שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

מסע חוצה נגב - פסח 2009

חול המועד פסח 2009 - יצאו 9 משפחות למסע מדהים בן 3 ימים שכולו על טהרת הנגב - "מסע חוצה נגב פסח 2009".
תחילת המסלול בשדה בוקר וסופו ביוטבתה.
מדריך : וייזל עדי.

תמונה קבוצתית על רקע מעלה קטורה - היום האחרון למסע

תמונה קבוצתית על רקע מעלה קטורה - היום האחרון למסעתמונה קבוצתית על רקע מעלה קטורה - היום האחרון למסע

נקודת המפגש נקבעה בשדה בוקר בחניון הרועה - לאחר תדרוך קצר והכרות מהירה בין משתתפי המסע יצאנו לדרך כאשר המקום הראשון שביקרנ בו היה עין עקב.
נסיעה לאורך נחל צין ואחר כך נסיעה בנחל חווה, בקעת אבו טריפה, ירידת מעלה נוח ולינה בחניון עין סהרונים.
את הלילה הראשון העברנו בשירה וקריוקי תודות לארז עפג'ין הענק שטרח והסכים להביא עימו את מערכת ההגברה ושירון ופשוט עשה שמח - טוב נו עד שבא הפקח של הרשות וביקש שנפסיק את המסיבה כי אנחנו מפריעים וסוכם על עוד חצי שעה של שירה.
אז חגגנו סהכ כשעה והיה שווה כל דקה.

היום הראשון

היום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשוןהיום הראשון

עדיין היום הראשון

עדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשוןעדיין היום הראשון

עדיין היום הראשון

עדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשוןעדיין  היום הראשון

הלילה הראשון

הלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשוןהלילה הראשון

שרים ונהנים

שרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהניםשרים ונהנים

היום השני למסע - חוצה נגב פסח 2009

7 בבוקר השכמה וכבר ב - 08:30 לאחר תדרוך קצר (בטיחותי והסבר על מה עומד לפנינו ביום השני למסע)יצאנו ליומנו השני במסע חוצה הנגב.
הפסקה קצרה בחניון בארות למילוי מים, זריקת זבל ועוד.. וכבר יורדים לכיוון נחל נקרות ודרך הבשמים - דרך טכנית ומעניינת עם נוף וקצת היסטוריה - מצד נקרות, חרבת קצרה, מבט חטוף על מואה ואז מגיעים למעלה עשוש.
חלק מהקבוצה מחליטים שזה יותר מידיי בשבילם וחלק מאוד רוצים לעלות ולאתגר את עצמם ואת הרכבים.
לאחר לא מעט התלבטות הוחלט כי חלק מהקבוצה יעקפו את המעלה דרך נחל עשוש - דרך מקסימה, וחלקם יעלו את המעלה.
ללא ספק 2 הקבוצות הגיעו לנקודת המפגש עם חוויות- אלו שנסעו דרך נחל עשוש, סיפרו על הנוף והדרך היפה שראו, ואלו שעלו את המעלה, הגיעו רוויה אדרנלין מההצלחה בכיבוש המעלה. העיקר שכולם נהנו ותודה לחנן כספי ולאהוד שהובילו את השיירה במעקף.

היום השני למסע - חוצה נגב פסח 2009

שרותים ציבוריים צמודים

שרותים ציבוריים צמודיםשרותים ציבוריים צמודים

היום השני

היום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השניהיום השני

עדיין ביום ה - 2

עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2עדיין ביום ה - 2

תמונה קבוצתית מחרבת קצרה - נוף מהמם

תמונה קבוצתית מחרבת קצרה - נוף מהמםתמונה קבוצתית מחרבת קצרה - נוף מהמם

היום השלישי - מסע חוצה נגב פסח 2009

את היום השלישי התחלנו כרגיל בהשכמה ב - 07:00 ויציאה אחרי קפה טוב וכמה נשנושים בשעה 08:30.
המסלול התחיל בנחל פארן, ביקור בקניון עדה (היה סגור - כנראה חול המועד :) )מקום מדהים, נקיקים צרים עד כדי שהרחבים שבינינו לא הצליחו לעבור. קצת טיפוס על סולמות כדי להיות שותפים לחוויה וחיש מהר ממשיכים בדרך - צריך להגיע ליוטבתה היום - השוקו שהבטחתי לילדים ממתין על המדפים.
נסיעהלאורך נחל ציחור, שטחי אש רבים של הצבא, אטרקציה קטנה של שברי מטוסים וכן מטוסים מפורקים מפוזרים בשטח. הר צניפים, תצפית צניפים, שער צניפים שמורת הנחלים הגדולים- עשרות צבאים שוטטו מטרים ספורים מאיתנו וגם במבי/עופר קטן שהוסתר על ידי אימו מתחת עץ ולא זז מילימטר - מדהים!
יוצאים מהשטח ועלים על כביש 12 מול שדה תעופה עובדה, השעה כבר 14:00 ולחלק מהחברים נגמר הדלק - תחנת הדלק הקרובה ביותר היא יוטבתה מרחק של כ- 40 קמ. אם ייסעו ליטובתה דרך השטח הם נתקעים ללא דלק בוודאות.
נאלצנו להיפרד מכמה רכבים, כספי, זומר, איילון וכל שאר החבורה המשיכו לכיוון חולות כסוי - דיונה מדהימה, חול רך ועדין דק דק דק (כמו הסלט של מקדונלדס.. :)
בדרך לדיונה היו סופות חול בלתי נסבלות, גם זכינו לפנצר הראשון במסע ברכב של משפחת חן, אבל תוך 11 דקות הגלגל הרזרבי כבר היה מותקן ברכב והמשכנו בנסיעה ( היי ליפט חברים, היי ליפט - ועזרה של הגברים בחבורה, אבי, יורם ועידוד של השאר).
מדיונת כסוי דרך נחל איה המשכנו לחלק האחרון במסע - הירידה התלולה של מעלה קטורה/גרופית.
אני כבר הייתי עם נורת דלק דולקת למעלה מ- 20 קמ בשטח וזה היה עניין של דקות עד שאני נתקע (היה לי בארגז מיכל דלק 15 ליטר רזרבה אבל להוציא אותו זה להוציא חצי רכב החוצנ- אז ויתרתי)
הסבר מהיר וחד משמעי לחבורה איך יורדים ירידה כה תלולה, אני מתחיל לרדת, ואיך שהרכב מקבל זווית חדה כלפי מטה - לא מגיע דלק לפילטר והרכב כבה.
לך תרד את מעלה קטורה בלי מנוע דולק.
הבלמיל קשים כמו אבן וכל שנותר לי זה להשתמש בבלם היד וכל כמה שניות לשחררו.
כך ירדתי במשך 15 דק' מורטות עצבים את המעלה - את השאר כיוונתי בעזרת מכשיר הקשר ועדשת המצלמה ששימשה כמשקפת.
הגענו יוטבתה לשיחת סיכום - עייפים אך לדעתי מרוצים.
איזה כיף לאילו שהמשיכו לחגוג באילת - קלמרו והשומרונים ( שומרוני הגיעו מראש הנקרה!!!! כל הכבוד.
 

היום השלישי - מסע חוצה נגב פסח 2009

תמונות היום ה- 3

תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3תמונות היום ה- 3

עדיין היום האחרון

עדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרוןעדיין היום האחרון

היום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסע

היום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסעהיום האחרון - יורדים את מעלה קטורה ומסיימים את המסע

מילות סיכום

תודה לכל המשתתפים במסע - אני חייב להודות שהיה פשוט נפלא,הכל זרם בדיוק כפי שתכננתי - אשמח מאוד לראותכם בטיולים הבאים שלי ומקווה שתשמרו על קשר.
אז תודה ל: משפחת חן, לאהוד ופנינה, משפחת זומר, משפחת שומרוני, משפחת איילון, רמי אריה ויוסי, חנן אופיר וראובן (כספי), משפחת ברוניצקי היקרה, וכמובן לאבי וקרן - שיהיה במזל טוב
עדי וייזל

מילות סיכום

תגובות

11 תגובות

1

אורח/ת

21 באפריל 2009 ב 22:52

תודה והערה

היה ממש כייף, למרות שלא עליתי את ה"עשוש".
לא כל המצטרפים לטיולים יודעים ומכירים את משמעות השמות במסלול הטיול.
ממליץ להבא לתת באתר קצת יותר פרטים על נקודות "מיוחדות".
בנוסף, התאכזבתי קשות כשנאלצתי להפרד על כביש 12. ממליץ להבא, במסלולים ארוכים כאלה לחייב את הנהגים להביא "תיגבור" דלק.
גם 5 ליטר היו פותרים את המצוקה....
לסיכום- מסלול מומלץ ומדריך מקצועי!!!

2

אורח/ת

22 באפריל 2009 ב 00:10

פשוט שירה

כל מילה בסלע וכל המילים שירה קדושה...
שימו לב בעיקר ליום השני - הפואטיקה של כיבוש העשוש.
רמי טמיר

3

אורח/ת

22 באפריל 2009 ב 00:19

תודה והערכה


היי עדי

תודה רבה על כל 3 הימים הנפלאים .
אנו שמטילים הרבה עם 4X4 , היו לנו הפעם מקומות שזו לנו
הפעם הראשונה !
כאדם וכמדריך טיולי שטח - אתה מאוד מיוחד ומעולה.עוד ניפגשמפנינה ואהוד

4

עדי וייזל

22 באפריל 2009 ב 03:21

אורח/ת כתב/ה:
"היה ממש כייף, למרות שלא עליתי את העשוש.
לא כל המצטרפים לטיולים יודעים ומכירים את משמעות השמות במסלול הטיול.
ממליץ להבא לתת באתר קצת יותר פרטים על נקודות מיוחדות.
בנוסף, התאכזבתי קשות כשנאלצתי להפרד על כביש 12. ממליץ להבא, במסלולים ארוכים כאלה לחייב את הנהגים להביא תיגבור דלק.
גם 5 ליטר היו פותרים את המצוקה....
לסיכום- מסלול מומלץ ומדריך מקצועי!!!"
מקבל את ההערה לגבי הסברים על העשוש ודומיו אם כי גם  אלו שעקפו את המעלה יכלו היו לעלותו אבל זכותם המלאה לוותר (כל עוד יש מעקף סביר) מעבר לזה קשה לי להאמין שמישהו היה מוותר על המסע רק בגלל העשוש.
לגבי הדלק, במייל ששלחתי לכולם ביקשתי להביא מיכל של 20 ליטר דלק, מיכל רזרבי ואין לי ספק שגם כותב התגובה קיבל את המייל.
בכל מקרה מאוד נהניתי להדריך קבוצה ככ נפלאה וכזו שמשתפת פעולה והיא זו שהביאה להצלחת המסע..

5

אורח/ת

22 באפריל 2009 ב 08:32

אתה תותח!!!

עדי אתה פשוט תותח!!! היה מקסים ומעניין ישנתי באוהלים אחרי 15 שנה שלא עשיתי את זה. היית מקצוען אמיתי ומקווה לפגוש אותך בעוד הרבה טיולים
ראובן (כספי)

6

אורח/ת

22 באפריל 2009 ב 19:05

מקסים

יופי של יומן מסע
עושה חשק
עופר

7

אורח/ת

22 באפריל 2009 ב 21:17

אין עליך ואין על השותפים למסע

חבר'ה .....חייבים להודות שזה היה משהו מיוחד....גם הזמן המיוחד של פסח , גם המגוון המיוחד של המשתתפים וגם החמור שהביא שברולט חדשה בגובה גמדי לשטח קשה ואפילו בלי נעילה דפרינציאלית....(מה זה?) הייתי בהרבה טיולים של חברים ויש לי הרבה נסיון שטח, זהו לי הנסיון הראשון בטיול שמשלמים עליו ומקבצים יחד קבוצה של זרים שצריכים לתת יד ולעזור אחד לשני.......לדעתי כל זה לא היה יכול להתקיים ולהצליח ללא ניצוחו של הקוסם המעולה ביחסי אנוש וריכוך התנגדויות והכוונת רכבים על מכשולים ומעלות ..... מר עדי וייזל.....האיש פשוט גאון ואני שנשבעתי לא להשתתף יותר (לפני שיצאנו) בטיולים שצריך לשלם עליהם ....מחכה כבר לטיול הבא שבו אתן לעדי להדריך אותי ובתשלום.
עדי , אתה בטוב ליבך וראייתך הרחבה הובלת אותי ואת החברים ברכב שלי וגם (אני בטוח) את כולנו בטיול בצורה מושלמת , נהנינו מכל רגע להכיר את החבורה הגדולה והנחמדה ואותך במיוחד....להתראות בטיול הבא ( אני מקווה שהרכב שלי ייגבה בנתיים...מגמד לנמוך....) אבי קלמרו וגם קרן.

8

עדי וייזל

23 באפריל 2009 ב 08:56

מסע חוצה נגב - פסח 09'

קלמרו התותח
כמו שאני נוהג להגיד במעמד מביך כמו זה - " דיי תמשיך " :)
בקיצור שמחתי לקרוא את המילים החמות ויותר מזה שמחתי לקרוא שנהנתם. ברור לך ולשאר המשתתפים שללא שיתוף הפעולה מצידכם - המסע הזה לא היה מצליח. אז מצטרף לדבריך ומוסיף שוב תודה לחברים למסע, תודה על המילים החמות ובהחלט אשמח לראותך בעוד טיולים שלי עם אשתך לעתיד...עם איזה רכב שתבחר - לא יודע מה יש לך נגד ננסים.
ד"ש לקרן ונשתמע

9

אורח/ת

24 באפריל 2009 ב 09:09

לעדי והמשתתפים

תודה רבה על הכל..היה מדהים.המשפחות היו מדהימות..עד היום ראובן משגע אותי על הטיול..מחכים לטיול הבא.עדי אתה תותח..אין ספק אחד המקצוענים בשטח..ועדי הפכת לכוכב טלוויזיוני באחד נגד מאה..תודה על הכל..אופיר.

10

עדי וייזל

24 באפריל 2009 ב 17:08

אורח/ת כתב/ה:
"תודה רבה על הכל..היה מדהים.המשפחות היו מדהימות..עד היום ראובן משגע אותי על הטיול..מחכים לטיול הבא.עדי אתה תותח..אין ספק אחד המקצוענים בשטח..ועדי הפכת לכוכב טלוויזיוני באחד נגד מאה..תודה על הכל..אופיר."
אהלן אופיר
שמח שנהניתם, מקווה מאוד שתהפכו זאת להרגל של לפחות פעם בחודש, לפחות אני מאוד אשמח לראותכם.
לגבי אחד נגד 100 - אם זיהית אז שיחקת אותה- בסט הראשון החזקתי עד השאלות של 2500-3000, בסט השני עם שרית הורביץ - נפלתי בשאלה הראשונה בגלל בלבול בין פועה לגועה - פאדיחה. שטויות היה חוויה לי ולילד שהצטלם עם כמה מפורסמים כולל אבי גלעד וחבר מרעיו.
דש

11

אורח/ת

26 באפריל 2009 ב 18:54

???? ???? -

????? ?? ????? ???? ???? ?????, ????? ????? ????????