שטח 4X4 > כתבות > שטח

ג'יפ השנה הוא...

נצלו את ההזדמנות האחרונה לבחור ברכב השטח לשנת 2007. ועד שאתם מחליטים, עורך אתר השטח הישראלי רוצה להתלבט ביחד איתכם

לפני כחודש ביקשנו מכם, הגולשים, לבחור את רכב השטח לשנת 2007. כצפוי, ההתלבטות התהומית ביותר נרשמה בגזרה הצפופה של טויוטה לנד קרוזר ולמיצובישי פג'רו. כפי שתלמדו מהתוצאות הזמנית, הקרב בין הצמד צמוד ביותר ואתם יכולים לנצל את היום האחרון של הסקר, כדי להכריע את הקרב.

כותב שורות אלה ממשיך להתלבט. נהגתי ברוב כלי הרכב המופיעים בדף הסקר ויש לי דעה ברורה על כל אחד מהם. בדיוק מהסיבה הזו קשה לי לבחור – עודף מידע הוא חיסרון, לעתים. בין הפג'רו ללנד קרוזר כבר בחרתי, אבל כשמסתכלים על התמונה הכוללת, לדעתי שניהם אינם מתאימים להיות הבחירה האישית שלי כג'יפ השנה. מדוע? הם פשוט רכים מדי, עגולים מדי, שמנים מדי, עדינים מכדי שאפשר יהיה להיכנס איתם לשטח בלי חשבון.

אז מהו בעצם רכב שטח בעיני? האם זו שאלה בסגנון שאלת מיליון הדולר: אם היה לך מיליון, איזה רכב שטח היית קונה? האם זהו הסובארו אאוטבק שאני צריך, או שזה ג'יפ אמיתי, כמו פעם, עליו אני מפנטז? אולי בעצם זה צריך להיות פורשה קאיין עם 450 כוחות סוס ומראה של הנה אוטו של מישהו שעשה את זה?

לב, או שכל?

טוב, את פג'רו ולנד קרוזר היה קל להוציא מהרשימה הפרטית. שניהם כלי רכב מעולים, אבל לכולם יש, אז אני מוותר. קאיין גם הוא נופה במהירות. יש מעט ממנו, אבל הוא צועק לשמים מסר שאינו ממש מתאים לי. היות ודיסקברי 3 הוא הבחירה מאשתקד, זה משאיר לי את סובארו אאוטבק (שאני ממש צריך) ואת הג'יפ האמיתי. טוב, גם אאוטבק פורש מהמרוץ, כי אנחנו עוסקים כאן במה הייתי רוצה ולא מה שאני צריך כי אני כבול במגבלות תקציב ושימוש מיועד.

לב, או שכל?

אז איזה ג'יפ אמיתי אני ממש רוצה? אני מכיר רק שניים כאלה: לנד רובר דיפנדר וג'יפ רנגלר רוביקון – והרי לפניכם התלבטות של ממש. רנגלר רוביקון מגיע מהמפעל חמוש בכל כך הרבה גודי'ז שממש אין צורך להיכנס לסדנת שיפורים. אבל לעומתו מציע דיפנדר את הקסם הבסיסי של האיכר האנגלי, אשר בניגוד לרנגלר שהפך לאוטו של לפלפים וחזר משופר, לא השתנה לאורך השנים. יש בו כעת – שומו שמיים – אלקטרוניקה, אבל עדיין אפשר לשטוף את הבפנוכו שלו עם צינור ועדיין אפשר לנסוע בכל מקום מבלי לדאוג שמשהו ייפגע, או יינזק. אז רכב השטח שלי לשנת 2007 הוא לא מתוצרת ג'יפ, אבל הוא ג'יפ אמיתי: לנד רובר דיפנדר החדש. ארזו לי בבקשה אחד לבן, 110, אולי פתוח. ואם תתנו לי אותו עם מיכל דלק מלא, אני מבטיח לחזור אחרי שבוע לפחות, עם חיוך רחב על הפנים.

תגובות

2 תגובות

1

avshalom1

01 בינואר 2008 ב 15:32

מי ניצח במבחן לא הבנתי..

2

b16yanivm

11 במרץ 2008 ב 16:04

jeep rubicon

ג'יפ מדהים!
שילוב של ישן וחדש ואיכות בלתי מתפשרת..
ג'יפ החלומות שלי...(אבל כמו רוב הג'יפים החדשים לדעתי - מחיר לא ריאלי)