוסף מפטרהנסל. מנהלי הקבוצה החליטו בימים האחרונים של הראלי להקפיא את תמונת ההובלה, ונאני רומה שהוביל בשלב זה זכה בניצחון ראשון בקריירה שלו בקטגוריית המכוניות, עשר שנים לאחר שעשה זאת על אופנוע'' ואעביר את הסתייגותך להנהלת הדקאר - אני בטוח שיתחסו לך בכובד ראש!

3

liorreem

21 בינואר 2014 ב 14:07

כנראה פיספסתם משהו ביום האחרון

אני מתייחס לציטוט הבא מהכתבה לעייל "אל-עטייה תפס את המקום השלישי עם פיגור של כ-51 דקות. אלמלא שעת העונשין שקיבל בגלל דילוג על נקודת ציון, הנהג מקטאר היה המנצח! "
המשפט לא מדוייק כי גם אל עטייה קיבל את אותה הנחייה כמו פטרהנסל - לעמוד בצד ולתת לרומה לעקוף.

ואם אתם הבנתם למה מנהלי הקבוצה החליטו "להקפיא את תמונת ההובלה" אשריכם. זה ממש מקומם, וסותר את רוח התחרות.

4

Ogash Ofer

13 בפברואר 2014 ב 15:26

הוספתי סרטון מיוחד לסוף הכתבה

המשאית של צוות JUMBO בפעולה - מרשים!