שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013: סיכום חצי שבוע ראשון

תחרות מרתקת, הפרשי זמן קטנים בין המובילים, דרמות בחולות - מה עוד נבקש?

אנחנו כבר אחרי ארבע סטייגים של הראלי ונראה שהשנה הולכת להיות המעניינת ביותר מבין השנים בהן הדקאר מתנהל בדרום יבשת אמריקה. אמנם הפייבוריטים לניצחון מובילים או נמצאים בחלק העליון של הדרוגים, אבל הכל צפוף מאוד והפרשי הזמנים עדיין מזעריים יחסית: כשתי דקות וחצי מפרידות בין המדורג ראשון לשני באופנועים, חמש דקות וקצת במכוניות, 56 שניות בלבד במשאיות. רק פטרונלי, בטרקטורונים, פתח פער משמעותי יותר, של 14 דקות, על זה שאחריו.

אופנועים

כניסת הקבוצה הרשמית של הונדה עוררה ציפיות מסוימות, אבל ההתקפה על ההגמוניה רבת השנים של KTM באה דווקא מרוכבי ימאהה והסקוורנה. אוליביה פיין הצרפתי מוביל את הקבוצה על הימאהה שלו, לאחר שהגיע שני בסטייג' הרביעי. דולק בעקבותיו רוכב ימאהה נוסף, דיוויד קסטיו. מנצח השנה שעברה, סיריל דפרה על ה-KTM, נמצא כרגע רק במקום השלישי, בפיגור של שלוש דקות וקצת. הוא ניצח את הסטייג' השלישי ובסיומו תפס את המקום הראשון בדרוג הכללי, אבל את הסטייג' הרביעי סיים רק במקום ה-14.
הרוכב המפתיע ביותר עד כה הוא חואן ברדה על ההסקוורנה, שניצח את הסטייג'ים השני והרביעי, והוא נמצא כעת במקום הרביעי בדרוג הכללי. הרוכב הבכיר של קבוצת הונדה, הלדר רודריגז, נמצא רק במקום ה-16, וקורט קסלי, שתפס את מקומו של קומה בקבוצת KTM, משתרך במקום ה-20.

טרקטורונים

משפחת פטרונלי החליטה לשים השנה את כל הביצים בסל של מרקוס, כשאחיו אלסנדרו אינו מתחרה ומשמש כמנהל הקבוצה. מרקוס ניצח את שלושת הסטייג'ים האחרונים, והוא המוביל עם הפער המשמעותי ביותר מבין כל הקטגוריות, 14:06 דקות. את המקום השני תופס סבסטיאן חוסייני מאיחוד האמירויות ובמקום השלישי, בפער של יותר משעה, נמצא רפאל סוניק מפולין.      

מכוניות

קרב לוהט מתפתח בין סטפן פטרהנסל, שמוביל כעת את הדרוג הכללי, לבין נאסר אל-עטייה שבמקום השני. אל-עטייה ניצח את הסטייג'ים השלישי והרביעי ובדרוג הכללי הוא שני לפטרהנסל, שמוביל עליו ב-5:16 דקות. את המקום השלישי בדרוג הכללי תופס ג'יניאל דה-ויליה עם טנדר הטויוטה, בפיגור של יותר מחצי שעה אחרי המוביל. במקומות הרביעי והחמישי שני נהגים נוספים מקבצתו של פטרהנסל, נוביצקי ורומה.
קרלוס סאיינז ורובי גורדון איבדו ככל הנראה את הסיכוי לתפוס מקום על הפודיום, לאחר הסטייג' הרביעי. סאיינז התברבר בדיונות, איבד זמן רב והוא נמצא כעת במקום ה-24 בפיגור למעלה משלוש שעות, בעוד שגורדון הצליח להתהפך וכרגע הוא לא מופיע כלל ברשימת הדרוג וייתכן שפרש.
נתון מעניין שבוודאי יהיה נושא לדיונים חמים בכל הקבוצות בסיומו של הראלי: שישה מתחרים בעשירייה הפותחת נוהגים בבאגים עם הנעה אחורית בלבד!

משאיות

ג'רארד דה-רוי פתח את הראלי בסערה עם ניצחונות בשלושת הסטייג'ים הראשונים, אבל ברביעי איבד זמן רב עקב תקלות מכניות, שני פנצ'רים וגם כמה טעויות נהיגה שתקעו אותו בחול. הוא איבד כחצי שעה בסטייג' הזה, מה שאיפשר לאלס לופריאז עם הטאטרה לסיים ראשון ולתפוס את מקומו בראש הדרוג הכללי עם הפרש מזערי של 56 שניות על דה-רוי. במקום השלישי אדוארד ניקולייב מקבוצת קאמאז (7:08 אחרי המוביל) וברביעי נהג קאמאז נוסף, ארייט מרדיב ( דקות18:00). במקום החמישי מרטין קולומי עם טאטרה נוספת והנס סטייסי, מקבוצתו של דה-רוי, במקום השישי.

ומה עוד לפנינו

בסיומו של היום החמישי, יחצה הראלי את הגבול מפרו לצ'ילה. המסלול יתנהל בדרכים הרריות שגובהן עד כ-2000 מטר, בשטח שרובו סלעי, ללא דיונות. בהמשך השבוע יחצו גבול נוסף, לארגנטינה, שם יהיה יום המנוחה שלאחריו יחזור הראלי לצ'ילה, לקטע האחרון והקשה בדיונות של מדבר אטקמה.

סיכום וידיאו של הסטייג' הרביעי

תגובות

0 תגובות