שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח טרשי - סוזוקי, אוגוסט 2014

רכבי השטח של סוזוקי שונים זה מזה בהיבטים רבים. הם פונים לקהל לקוחות שונה ויודעים לתת לכל אחד, את מה הוא אוהב. המשותף לכולם הוא, יכולת שטח ויצרן בעל ניסיון היודע מה עושה רכב ליעיל בשטח.
נפגשנו להדרכת נהיגה, קבוצת בעלי גרנד ויטרה וג'ימני חמוד אחד, שכבר ראה איזה מעלה אחד או שניים בחייו.

צילום: צח ליבנה

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

את ההדרכה אנחנו מתחילים בסקירת עיונית של כל הנושאים הרלוונטיים לנהיגה בשטח הטרשי. מאפייני כרכב השטח, מערכות ההנעה ועקרונות הנהיגה הנכונה. מייד לאחר מכן אנחנו עוברים לתירגול הדברים בשטח עצמו. רמת הקושי עולה, אך עקרונות הנהיגה נשארים זהים ללא קשר לסוג רכב השטח, או לרמת הקושי. כולם עוברים את המכשולים בהצלחה ועושים זאת ללא קושי מיוחד. הג'ימני מספק מקור להשוואה, אבל כל אחד מרוצה מרכב השטח שלו.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

אחרי הפסקה קצרה, אנחנו מוצאים עצמנו לרגלי מעלה טרשי תלול. אני רואה סביבי פרצופים ספקניים. אפשר לעלות? האוטו יכול? השתגעת? האוטו שלי חדש. אני יודע שכמו תמיד , כל מה שצריך הוא מתנדב שיטפס ראשון. אחר כך , כבר הכל הרבה יותר קל. ובאמת כמה דקות אחרי שהראשון מטפס, נמצאים כולם בראש המעלה ,שמחים ומאושרים. אנחנו יורדים את המעלה ומסיימים את ההדרכה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

בתום ההדרכה, אני יודע שלכל המשתתפים יש יכולת טובה להתמודד עם המכשולים המאפיינים את השטח הטרשי. עכשיו צריך לתרגל את הדברים עוד ועוד ולצבור ניסיון. היה לי הכבוד והעונג להדריך את אל''מ ר' (בדרגתו אז), מפקדי הנערץ מלפני כ 20 שנה. תודה לכולכם. סעו בזהירות וניפגש בשטח.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

27 באוגוסט 2014 ב 14:18

ההדרכה של אוהד היתה מאוד מאוד לעניין

אני לא בא מהתחום של רכבי שטח כך שאין לי ידע משלי לשפוט על פיו, וגם לא עברתי הדרכות אחרות כך שאין לי למה להשוות.

ובכל זאת, התחושה החזקה שעברה היא שאוהד מקצועי ומנוסה בתחום נהיגת שטח. יש על מי לסמוך ויש ממי ללמוד.

לאוהד גם לא חסרה יכולת דידקטית. החומר הועבר בצורה מעניינת ושיטתי כך שקל להטמיעו, גם החומר התיאורטי וגם החלק המעשי.

ההדרכה של אוהד נתנה לי את מה שציפיתי ואף מעבר לכך: - הכרת היכולות והמאפיינים של הרכב שרכשתי לא מכבר. - למדתי עקרונות בסיסיים של נהיגה בשטח. העקרונות הועברו באופן פשוט והגיוני כך שקל לזכור אותם ולפעול על פי עקרונות אלה בהמשך. ללא ההדרכה בחיים לא הייתי מעלה על דעתי לנסות את הג'יפון שלי בירידות שירדנו או בעליה שעלינו. בעזרת ההדרכה זה נעשה בקלות ובפשטות. ההדרכה היתה בהחלט חוויה מלמדת ומועילה. המון תודה יישר כח