שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סובארו במדבר יהודה - שיירה בהובלת נחומי אמיר

טיול מועדון סובארו החודש התנהל בשתי שיירות מפאת ריבוי המצטרפים welcome. מסלול הטיול סובב דרום מדבר יהודה, כאשר במוקד אחד של האליפסה העיר ערד, ובמוקד השני - מצדה.

השיירה שלנו עשתה את המסלול בכיוון השעון, יציאה מתל קריות שבדרום הר חברון בשוליים הדרום מערביים של המדבר, וסיום על כביש ערד - ים המלח.

צילמו: אמיר נחומי ויוסי ליס

יורדים למדבר

יורדים למדבריורדים למדבר

כמו כל מסע, בתחילה תדריך בוקר - מה, מי, לאן, מתי - נוהלי שיירה ובטיחות

כמו כל מסע, בתחילה תדריך בוקר - מה, מי, לאן, מתי - נוהלי שיירה ובטיחותכמו כל מסע, בתחילה תדריך בוקר - מה, מי, לאן, מתי -  נוהלי שיירה ובטיחות

לג (קיטוע) ראשון להר בדד

המסע למדבר החל בסגירת טווח מצומת שוקת לתל קריות, שם ירדנו לדרך טרשית החוצה הרבה ערוצים קטנים שהעמיקו כתוצאה מזרימת מי נגר לאחרונה.
הנהגים ומערכת ה TRC של הסובארו התגברו על המכשולים ועד מהר הגענו לכתף חצרון בדרך להר בדד.

חציית ערוצים

חציית ערוציםחציית ערוצים

למרגלות כתף חצרון הפסקת קפה ומאפה ראשונה

למרגלות כתף חצרון הפסקת קפה ומאפה ראשונהלמרגלות כתף חצרון הפסקת קפה ומאפה ראשונה

לג (קיטוע) שני - חציית הרמה המדברית של מדבר יהודה

מתודלקים בקפה ובסנדביצ'ים, המשכנו לרדת לעבר הרמה המדברית של מדבר יהודה – תא שטח העיקרי והגדול של המדבר ממרגלות הרי הצל גשם שבמערב מדבר יהודה – הרי ירושלים, הרי גוש עציון, הר חברון), ועד מצוק ההעתקים שבמזרח המדבר. אזור גבעי רצוף בנחלים חוצים (עדיין לא הקניונים העמוקים של הרצועה הצרה לאור המצוק), אך הדרך מתנהלת באיטיות והשמש ממשיכה לצייר את מסלול החורף הקצר שלה בשמים שמכוסים עננות גבוהה האופיינית למצב סינופטי לאפיק ים סוף. אנו משתדלים לעבור את המכשולים עם הכוונה היכן שצריך ועד מהרה התחלנו בירידה המתפתלת לאפיק נחל צאלים בפתח הקניון הצר והעמוק שלו.

הקניון של נחל צאלים

הקניון של נחל צאליםהקניון של נחל צאלים

תצפית על הקניון

תצפית על הקניוןתצפית על הקניון

היפות שלנו על רקע הקניון

היפות שלנו על רקע הקניוןהיפות שלנו על רקע הקניון

במעוק נחל צאלים על פתח המצוק של בריכת צפירה מצאנו מקום וזמן לארוחה

במעוק נחל צאלים על פתח המצוק של בריכת צפירה מצאנו מקום וזמן לארוחהבמעוק נחל צאלים על פתח המצוק של בריכת צפירה מצאנו מקום וזמן לארוחה

לג (קיטוע) שלישי לאורך מצוק ההעתקים בואכה כביש ערד - ים המלח

בערוב היום המשכנו את דרכנו לעבר בקעת קנאים, ממנה ירדנו לעבר מצדה. פנינו לדרך יפה המתנהלת לאורך מצוק ההעתקים בחלקו הדרומי, תוך חציית מספר נחלים יפים ותצפית יפה על מצדה.
ירדנו לנחל רחף המרשים, ויצאנו ממנו במעלה מעט תלול ורצוף מהמורות. ושוב השילוב בין ה TRC של הסובארו והנהגים הממושמעים שלנו (נשמעו היטב להכוונה), התגבר על המעלה ללא קשיים רבים. למרות שבחציית אחד החריצים של נחל יעלים מספר רכבים שפשפו את הקרקע עם הפגוש האחורי.
לקראת אור אחרון דרכו גלגלי הסובארו על האספלט השחור של כביש ערד – ים המלח, והמסע בא אל תומו.
עייפים אך מרוצים יצאנו בזהירות לנסיעה צפונה הביתה. תודה רבה למשתתפים

מצמצמים רווחים בדרך

מצמצמים רווחים בדרךמצמצמים רווחים בדרך

תמונות יפות שוות אלף מילים

תמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מיליםתמונות יפות שוות אלף מילים