שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

מסע חוצה ישראל - פסח 2015

מסע הדגל של אתר השטח בארץ חוצה את ישראל מצפון לדרום במשך 5 ימים רצופים של שטח, במעבר במגוון תאי שטח לאורכה ולרחובה של ישראל. המסע, כמו בכל שנה בפסח, החל למרגלות החרמון, חצה את חלקה המזרחי של הארץ דרך הירדן, פנה מערבה ביקנעם, הדרים ליער בן שמן וחבל לכיש, פנה מזרחה ליער יתיר עד לצפון הערבה צפון הערבה, והמשיך דרומה דרך הערבה התיכונה עד שהסתיים בעיר אילת.
הדריך : עדי ייזל

החבורה - חוצה ישראל, פסח 2015

החבורה - חוצה ישראל, פסח 2015החבורה - חוצה ישראל, פסח 2015

אנדרטת אסון המסוקים - נקודת המפגש

אנדרטת אסון המסוקים - נקודת המפגשאנדרטת אסון המסוקים - נקודת המפגש

בקעת בית נטופה

בקעת בית נטופהבקעת בית נטופה

המפגש ביום הראשון

מקום המפגש הקבוע של חוצה ישראל נקבע, כבר לפני שנים, לאנדרטת אסון המסוקים בשאר יישוב. מעבר לעובדה כי המדובר במקום יפה, וזאת בלשון המעטה, חשבתי שזה דיי סימבולי להתחיל את המסע במקום בו מקדישים קצת מחשבה וזכרון לאלו שנפלו רק כדי לשמור על זכותנו לחיות ולטייל בארץ הזו. המסע התחיל עם 9 גיפים עמוסים בציוד קמפינג, בני המשפחות ואוכל ל- 3 ימים ( עד ההצטיידות הבאה ). תדריך מפורט לקראת מה יעבור עלינו במסע - מפות השטח נפתחות ומהר מאוד יוצאים לשטח. ליום הראשון למסע מחכים לנו 145 ק''מ של נסיעה בשטח.

תצפית על הכנרת מאזור היישוב כחל

תצפית על הכנרת מאזור היישוב כחלתצפית על הכנרת מאזור היישוב כחל

היום הראשון למסע

היום הראשון הוא יום, יחסית, עמוס וארוך 145 ק''מ גמענו ביום הזה. לא מעט מהמשתתפים החלו את היום כבר ב 5 או 6 בבוקר כאשר יצאו ביתם והיו כאלו שבחרו ללון בצפון. המטרה ביום הראשון במסע היא להגיע ליער הזורע מעט לפני אור אחרון בלי נזקים... נסענו מעל קיבוצי רמה''ג ( שמיר,כפר סאלד ועוד..) מהר מאוד הגענו לעמק החולה והתחלנו בנסיעה לאורך הירדן עד שהגענו להפסקה הראשונה בגשר כפר הנשיא שעל הירדן ההררי. הזרימה בירדן הייתה מדהימה אבל הטמפ' לא איפשרה לנו לטבול...משם המשכנו לכיון הכנרת ומהר מאוד התרחקנו לכיוון המוביל הארצי לבקעת בית נטופה ומשם יחסית מהר ליער הזורע ללינה של הלילה הראשון.

היום השני

מאוד רציתי שלא לתת הרגשה של  ''משטר צבאי'' אבל כשמשכימים אותך ב 06:30 קצת קשה שלא להרגיש כך... ההשכמה נקבעה לשעה וחצי לפני התזוזה - זה השלב שמבינים שאין סיכוי שהרכב יהיה מאורגן כמו שהיה ביום שיצאנו - יש זריזים יותר ויש כאלו שאיטיים אבל ככל שניתן עוזרים האחד לשני ויוצאים לדרך. היום השני מגיעים עד אזור חבל לכיש תוך דילוג של 57 ק''מ בכביש 6 וסה''כ היום השני 194 ק''מ. ביום הזה הצטרפו אלינו גיא כהן , איהב ופדיה עם המשפחה ומשפחת בית הלוי. היום השני החל ביער הזורע דרך הר חורשן אנדרטת משמר הגבול, אזור נחל חדרה עד איזור ניצני עוז - דילוג לבן שמן ארוחת הצהרים ומשם דרך עמק איילון לאזור נחל שורק - הקיבוצים גלאון ובית ניר עד יער המלאכים - יער שחרייה ללינה של הלילה השני. נקודה יחסית קרובה לכביש 6 אליה ניתן להזמין בני משפחה להצטרף לארוחת הערב.   היום השני, כמו דומיו, ארוך ומלא בנופים מדהימים - לא רצינו לוותר על כלום אז הגענו ליער שחרייה בחשיכה. המקום הקבוע היה תפוס במסיבות טבע רועשות, ואנחנו - שעייפים מיום ארוך ומתיש, מחפשים שקט.... חלק מהחברים הפעילו עליי ''לחץ פיזי מתון''... שהשתלם כי מצאנו מקום מדהים ושקט בו גם אירחנו את המשפחות וגם את ארוחה הערב.

יוסי איש יקר....

יוסי איש יקר....יוסי איש יקר....

היום השלישי

ביום השלישי למסע גמענו 126 ק''מ . היום התחיל ברגל שמאל שכן שעה לאחר היציאה החלו להישמע קולות מוזרים מהמנוע של הרכב שלי ( המדריך!! ) - ככל שהתקדמנו בנסיעה הקולות הלכו והתגברו ובפרדסים שליד קרית גת החלטתי לעצור ולבדוק - קראתי לאיהב - שאודותיו תשמעו גם בהמשך - אישר יקר ומכונאי בכל רמ''ח אבריו - ומבדיקה עלה כי הפולי אלטרנטור שלי עומד להתפרק. על זה נאמר ''כל עכבה לטובה'' - מזל שהתקלה צצה באזור מיושב וביום בו יש מוסכים....בהחלטה מהירה ובהברקה של לירון קמפו הוחלט כי את ההצטיידיות שתכננו לעשות בערד - נעשה בקרית גת וכך לא נפסיד זמן יקר שכן לא היה מנוס מלצאת לעיר ולרכוש את החלק שעומד להישבר ולהתנתק מהאלטרנטור ולגרום רכב שלי לעמוד. קאופמן בניסן טרנו ניצל את המצב וקפץ גם הוא למוסך קרוב לתקן ולהחליף כמה רכיבים שהרעישו בדרך...ילדיי הצטרפו ללירון לקניות, איהב ואנוכי יצאנו לחפש את החלק ולאחר מספר ביקורים בחנויות אותר החלק וכל שנותר זה לגשת לחשמלייה מקומית, לתת לו כמה שקלים ( שהאמת שסירב לקבל ) עבור השימוש בכלי העבודה המיוחדית הדרושים להחלפת הפולי ומשם לחניית הסופר מרקט והמתנה לכל המשתתפים שאפילו טרם סיימו את הקניות...

הטיפוס באחד המעלות בהר חירן אזור יער יתיר

הטיפוס באחד המעלות בהר חירן אזור יער יתירהטיפוס באחד המעלות בהר חירן אזור יער יתיר

בדרך להר קומות

בדרך להר קומותבדרך להר קומות

מסלול היום השלישי

היום השלישי התחיל כאמור בקרית גת, בית קמה, נסיעה לקיבוץ דבירה למקלחת טובה בתיווכו של לירון קמפו. נסיעה מהירה לכיוון יער סנסנה ויער יתיר. טיפוסים על הגבעות של הר חירן... שם אותרה נזילה רצינית מהצינור הראשי ברדיאטור של הטרנו של קאופמן... איהב מגיע מסתכל ותוך 3 דקות הרדיאטור נמצא מחוץ למנוע - טיפול מקצועי והרדיאטור מוחזר לרכב וממשיכים בנסיעה - דרך אגב התיקון החזיק מעמד עד תום הטיול ובטח גם לאחר מכן... דילוג לצומת חתרורים... טיפוס בהר קומות והתמודדות עם מעלה בדרגת קושי שטרם פגשנו במסע ומשם לינה בחניון לילה מיצד תמר בשולי כביש 25 כאשר בדרך פוגשים הרבה שביליסטים... (הולכי רגל שעושים את שביל חוצי ישראל).

החבר'ה מעודדים את המטפסים בהר קומות

החבר'ה מעודדים את המטפסים בהר קומותהחבר'ה מעודדים את המטפסים בהר קומות

BMW X3 מטפסת את הר קומות בניצוחו של גיא כהן...

BMW X3 מטפסת את הר קומות בניצוחו של גיא כהן...BMW X3 מטפסת את הר קומות בניצוחו של גיא כהן...

תצפית על המעקף בהר קומות במבט מהר קומות

תצפית על המעקף בהר קומות במבט מהר קומותתצפית על המעקף בהר קומות במבט מהר קומות

היום הרביעי

היום הרביעי למסע החל בנסיעה קצרה על כביש 25 עד לכניסה לנחל אמציהו לא לפני שביקרנו במעיין האהבה. נסיעת ראלי מהירה בנחל אמציהו ונחל אביה עד שהגענו לציר ''דרך השלום''. נסיעה לאורך הגבול הירדני, יציאה בעין יהב תדלוק אחרון לפני אילת ויאללה עולים בדרגת הקושי ומטפסים את מעלה עשוש. עצירה לפני מעלה עשוש - הסבר מפורט איך נכון לעלותו וכולם למעלה בלי תקלות למעט פנצרים ברכבים של גלעד ואיהב...תקלות מוכרות בצמיגים עם חתך נמוך. השיירה ממשיכה לכיוון מעלה ורדית תוך מטרה להגיע לבאר אשלים באור אחרון - כמובן שעמדנו ביעד - טוב אוליי קצת אחרי אור אחרון..:). (אולי נכון להגדיר זאת ''באור של לוח השעונים...''  ע.א.).

לירון ומשפחתו במעלה עשוש

לירון ומשפחתו במעלה עשושלירון ומשפחתו במעלה עשוש

היום החמישי והאחרון למסע - היעד אילת, אבל קודם צריך לנסוע...

מאחר והמטרה היא לסיים את המסע ולסיימו באילת ולו רק בשל הסימבוליות, היום החמישי הוא יום קצת לחוץ. זה לא יום של תקלות כי כל תקלה, טוב כמעט כל תקלה,מרחיקה אותנו מהגעה לאילת. יציאה כמתוכנן בשעה 08:00 ואנחנו בדרכנו לביקור והליכה רגלית בקניון עדה הסמוך ובקשר דיווח '' הרכב של ארז תקול'' - יש נזילת מים. חזרתי עם הרכב למקום בו נתקע ארז ועזרה ראשונה של המלאך - איהב והרכב מגיע לרחת החנייה של קניון עדה. בדיקה מהירה מובילה למסקנה שיש הרבה עבודה כדי לתקן ולכן לירון קמפו מוביל את החברה לסיור בקניון ואיהב ואנוכי שוקדים על רכבו של ארז כדי לתקן את התקלה. לאחר 15 דקות מגיעים למסקנה כי אין טעם לקחת סיכון והתקלה היא כזו שניתן היה לסדר עזרה ראשונה אם היינו באמצע השטח אבל מאחר ואנחנו 4 ק''מ מכביש 40 - קיבלתי החלטה שלא לוקחים סיכוני וארז ייאלץ לפרוש. יוסי שתכנן מראש לפרוש בבוקרו של היום החמישי וארז נסעו לכביש משם רכבו של ארז עלה על גרר ויוסי הסיע את ארז .

חניון לילה באר אשלים

חניון לילה באר אשליםחניון לילה באר אשלים

המשתתפת הצעירה ביותר בחוצה ישראל - בת חודשיים- - הבת של איהב ופדיה

המשתתפת הצעירה ביותר בחוצה ישראל - בת חודשיים- - הבת של איהב ופדיההמשתתפת הצעירה ביותר בחוצה ישראל - בת חודשיים- - הבת של איהב ופדיה

המשכו של היום החמישי

לאחר שנפרדנו מארז ויוסי וגם ממשפחת קרביץ שהחליטו לפרוש בבוקרו של היום האחרון, המשכנו לעבר ציר הפלמ''ח - בקרנו את גרוטאות המטוסים הפזורים בשטחי האימונים של חה''א והמשכנו בדהירה לעבר תצפית הר צניפים. הנוף מהמרפסת בראש ההר פשוט מדהימה.הירידה מההר מעט אתגרית ( מדרגת צניפים ) ומשם אנחנו נוסעים בנחלים הגדולים עד שמגיעים לשער צניפים למנוחת הצהרים.

קניון עדה

קניון עדהקניון עדה

תמונה קבוצתית מראש הר צניפים

תמונה קבוצתית מראש הר צניפיםתמונה קבוצתית מראש הר צניפים

לא בדיוק מזהה אבל הם מרחיבים את המשפחה...

לא בדיוק מזהה אבל הם מרחיבים את המשפחה...לא בדיוק מזהה אבל הם מרחיבים את המשפחה...

משיגים את היעד ומגיעים לאילת

קצב הנסיעה הולך וגובר ככל שמתקרבים ליעד. חולפים את ''ראלי הנחלים הגדולים'' בואכה כביש 12 שבבקעת עובדה. השעה סבירה ומחליטים - ממשיכים לאילת. ביקור זריז בתצפית מהממת בראש הר ברך ומשם לעבר קניון עתק בציר מדהים, נסיעה לתוך הרי אילת ויציאה מול מפרץ אילת - סיום 18:40. תמונה קבוצתית ויאללה מתקפלים הביתה. תודה רבה לכל מי שנטל חלק במסע המדהים הזה. תודה מיוחדת למנחם צנציפר על היותו מאסף אחראי לאורך כל המסלול. ותודה ענקית!!!! לאיהב על המקצועיות שלו בתיקון הרכבים , על הנכונות לעזור בכל רגע נתון ובלעדיו ,ללא ספק, לא היינו מגיעים להשגת היעד.

תצפית מהר ברך - מדהים!

תצפית מהר ברך - מדהים!תצפית מהר ברך - מדהים!

מפרץ אילת - הגענו ליעד.

מפרץ אילת - הגענו ליעד.מפרץ אילת - הגענו ליעד.

תודה רבה לכל המשתתפים

מנחם צנציפר, בנו ונכדו משפחת דביר ( כבוד לתמר על הנהיגה לאורך כל המסע ), משפחת הלמן,  משפחת קאופמן, משפחת קרביץ, משפחת קמפו, משפחת בית הלוי, איהב ופדיה - תודה ענקית על תיקוני הדרך - מוסכניק בנשמה,  משפחת מירז - תודה על הכתבה המחמיאה במקומון,  משפחת ניאזוף ומשפחת כהן.  שנפגש רק בשמחות ורצוי שהשמחות יהיו בשטח...