שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח מועדון ג'יפ ביער בן שמן - יוני 2015

לעתים יש הדרכות נהיגת שטח שבהן לא רק כלי הרכב לא מפחדים משטח, אלא גם המודרכים מגיעים עם נסיון לא מבוטל באמתחתם ולא רק שהופכים את עבודת המדריך לקלה יותר, אלא שגם מאפשרים להתעמת עם אתגרים מעניינים יותר. כך הייתה ההדרכה הזו של מועדון JEEP בבן שמן.

את ''שיחת הפתיחה'' עם קבוצות המודרכים אנחנו נוהגים לפתוח בהיכרות ובשאלה הבנאלית – למי יש נסיון שטח קודם. מין הסתם, רוב הלקוחות של רכבי כביש-שטח חדשים לא בדיוק מנוסים ובדיוק לשם כך הם מקבלים את הדרכת נהיגת השטח הבסיסית – אבל הפעם, התברר שהרוב המוחלט של החבורה שהגיעה ברנגלרים, צ'רוקים וגרנד-צ'רוקים חדשים הם בעלי עבר שטח לא מבוטל וחלקם אף מנוסים מאוד ברכבי שטח אמיתיים וקשוחים כמו פאג'רואים, סיקסים וסופות.

מלבד כמה שהעסק באמת חדש עבורם, כל היתר החזיקו בעבר ברכבי שטח, התנסו בטיולים ברמות עבירות שונות וההדרכה הזו היתה עבורם הזדמנות להכיר לעומק מערכות חדישות שלא חוו בעבר ברכבי הכביש-שטח הישנים יותר שהיו ברשותם.

ובכל זאת לטובת אלה שלא מכירים, דיברנו קצת על רכבי שטח, דיפרנציאלים, נעילות, זוויות, צמיגי שטח וכל אותן המערכות שמבדילות רכב שטח אמיתי כמו Jeep לא רק מפרייבט רגיל אלא גם מרכבי כביש-שטח פחות נחשבים וגם התעכבנו על כל אותם ''דברים קטנים'' אבל חשובים שעושים לבעליו המאושר של Jeep  חדש חיים עוד יותר קלים בשטח.

אחרי הדיבורים, יצאנו לשטח. אותו נסיון קודם של רוב המודרכים הפך את רוב התרגילים לקלילים ואת ההכוונה החיצונית מצידי לכמעט מיותרת. אפילו הצ'רוקי הסטנדרטי הנמוך יחסית ונטול הילוך הכוח הפגין יכולות מצויינות ולא התגרד אפילו פעם אחת.

הקלות והביצועים הזורמים פינו לנו עודכמה דקות להפסקת קפה ותה בצל העצים שזה תמיד כיף ואותן יכולות גבוהות ובטחון שהפגינו המודרכים הקלו עלי כמדריך לקחת אותם למעברים לא קלים ולבסוף גם לטפס באחת העליות המעניינות של בן שמן – וגם שם הופגנו ביצועים יפים.

אחרי סקירת ציוד החילוץ הבסיסי שלטעמי צריך להימצא בכל רכב שיורד לשטח, (כן, כולל Jeepים גיבורים) וכמה מילים הכרחיות על שמירת הטבע, נפרדנו לשבת שלום.

קישורים לכתבות המסכמות את החומר:

אינציקלושטח:

 דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESP

 

מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

 

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק


טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה

ירידה תלולה

שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר


וכמה מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:

מבחן לרנגלר רוביקון

מבחן לרנגלר

גרנד צ'ירוקי דיזל

מבחן לקומפאס

מבחן לגרנד צ'ירוקי בנזין

מבחן לצ'ירוקי החדש

 

כמו תמיד, גם הפעם היה כיף. טוב לדעת שעוד קבוצה של ג'יפאים תגיע לשטח מוכנה ומודעת יותר – ואנחנו בוודאי יוד נתראה בשטח ובטיולי המועדון. תודה לכולם!

לתוכנית טיולי מועדון ג'יפ - הקליקו כאן לתוכנית טיולי מועדון ג'יפ לבעלי רנגלר ורוביקון - הקליקו כאן להדרכות נהיגת שטח של מועדון ג'יפ - הקליקו כאן

תגובות

6 תגובות

1

shlomoaaaa

21 ביולי 2015 ב 22:27

שאלה על ג'ימני חדש

היי
אני רוצה לקנות ג'ימני חדש,
האם בג'ימני החדשים יש ESP מוגבל שמתחיל לפעול גם כשהוא מבוטל?
ובכלל מה כדאי להוסיף או לשפר לרכב?
בתודה מראש

2

Ogash Ofer

22 ביולי 2015 ב 05:30

שאלה על ג'ימני חדש

shlomoaaaa כתב/ה:
"היי
אני רוצה לקנות ג'ימני חדש,
האם בג'ימני החדשים יש ESP מוגבל שמתחיל לפעול גם כשהוא מבוטל?
ובכלל מה כדאי להוסיף או לשפר לרכב?
בתודה מראש"
לג'ימני 2015 יש בקרת יציבות ESP. אפשר לבטל (כמו ברוב כלי הרכב) את החלק של ''סירוס המנוע'' אבל לא את החלק של בקרת המשיכה. מציע לך לקרוא את מבחן הדרכים על הג'ימני - קישור. ואם תרצה להעמיק את המונחים מהאינציקלושטח והקישורים המצורפים שלהם על: בקרת יציבות -ESP  ובקרת המשיכה / בקרת אחיזה .  

3

shlomoaaaa

22 ביולי 2015 ב 10:45

כתבה חדשה - הדרכת נהיגת שטח מועדון ג'יפ ביער בן שמן - יוני 2015

עופר תודה, יש דרך לבטל את בקרת המשיכה לבד או במוסך ?

4

Ogash Ofer

22 ביולי 2015 ב 12:00

ביטול בקרת משיכה


בקרת המשיכה היא חלק ממחשב הרכב - לא ניתן לביטול גם לא במוסך.

וגם אין צורך לבטל - בטח שלא על הכביש וגם לא בשטח.

אם אתה מכיר את הרכב ויודע לנהוג בו זה לא יפריע לך (מכסימום קצת יעזור).

5

shlomoaaaa

22 ביולי 2015 ב 19:01

כתבה חדשה - הדרכת נהיגת שטח מועדון ג'יפ ביער בן שמן - יוני 2015

עופר תודה על המהירות של התשובות/העזרה.... מה באמת! חשוב להוסיף אם בכלל לגימני חדש, אני נוסע מסלולים בינוני וקצת יותר לא נחל כמריר..... מה כדי להוסיף או/ו לשפר, בתודה רבה

6

Ogash Ofer

23 ביולי 2015 ב 05:32

כתבה חדשה - הדרכת נהיגת שטח מועדון ג'יפ ביער בן שמן - יוני 2015

shlomoaaaa כתב/ה:
"עופר תודה על המהירות של התשובות/העזרה.... מה באמת! חשוב להוסיף אם בכלל לגימני חדש, אני נוסע מסלולים בינוני וקצת יותר לא נחל כמריר..... מה כדי להוסיף או/ו לשפר, בתודה רבה"
למעט צמיגים ומיגון לא ממליץ להוסיף כלום לג'ימני. בשטח שלא בהתחלה. בהמשך חפש סט טוב של קפיצים ובולמים - זה ישפר מאוד את אייכות הנסיעה בכביש ובשטח.