שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תמונות ורשמים מהמסע לציר המצלעות 12.12.09

לא תמצא ג'יפאי שיגיד לך שמשעמם לנסוע בציר המצלעות. מסלול יפה ומאתגר, מעניין ועם הרבה טכניקות נהיגה. מעברים, מעלות, שיפועי צד ועוד. משמאל, צלעות המכתש הקטן, מימין אלינו, לפעמים רואים את נחל צין.
ביקור חטוף בגביש שיש ובגבי פרס ויציאה הביתה דרך הר צבאים.
מדריך : וייזל עדי

קבוצה קטנה ומגובשת, קפה של בוקר בתחנת הדלק בדימונה ולא מחכים יותר מידיי וטסים לשטח. התחלנו בתצפית יפה על המכתש הקטן באיזור מעלה עלי - מקום יפה לכל הדעות והתחלה טובה לטיול.משם שועטים לכיוון מעלה עקרבים.מדרון תלול ומפותל עם נוף מדהים על נחל צין ולא מספיקים להגיד ג'ק רובינזון ואנחנו בציר המצלעות.משמאלנו קירותיו המזרחיים של המכתש הקטן(המצלעות).הציר שהיה סגור שנים רבות קיבל צורה וגם סימון שבילים ליווה אותנו לכל אורך הציר. אף פעם לא משעמם לבקר בציר הזה, יש בו את כל מה שג'פאי יכול לבקש בשטח- עליות ירידות, מדרגות, הצלבות, שיפועים ונוף מדהים.  

תגובות

11 תגובות

1

ישראל אמיר

17 בדצמבר 2009 ב 11:52

מסלול מרתק ואתגרי-נוף מדהים -חבל על הזמן

ציטוט יואב קווה
"עד אפריל 2009 הייתה הנסיעה במסלול הזה בלתי חוקית בעליל. מי שנסע ונתפס בידי פקח של רשות הטבע והגנים עלול היה לשלם קנס. אבל אנשים נסעו. מבחינתם האיום בקנס היה החלק הפחות מפחיד בסיפור. ובעצם גם החלק הפחות יקר וכואב בכיס. זו מדרגת המצלעות שהפילה חללים רבים בקרב הג'יפאים. לא בנפש, חלילה. ברכוש. המדרגה המטורפת, שמורכבת למעשה מקיר כמעט אנכי ועוד שתי מדרגות ענק, שברה ציריות, הרסה דיפרנציאלים, קרעה תושבות מנוע וסתם מעכה חלקי פח. הסטטסטיקה קבעה: כ-15 אחוז מהכלים שינסו לצלוח את המדרגה, יגמרו את הטיול בגרירה.
ברוכים הבאים לציר המצלעות. הפריצה המקורית של המסלול נעשתה לפני שנים רבות על ידי חברות ממשלתיות, אשר חיפשו אוצרות טבע בנגב, ביניהם נפט ופוספטים. בתחילת שנות השמונים שיפר צה"ל את הדרך כדי להגיע לשרידי מטוס קרב שהתרסק בשטח. את השרידים, אגב, ניתן לפגוש בשטח עד היום".


ממליץ לחובבי האתגרים לנסות את המסלול -רק בזהירות .
אנחנו פגשנו באגזוז שלם שנקרע ממקומו ומונח אחר כבוד בתחתית הציר, וכן במספר חלקי פלסטיק וגומיות שאריות , כנראה, מטיולים קודמים .הערכתי למדריך עדי המאוד חברותי. יש לי בקשה מהבחור עם המצלמה שהצטרף לג'יפ של משה כץלשלוח אלי-אמיר ישראל בעל היונדאי טראקאן ,עם הכלב תדי - את הצילומים שצילם בטיול בדואר אלקטרוני -אם זו לא טרחה עבורו .כתובתי= amirisra@zahav.net.il -תודה .

2

oren61

17 בדצמבר 2009 ב 13:56

סדר התמונות

למה התמונות לא לפי סדר הנסיעה, פעם המדרגה פתאום גבי פרס ושוב המדרגה.

3

אורח/ת

17 בדצמבר 2009 ב 14:28

למה בירידה?

אנחנו חבורה של "עכבישים" עם סופות וסיקסים משופרים עד לבלי הכר ומעוניינים לעשות את המסלול בעליה. את נחל צין עשינו מספר פעמים בכניסה דרך עיר אובות והיציאה דרך מפעל רותם אמפרט אלא שלא מצאנו את ציר המצלעות יש מצבה שמישהו ישלח נקודות ציון שניתן לזהות לגבי כניסה מלמטה ויציאה למעלה?
אודה בכול לב ואתרום מסלולים מוטרפים למעונייים בתמורה
drorbezeqin.nett
0506425000

4

עדי וייזל

17 בדצמבר 2009 ב 15:23

לגבי סדר התמונות

האמת שאני לא עליתי על הדרך בא ניתן לסדר אותן - בכל אופן אני מוריד אותן לאתר בדיוק בסדר הנכון רק שלאחר העדכו בכתבה הסדר משתנה.
אני מבטיח לבדוק את העניין עם אנשי המחשבים של האתר ולענות לך או לפחות לתקן את הדרוש תיקון - זה אכן מפריע לאלו המבינים בניווט או שמכירים את השטח.
בכל מקרה סדר הנסיעה היה מכתש קטן, ציר המצלעות, גבי צין , גבי פרס.לידיעה.
עדי

5

אורח/ת

17 בדצמבר 2009 ב 15:35

לגבי הסיקסים שרוצים פרטים.

ראשית לגבי כיוון הציר.
הרשות התירה לעשות את ציר המצלעות רק בכיוון אחד, היינו ציר המצלעות הוא ציר "חד סיטרי" המותר לנסיעה רק בירידה (למרות שבדרך יש לא מעט עלית אך הכיוון הכללי הוא למטה). אין לי מושג מה עומד מאחורי ההחלטה הכ"כ מוזרה הזו, מה זה משנה לתוואי השטח באיזה כיוון נוסעים הרכבים.
בעבר היה דיון על זה בפורום והעלו השערות כמו שיש מקומות בציר מאוד צרים שלא ניתן לעבור בהם שני רכבים במקביל - אבל מהר מאוד עלו עשרות דוגמאות של צירים צרים עם מעבר דו סיטרי, אח"כ אמרו אוליי המדרגה המפורסמת בציר מסוכנת לעלייה ולכן חל האיסור- אך גם זה ירד כי עלו עשרות דוגמאות למעלות מסוכנים שהרשות מתירה לעלות אותם - ראו מעלה מרזבה - מעלה מסוכן ביותר שבקלות ניתן להתהפך בו - והתהפכו לא פעם - מותר לעלות ולרדת!
מעלה נוח - התהפך רכב - מותר לשני הכיוונים -
לדעתי מדרגת המצלעות היא מדרגה קשה מאוד לרכבים סטנדרטים וסטנדרטים פלוס אך בכלל!!! לא מסוכנת - גם עם מאמץ רב לא ניתן להתהפך שם שכן הנסיעה במדרגה היא ממש בין 2 קירות (יש אפילו ויכוח אם האמר מסוגל לעבור בין הקירות וניתן לראות בתמונות ולהבין את ההתלבטות.
אולי תרים ת'כפפה ותפנה לרשות ותשאל - אני כבר התייאשתי ופשוט לא מנסה להבין פשוט ממלא אחר ההנחיות/תקנות/חוקים.
לגבי פרסום האיסור - כאשר נוסעים בציר האדום ופונים שמאלה לגבי שיש (סמ"ש כחול" ניתן להבחין מימין (לפני שפונים) כי קיים ציר ובצידיו 2 עמודים ובהם כתוב אדום על גבי לבן - "אין כניסה עם רכב" - זו הכניסה לציר המצלעות ומיד אחרי כמה מאות מטרים פוגשים ת'מדרגה- שוב תהרוג אותי ואין לי הסבר להחלטה השרירותית הזו.העובר על האמור בעמוד מסתכן בצילום ע"י פקח ודו"ח בדרך אליו .בכל מקרה של שאלות אתה מוזמן ליצור קשר ואנסה לענות על שאלותיךעדי וייזל 057-5286522 - אתר השטח הישראלי

6

עדי וייזל

17 בדצמבר 2009 ב 15:35

הטל' של כץ

ד"ר ישראל אמיר
צור איתי קשר וקבל את המס' של כץ

7

אורח/ת

17 בדצמבר 2009 ב 15:48

יופי של טיול

אנחנו מטיילים כבר שנתיים עם עדי במסלולים שונים מסלול זה היה אחד הטובים שבהם מומלץ לכל אחד עם רכב סביר
המסלול לא פשוט ולמרות זאת סיימנו כולנו ללא נזקים לרכבים
תודה לך עדי

איריס ניסים ואוהד

הכנסתי תמונות לגלריה, מי שרוצה עותק ברזולוציה גבוהה יותר שישלח לי מייל ל levinis59@gmail.com

8

עדי וייזל

17 בדצמבר 2009 ב 16:09

תודה על המילים החמות

אכן מסלול אתגרי - ומומלץ בחום

9

אורח/ת

17 בדצמבר 2009 ב 22:30

יעלה בקובץ twl?

10

אורח/ת

19 בדצמבר 2009 ב 00:14

תגובה ל6

לידיעת, האמר צבאי עובר שם, גם בלילה.....

11

shirf3

19 בדצמבר 2009 ב 11:44

קובץ של המסלול

אם אפשר לשלוח את הקובץ של המסלול זה יהיה נפלא.תודה