שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

שהחיינו - מרוץ מס' 3 בליגת אופנועי האנדורו 2014

הדרך למירוץ השלישי של ליגת אופנועי האנדורו 2014 הייתה ארוכה מאוד ואין הכוונה לנסיעה לבקעת הירדן.
במהלך החודש האחרון שקדה התאחדות הספורט המוטורי על אישור התקציב לעונת 2014, כשהיא נמצאת במהלך הליך הבחירות השנתי. הליכים ארוכים ומורכבים אלו לא מנעו מעמותת אופנועי האנדורו להתעסק בעוד נושא אחד חשוב – המשך קיום ליגת המירוצים לשנת 2014.

העמותה בדרך לימיה הטובים...

אילן עזרא, יו''ר העמותה, פעל בנחישות של שור ובמהירות שאם הייתה מנותבת למרוץ - הוא היה משאיר מאחור אפילו את תומר שפירא, המנצח הכללי מבין 74 הרוכבים שזינקו.

כשלימינו הרבה אנשים טובים ומפוקסי מטרה, מחזיר אילן את העמותה לימיה הטובים. לפני 3 שנים התחרו במרוץ הבקעה לא פחות מ- 101 רוכבים, שנה מאוחר יותר התייצבו על קו הזינוק רק 34 מתחרים ולמרוץ בשבת כבר נרשמו 75 רוכבים, כשהיחיד שלא מזנק הוא אילן עזרא.

מרוץ היירסקרמבל

המרוץ הפעם היה בסגנון 'היירסקרמבל'. ניכר היה שהשקיעו מחשבה רבה בסימונו כדי לתת נקודות תצפית מעניינות לצופים הרבים שהגיעו.

בכלל- הקהל הפעם היה חלק לא פחות חשוב מהמתחרים וקיבל את תשומת לב ההפקה שדאגה לרשתות צל, להפעלות ילדים ולאוהלי יבואני ציוד.

שבט 'זולו' הוכיח שוב את כוחו וחבריו שלא התחרו הגיעו לעודד כשהם עמוסים בכל טוב.

כמה שיותר פעמים!

10:25 - הרוכבים בוחרים את הנקודה ממנה יזנקו לפי מיקומם בטבלת האליפות. 5 דקות לאחר מכן מוזנקות הקטגוריות המקצועיות לשעתיים בהן יקיפו את המסלול המסומן כמה שיותר פעמים. דקה לאחר מכן רוכבי קטגוריית הסניורים והקטגוריות העממיות מיישרים קו ומוזנקים לשעה וחצי. המתחילים סוגרים את את שלב ההזנקות כשלפניהם שעה של רכיבה.

ירון גולדשטיין, שופט המרוץ, בחן את המסלול ובעקבות כך העלה את זמן השלמת ההקפה האחרונה מ-20 דקות לחצי שעה.

המון אבק

מזג האויר היה קייצי ולאור החורף השחון שעובר עלינו, האבק שהתעמר מהאדמה נטולת המשקעים היה כבד כ''כ עד שיכולנו לצפות ברוכבים שפשוט עצרו לרגע בצד מאחר ולא ניתן היה לראות את המשך המסלול.

צוות באחה ישראל הקפיד על הקפה מגוונת וחיזק את הנקודות הבעייתיות במרשלים שתיקנו את סרטי הסימון בזמן המרוץ. 

הקפה חדשה לג'וניורים והסופר-ג'וניורים

הקפה אחת מספיקה למנהלי המרוץ להבין שכדאי לבטל את אחת העליות לכל הקטגוריות, פרט לקטגורייה המקצועיות ומיד פתחו עבורם נתיב בישורת הסמוכה.

כשעה לתוך המרוץ ברור היה שקטגוריות הג'וניורים והסופר-ג'וניורים לא יוכלו לרכוב בתוואי המסלול. זיו כרמי, שלא התחרה בעקבות פציעה, לקח פיקוד וסימן הקפה חדשה עבורם כדי לא לעכב את הזינוק שלהם שנקבע לשעה 13:00.

קטגוריית מתחילים

19 רוכבים, בהם מספר לא מבוטל של מתחרים עבורם זו הפעם הראשונה לזנק למרוץ.

17 מתחרים מצליחים לסיים את המירוץ, כשארבעה מקיפים את המסלול 4 פעמים בשעה שהוקצבה לקטגוריה. כבר בהקפה הראשונה התברגו שלושה מהם בראש הקטגוריה, כשהדר דוד מוביל מרגע הזינוק וסוגר לעצמו נצחון שני ברציפות.

אחרי שמציצים בזמני ההקפות של הדר, ברור כי הוא יכול להתברג בטבלת הקטגורייה העממית. מור לויתן עם פתיחה לא טובה משפר מיקום בכל הקפה, עד שבאחרונה סוגר על איציק למברוזו שמסתפק במקום השלישי.

1.       הדר דוד בחסות עפר תימור, מוסך אופרוד

2.       מור לויתן בחסות ה.מ. ישראל בע''מ

3.       איציק למברוזו

קטגוריית עממית קטנה (C1)

14 מתחרים. שניים מהם יצליחו לעבור את קו מדידת הזמנים 7 פעמים במהלך הזמן שהוקצב להם. השניים- מתן ניר וירון יעקובוביץ’ תופסים את 2 המדרגות הגבוהות של הפודיום.

יואב שפירא מזנק טוב יותר מניר שחם, ומתחיל את ההקפה השניה כששלושה רוכבים מפרידים בינו לבין ניר שחם. בהקפה השניה שחם סוגר את הפער ובשלישית מצליח ליצר עקיפה ומסיים שלישי עם 6 הקפות.

1.       מתן ניר בחסות מוטוטראק, FOX 

2.       ירון יעקובוביץ’  בחסות מוסך הפודיום - מכונאות מרוצים, PACKO GROUP- מכונות אריזה

3.       ניר שחם

קטגוריית עממית בינונית (C2)

8 מתחרים. יאיר אורן פותח ראשון ושומר על ההובלה עד אמצע ההקפה השלישית, בה הוא נעקף ע''י צחי בן גיגי. בן גיגי מצליח לשמור על ההובלה עד הסיום כשהוא מצליח לסגור 7 הקפות. יאיר אורן שני עם 6 הקפות ועדי וכלר שומר על המקום השלישי בקטגוריה מתחילת המרות ועד סופו.

1.    צחי בן גיגי בחסות גאס-גאס, מובילי מעונה, מוסך מטרו צפון

2.    יאיר אורן בחסות סדנת האלופים, יאיר תעשיות

3.    עדי וכלר בחסות מוסך RPM, גיל אופנועים

 

קטגוריית עממית פתוחה (C3)

3 מתחרים. ברל'ה מוביל במשך שתי ההקפות הראשונות. שגיא שוורץ שני ועדי לוי במקום השלישי. שוורץ עוקף את בר'לה במהלך ההקפה השלישית ושלושת הרוכבים שומרים על מיקומם במשך ההקפות הבאות.

1.       שגיא שוורץ בחסות SSC

2.       אייל (ברל'ה) בן יוסף בחסות דלב מוטוספורט, ברל'ה הפקות

3.       עדי לוי בחסות מוטוטראק

קטגוריית סניורים

5 מתחרים על קו הזינוק. עמית גול לא מצליח לקבל את רשיון הכלי התחרותי שלו בזמן ומזנק עם אופנוע שקיבל מחבר בבוקר המרוץ. הזינוק שייך לו ואחריו מתמקמים איציק קלנר, יוסי גוטמן, ברק דודאי ועידו גביש.

2 הקפות מאוחר יותר סוגרים קלנר וגוטמן על גול ועוקפים. לברק דודאי נדרשות 2 הקפות נוספות וגם הוא מצליח ליצר עקיפה ומסיים שלישי.

1.       איציק קלנר בחסות מוטוריקה, X-DIRT, RPM

2.       יוסי גוטמן בחסות ה.מ. ישראל בע''מ

3.       ברק דודאי בחסות אופיר ושחר דודאי, סדנת האלופים

קטגוריית סופר ג'וניורים J1) 8-12)

3 רוכבים נחושים מזנקים לחצי שעה של אקשן ואבק. רז עידן פותח מצוין, שוכח מההתרגשות של המרוץ הראשון ומצליח לזנק ראשון. אחריו סוף סלע וגיל זרקו.

עידן מצליח ליצר יתרון נוסף כשמבעד לענני האבק הוא מבחין במרשל שמסמן לו לא לעלות באחת העליות שמלכתחילה לא הייתה פשוטה לאופנועים הקטנים ואחרי שנטחנה עי הג'וניורים במשך 3 הקפות הפכה לכמעט בלתי אפשרית.

סלע אמנם ממשיך במסלול כפי שהכיר אותו ונתקע לקראת סיום אותה עליה, אבל הוא מתעשת מהר ואפילו מצליח ליצר עקיפה באותה ההקפה ולשמור על הובלה עד הסיום. בנתיים גם גיל זרקו מייצר עקיפה על עידן, אבל זה האחרון לא מוותר והקפה לאחר מכן עוקף את זרקו וחוזר למקום השני למשך 3 ההקפות הנוספות.

1.       סוף סלע בחסות דלב מוטוספורט, סדנת האלופים, מוסך מוטוריקה, SOLAREDGE

2.       רז עידן בחסות טל נטפים ברמה

3.       גיל זרקו בחסות רועי שלומי - הדרכות נהיגה, קרוס קאנטרי

קטגוריית ג'וניורים J2) 12-16)

מתחרים. 45 דקות של אקשן משובח שלא היה מבייש את הקטגוריה המקצועית. גב סלע פותח מצויין ומתמקם בראש. אחריו טל בירנבאום, עילאי בן אהרון וצוק סלע.

ניל אוזנה נופל בפניה הראשונה ומכה חזקה שקיבל בידו משאירה אותו מחוץ לתמונה. לאחר שהתאושש הוא מפגין רוח ספורטיבי, חוזר למסלול וממשיך להתחרות לקול תשואות הקהל. בכניסה להקפה השניה מתברר שגב סלע נעקף ע''י טל בירנבאום ועילאי בן אהרון נעקף ע''י צוק סלע.

ב-3 ההקפות הבאות בירנבאום שומר על ההובלה, עד שנעקף ע''י גב, שמצליח להגדיל את הפער ולסיים את המרוץ כשהוא בפער של 2 הקפות על עמיתיו לפודיום. שני מסיים בירנבאום ושלישי צוק סלע. עילאי בן אהרון שמראה גרף שיפור ממירוץ למירוץ מסיים רביעי.

1.       גב סלע בחסות סדנת האלופים, SOLAREDGE

2.       טל בירנבאום בחסות מוטוליין - אושר, MX-2TECH- עמר שחל

3.       צוק סלע בחסות סדנת האלופים, SOLAREDGE

קטגוריית מקצועית קטנה (E1)

9 רוכבים, בהם רוני רגף ונמרוד דור המוכרים לנו יותר ממרוצי המוטוקרוס, אורי כרמל, שחוזר אחרי פגרה ארוכה עג KX250F וגיל קינן שחוזר למרוצים עם KTM125 מצוייד במיכל דלק מדברי. תומר שפירא מזנק מצויין ומתמקם שלישי כללי אחרי יונתן לוי ונמרוד חמו מהקט' הבינונית. אחרי שפירא מסתדרים רן אזולאי, גיל קינן, נמרוד חמו ואוריה כרמלי.

רון שטפל מזנק לא טוב, מצליח לצמצם פערים במשך 3 הקפות, עד ששניה אחת של חוסר ריכוז בתוך האבק שולחת אותו אל הקרקע ומשאירה אותו חבול ואת האופנוע עם שלדת זנב שבורה. שפירא ביום מעולה והוא היחיד בקט' שמצליח לסיים 11 הקפות ועל הדרך לנכס לעצמו לראשונה את התואר 'המנצח הכללי'.

גיל קינן עוקף את רן אזולאי בהקפה הראשונה ושומר על מקומו במשך כל המרוץ. בהקפה האחרונה גם אוריה כרמלי הותיק מצליח לעקוף את אזולאי וסוגר את שלישיית הפודיום.

1.       תומר שפירא בחסות מוטוטראק, גאס גאס

2.       גיל קינן בחסות אופרוד צפון - קיבוץ מזרע, עמרי הלוי - מנהל אזור צפון

3.       אוריה כרמלי בחסות מטרו מוטור - ימאהה, בלייזר, ארנב אנרגיה

קטגורייה מקצועית בינונית (E2) ועוד קצת על קטגוריה E1...

5 מתחרים בקטגוריה. יונתן לוי נכנס ראשון לפניה שאחרי הזינוק. הפעם הזינוק מקבל חשיבות יתרה שכן של שאר הרוכבים נאלצו להתמודד עם האבק שהכביד מאוד על שדה הראיה והנשימה. אין כמו הצצה בטבלת הזמנים בשביל לראות עד כמה הדבר משמעותי - ההקפה הכי מהירה של יונתן עמדה על 10 דקות ו-24 שניות- ההקפה הכי מהירה במרוץ!

שאר ההקפות נעו באיזור ה 11 דקות וחצי וצפונה. נמרוד חמו צמוד ליונתן, כשבמהלך ההקפה הראשונה נכנס בניהם תומר שפירא מקטגורייה E1. את המקום השלישי תופס דרור כהן וזאת  שלישיית החוד עד לסוף המרוץ.

דרמה בין הקטגוריות

שני מוטוקרוסרים עיבו את שורות הקטגורייה הבינונית (E2) - חיים אוחנה ושחר בלולו, אך אלו פרשו כבר בהקפות הראשונות. אמנם בקטגוריה עצמה לא היו שינויי מיקומים לאורך כל המרוץ, אבל את הדרמה העיקרית של המרוץ סיפקו יונתן לוי ותומר שפירא.

לוי הוביל את המרוץ במשך 10 הקפות כשתומר שפירא מקטגורייה E1 אחריו, חדור מוטיבציה לחזור הביתה עם תואר הכבוד- 'מנצח כללי'  (OVER-ALL). השניים הם היחידים שמספיקים לצאת להקפה ה-11!

הפער בניהם, שעמד על דקה וחצי בהקפה הראשונה הצטמצם עד לכדי 15 שניות בהקפה העשירית. במהלך ההקפה האחרונה נופל יונתן, נעקף ע''י שפירא ומגלה שבעקבות הנפילה האופנוע תקוע בהילוך רביעי. שפירא חוצה את קו הסיום ויש לו 11 שניות להפנים את ההישג עד שלוי מגיע לפרגן. שאפו!

1.       יונתן לוי בחסות מטרו מוטור - ימאהה, בלייזר, ארנב אנרגיה, קאנין קוויאר, אוטוויק, התאחדות הכידונאים, מ.מ.ס.י.

2.       נמרוד חמו בחסות דלב מוטוספורט, KTMI-DRIVE טיולי אקסטרים, אופרוד צפון, MX-2TECH- עמר שחל

3.       דרור כהן בחסות דלב מוטוספורט, KTM, מובילי מעונה, קיק סטארט

קטגוריית מקצועית פתוחה (E3)

אל תומר שמש ובר נוב מצטרף הפעם עפר קלגרד, אך הוא נאלץ לפרוש אחרי הקפה אחת בלבד בעקבות תקלה באופנוע. שמש מזנק מצויין, מתמקם שישי כללי ומתקדם עד למקום הרביעי הכללי, כשהוא משלים הקפה אחת יותר מנוב.

1.       תומר שמש בחסות דלב מוטוספורט, סדנת האלופים, KTM, מוסך מוטוריקה, מישלין, אופנועית, קונטור

2.       בר נוב בחסות מוטוטראק- גאס גאס, CORRATEC, FOX HEAD, LEATT PROTECTIVE, מזור הנדסה.

 

זה הזמן להודות לכל נותני החסויות והפרסים באירוע:

·         דלב מוטוספורט, KTM

·         מטרו מוטור- ימהה, קאוואסאקי

·         עופר אבניר- סוזוקי

·         מוטוטראק- גאס גאס

·         מוסך הפודיום

·         IEC מרכז לרוכבי אנדורו

·         אדי קלדס- יבואן טיובלס, אליאס, REX

·         X-DIRT אלעד ששון

·         LEATT

·         FOX HEAD IL

·         מוטוליין

·         אקסטרים לייף סטייל- שי עבאדי

·         רועי שלומי- הדרכות רכיבה

·         VAPUR- בקבוקי שתיה אקולוגיים   קישורים לסיקור המירוצים הקודמים בליגת האנדורו לשנת 2014: לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 1 לעונת 2014  לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 2 לעונת 2014  

לתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

28 בפברואר 2014 ב 19:11

יפה מאוד!

תודה לתמר על הסיקור של המירוץ

2

ababab

04 במרץ 2014 ב 16:38

כל הכבוד