שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2015: פיג'ו מחזקת עצמה עם פטרהנסל

הנהג בעל מספר הניצחונות הגדול ביותר בראלי הקשה מכולם יצטרף לסאיינז ודפרה שכבר הוחתמו על ידי החברה הצרפתית שמאותת בכך על רצינות כוונותיה

ההחלטה הטקטית השנויה במחלוקת של מנהלי קבוצת X-Raid, שהחליטו בימים האחרונים של הדקאר האחרון ל''הקפיא'' את תמונת ההובלה ובכך כנראה מנעו ניצחון נוסף מסטפן פטרהנסל, עלתה להם בעזיבתו של הנהג הצרפתי לטובת הקבוצה החדשה-ישנה של חברת פיג'ו. למרות שכלפי חוץ שני הצדדים הפגינו סולידריות ויצאו בהודעה משותפת שהפרידה נעשתה בהסכמה הדדית, המניעים להפרדת הכוחות די ברורים... פטרהנסל, הנהג המצליח ביותר בדקאר (שש זכיות באופנועים, חמש במכוניות),  מצטרף אל קרלוס סאיינז וסיריל דפרה שכבר הוחתמו בחברה הצרפתית, שמשקיעה מאמצים גדולים לשחזר את הצלחתה בראלי משנות השמונים של המאה שעברה. אל פטרהנסל יצטרף נווטו הקבוע, ז'אן-פול קוטרה, שעזב גם הוא את הקבוצה הגרמנית

פיג'ו תתחרה בראלי עם  דגם שנבנה במיוחד ונקרא 2008 DKR. לעת עתה לא שוחררו פרטים טכניים רבים עליו, מלבד העובדה שהוא בעל הנעה 2X4, אחורית כמובן. תצורה כזו מכניסה אותו לקטגוריית הבאגי, ומאפשרת מבחינת התקנות שימוש בצמיגים גדולים (37 אינץ') ומהלכי מתלה משופרים לעומת מכוניות עם הנעה 4X4. בפיג'ו טוענים כי הבחירה בתצורת ההנעה נבחנה בקפידה ולהערכתם אפשר לנצח איתה את הדקאר.

סאיינז כבר התחרה בדקאר עם באגי, אבל עבור פטרהנסל זאת תהיה התנסות ראשונה בנהיגת כלי עם הנעה אחורית בלבד, אם לא נתייחס כמובן לאופנועים... עבור דפרה, שעשה השנה את המעבר מאופנועים למכוניות, זאת תהיה התנסות ראשונה בנהיגה תחרותית על ארבע גלגלים.          

פטרהנסל בחר להודיע על ההצטרפות לפיג'ו בארוע ה-SOAPBOX שנערך על ידי חברת רד-בול בפריז, בו נוטלות חלק מכוניות ללא מנוע שנוסעות במורד מסלול משופע. בצוותא עם סיריל דפרה, יצאו השניים לדרך בדגם מיוחד של ה-2008 שנבנה מעץ, עם גלגלים דקיקים שבקושי שרדו את הנסיעה.       

תגובות

0 תגובות