שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מרצדס SUV בהרי ירושלים

יצאנו לשטח עם לקוחות סניף ירושלים של מרצדס.
יום הדרכת נהיגה משולב בטיול קייצי בכבישים המפותלים, בשבילים המהירים ובאתגרי העבירות של הרי ירושלים ושפלת יהודה.

מסלול ההדרכה בכביש ובשטח

יצאנו מלב ירושלים, סניף מרצדס באזור התעשייה תלפיות, ובנסיעה דרך השכונות של דרום מערב העיר (קריית מנחם) הגענו תוך רגע לחורש המקסים של הרי ירושלים היישר לתוך יער עמינדב. התחלנו בארוחת בוקר עשירה (סטנדרט מרצדס) עם הסלסילות של ג'סיקה, הסבר על מערכות הבטיחות של מרצדס (בעיקר ABS ו- ESP - פירוט בהמשך) וירדנו על הכבישים המפותלים והמהנים לנהיגה, מצובה עד אשתאול, לשפלת יהודה. דרך שריגים, עגור ולוזית הגענו דרך השבילים המהירים לתל צפית. בתל צפית וביער חרובית תרגלנו ירידה תלולה, עלייה עם דרדרת, ירידה מבוקרת במורד תוך שימוש במערכת בקרת הירידה, האצה, בלימת חירום ואת הסיכום עשינו על כביש 6...

מערכות הבטיחות של מרצדס

בשעה של הסבר תיאורטי התמקדנו במערכות הבטיחות והנהיגה העיקריות של מרצדס: מערכת הבלימה וה- ABS, ומערכת בקרת יציבות / ESP. ראו מה קורה למי שאין לו בקרת יציבות: שלוש תנועות בהגה והרכב הפוך.

המשכנו בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים וירדנו שוב לשטח לתרגול ירידה חדה בשטח טרשי - קישור לטיפ נהיגה וגם הדגמנו שימוש במערכת בקרת הירידה (ברכבי מרצדס ניתן לקבוע את מהירות הירידה) HDC.

בטיפוס בדרדרת של תל צפית ראינו את מערכת בקרת אחיזה בפעולה וגם בטיפוס הטרשי בעלייה הקשה. קישור לטיפ נהיגה בעלייה. לסיום חזרנו לתרגל ולהכיר את מערכות בקרת יציבות / ESP של מרצדס על משטח בעל אחיזה מוגבלת תוך תרגול בלימות חירום על מנת להכיר את התגובות של מערכת ה- ABS ואת מערכות היציבות של מרצדס.

מרצדס GL350 עולה את תל צפית

רכבי הכביש - שטח של מרצדס

יצאנו לדרך עם שלושת דגמי ה-SUV של מרצדס הנמכרים באופן שוטף בישראל:
350 GLK - רכב הכביש-שטח הקטן של מרצדס עם מנוע בנזין 306 כוחות סוס ועם מנוע דיזל 204 כוחות סוס.

ML 250 - רכב הכביש-שטח הנמכר ביותר של מרצדס עם מנוע דיזל 204 כ''ס.

ML 350 - עם מנוע בנזין 306 כוחות סוס וגיר אוטומטי 7 הילוכים.
(הגיר זהה לכל הדגמים).

GL 350 - רכב הכביש - שטח 7 מקומות של מרצדס עם מנוע V6 דיזל 258 כוחות סוס ומתלי אוויר.

כל רכבי ההדגמה הגיעו הפעם בתצורה הבסיסית עם הנעה כפולה קבועה 4MATIC כפי שהם נמכרים בארץ וללא חבילת ספורט ו/או חבילת שטח (יכולת הגבהה, הילוך כוח, נעילות דיפרנציאל נשלטות נהג) האהובות עלינו (ועל הנהגים...).
לצערנו היה חסר בהדרכה רכבי השטח האולטימטיבי של מרצדס ה- G.

התחלנו בסלסלות של ג'סיקה ובהדרכה על מערכות המרצדס

התחלנו בסלסלות של ג'סיקה ובהדרכה על מערכות המרצדסהתחלנו בסלסלות של ג'סיקה ובהדרכה על מערכות המרצדס

שבלים מהירים בשפלת יהודה

שבלים מהירים בשפלת יהודהשבלים מהירים בשפלת יהודה

ירידה תלולה ומחורצת בתל צפית

ירידה תלולה ומחורצת בתל צפיתירידה תלולה ומחורצת בתל צפית

בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!

בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!בירידה - אט, בסבלנות ובלי שפשוף אחד!

טיפוס בדרדרת ושימוש בבקרת האחיזה של מרצדס

טיפוס בדרדרת ושימוש בבקרת האחיזה של מרצדסטיפוס בדרדרת ושימוש בבקרת האחיזה של מרצדס

תרגול האצה ובלימה

תרגול האצה ובלימהתרגול האצה ובלימה

האורחים שצפו עלינו מלמעלה

האורחים שצפו עלינו מלמעלההאורחים שצפו עלינו מלמעלההאורחים שצפו עלינו מלמעלההאורחים שצפו עלינו מלמעלה

תודה למשתתפים ולצלמים, נתראה בכביש ובשטח...