שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה שטח טרשי בהר חורשן - מועדון סובארו 7/6/13

נפגשנו בכניסה לבת שלמה, וכבר ראיתי שהולך להיות מעניין. דגמים שונים של פורסטר וXV אבל יותר מכך, נהגים שזה להם הפורסטר הרביעי ולעומתם, בעלי רכב שטח ראשון ללא ניסיון קודם בנהיגת שטח.
הערכתי שהולך להיות מעניין ולא טעיתי. ולשמחתי תרמו לכך דווקא רכבי שטח משופרים שבמקרה עברו במקום.

צילום: איל שגיא, עידו דוד

image

הדרכת נהיגה מתחילה בסקירה תיאורטית של נושאים רלוונטיים: מערכות הנעה והעברת כח, דיפרנציאליים, מבנה הרכב, מערכותיו וייחודו, עקרונות נהיגה נכונה ועקרונות נהיגת שטח נכונה.

לאחר סיום חלק זה יצאנו לתרגל. התחלנו במעבר מכשולים פשוטים מאוד, אשר הקנו למשתתפים את החשיבות בצורך לשים לב לפרטים הקטנים ואת היכולת לנתח תא שטח לפני המעבר בו.

imageimageimageimage

הגענו למכשול הטרשי המשמעותי הראשון. הספקנים הודיעו כי מדובר בתוואי קרקע קשה מידי וכי אין הם רוצים לתרגל וגם על פרצופיהם של האחרים ראיתי שהמחשבה שהשתגעתי עוברת בראשם.

הסבר קצר כי יש להם את הידע לעבור אותו בקלות שכנעה את חלקם והתחלנו לנתח את תא השטח ביסודיות.

שתי דקות אחר כך מגיעים שני לנד רוברים משופרים, מוגבהים, עם כננות וצמיגי שטח ונכנסים לתא השטח במטרה לעבור את המכשולים בו. באחת הנקודות משפשף אחד מהם את הגחון ברעש חזק. אמרתי להם שעכשיו יש להם הזדמנות לראות כי חשיבות הנהג עולה לאין ערוך על חשיבות הרכב ללא קשר לאיך הוא נראה.

חצי שעה אחר כך, כולם עוברים את כל המכשולים, אף אחד לא משפשף או שורט את רכבו, כולם עוברים באופן מקצועי ומרשים וההתלהבות גואה. כל אחד רוצה לתרגל ויוצא שרכבים מסוימים ביצעו שלושה סבבים מלאים של מעבר מכשול טרשי קשה.

בסוף התרגול המשתתפים מודים, כי לא האמינו שהם או רכבי הסובארו שלהם מסוגלים לעבור מכשולים כאלה ובכזאת קלות.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimage

משם לתרגולים השונים – השתלטות מערכת הE.S.P. (מערכת בקרת המשיכה) על כלי הרכב בהחלקה, פעולת מערכת ה T.C. (בקרת האחיזה), בלימה נכונה עם A.B.S., התמודדות עם שיפוע צד ומעבר סכין. בין לבין נהנינו מביקור קצר של צבי ארץ ישראלי.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

נהיגה נכונה ורכב שטח מצויין, הם שילוב שיבטיח לכם טיולים מהנים ובטוחים בהמשך הדרך. ועכשיו יש לכם את שני הדברים.

אז צאו וטיילו. הארץ מחכה לכם.

תגובות

0 תגובות