שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

חוצה ישראל – הגרסה הממוגנת של חתול החול

מבין כמאה רכבי השטח דו גלגליים וארבע גלגליים שזנקו לראלי באחה חוצה ישראל בלט לו אורח חדש ולא צפוי, רכב ה SandCat הממוגן מבית פלסן סאסא

אנשי פלסן בחרו לסכם ניסוי דרך ארוך ומפרך בן למעלה מ 20,000 ק’‘מ בפרק אחד ארוך ואינטנסיבי שלא נכלל לרב בשגרת חייהם של רכבי שטח ממוגנים.
זהו ללא ספק מחזה נדיר לראות רכב יעודי הנחשב למוביל מסוגו בהגנה על יושביו מאיומי מקלעים ומטענים נע במהירות ורכות לאורך כ- 700 ק’‘מ של דרכי עפר מכל המגוון שארצנו יודעת להציע, כשהאבנים היחידות שעפות בסביבתו, הן אלו שגלגליו העצומים משליכים לאחור בתוך מסך האבק.
6.5 טון של שיריון על גבי שלדת F550, רתומים למנוע פורד חדש ועוצמתי שהושק השנה ומספק 400 כ’‘ס ואת המומנט בעל המספר הבלתי נתפס של  108 קג’‘מ. גיר שישה הילוכים חדש הוצמד למנוע ומאפשר גם העברת הילוכים ידנית, תיבת ההעברה היא בשליטה אלקטרונית ויש גם מערכת בקרת משיכה.

במיוחד לכבוד הראלי ויתרו לאגזוז על הדוד האחרון ומי שעמד שם ושמע את המנוע מבין על מה מדובר.
מערכת המתלים המשופרת והמחוזקת מספקת חווית נהיגה מפתיעה ברכותה, שני מיכלי דלק מבטיחים טווח נסיעה מוגדל של כ 500 ק’‘מ בימים כתיקונם וכ  300 ק’‘מ ביום שכזה. אל השלדה נתפסות תושבות מיוחדות ע’‘מ לשאת את כובד המיגון המודולרי שמחליף את כל הקבינה ונפתר אגב כך ממשקל לא נחוץ.

החלק הצפוני

קטע הנסיעה בגולן וזה שהגיע מעט אחריו - בין צומת מגידו לכפר קרע מציבים אתגרים לא קלים של שליטה בעוצמת הפלדה, יש חריצים שפשוט לא כדאי להגיע אליהם מהר כיתר הרכבים. לעומתן הרמות רחבות הידיים והעמקים מטשטשים את ההבדלים בין ה SandCat לרכבים הקלים וגם את הנוף החולף במהירות לנגד העיניים.

החלק הדרומי
צוות הסיוע, רכוב  אף הוא על SandCat ישן מעט יותר וניידת השרות לרכבי הסנדקט, נערכו בתל צפית להסתער על רכ הראלי לשם הכנתו לפרק המסע הדרומי:  הרכב מתודלק, השמשות העבות מנוגבות, סקירה מלמטה מראה שהכל תקין ועדיין מנה הגונה של גריז בנקודות המתאימות מוכיחה עצמה ככידאית., כך גם הבחירה ברכב הליווי מוכיחה עצמה כנכונה כשהוא היחידי שיכול להוציא את הרכב מרגע של היסח דעת שהסתיים בבוץ עמוק.
       

החלק הצפוני

בנחל באר שבע המתין החתול המלווה מוכן מהעבר השני, אך לא היה בכך צורך. מכאן עולה המסע הילוך – להילוך השישי והאחרון ונשאר שם קבוע כל הדרך היורדת לערבה וממנה עד אילת.
בסיכום אחרי גביעים בפודיום על תרומה ייחודית למסע עמד הרכב בגאון במשימתו להגיע לאילת, הזמן אינו חשוב וקובי בן ארי שנהג אומר שהיה מאד קשה, אך בסך הכל לא כל כך נורא,  אולי נתראה בשנה הבאה.

נתונים טכניים לדגם שהשתתף במרוץ

שילדה
Ford F-550
אורך:  5,000 mm
גובה: 2,200 mm
רוחב: 2,160 mm
מנוע       
6.7 ליטר - V8 טורבו דיזל   
400 כ''ס - 3000 סל''ד
מומנט: 108 קג''מ - 1600 סל''ד
משקל כללי
6.5 טון
                     

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

02 ביוני 2011 ב 17:01

אשמח לנהוג בתחרויות ראלי

עם משהו מחפש נהג לנהיגת שטח שיפנה אלי אילן 0528562109