שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

תמונות ממסע חוצה ישראל, שבועות 2010

מסע חוצה ישראל שבועות 2010 התחיל עם הרבה מרץ, מצב רוח טוב ותשעה כלי רכב והסתיים עם הרבה עייפות, מצב רוח טוב וקצת פחות כלי רכב...
אני מאוד נהניתי מהמסע ומהאנשים, מקווה שגם אתם.
תודה לדרור על העזרה והתמונות, תודה לכל מי ששלח תמונות וכמובן תודה לכל המשתתפים.

בוקר היום הראשון

את המסע התחלנו - לאחר הכרות ותידרוך - בנסיעה לאורך הירדן, משמורת הבניאס ועד לאמצע הירדן ההררי,  משם דילגנו לנחל ארבל ועלינו לקרני חיטים. כבר בעליה זו נתקלנו בשתי בעיות, האחת חמורה והשניה פחות:  אחד מכלי הרכב התחמם בעליה - לא נורא, הוספנו נוזל קירור והכול הסתדר; אבל התקלה השנייה היתה חמורה - באמצע העליה נפתחה דלת הארגז של המגנום  ונפלו משם כל בקבוקי השתייה! מה כל כך חמור בזה תשאלו? היו שם  שני בקבוקי ייגר, שני בקבוקי וויסקי ולא ידוע כמה בקבוקי ערק, אז ברור שהמשבר היה עצום. אבל גם על זה התגברנו. חצינו את בקעת יבניאל וטיפסנו אל הישוב שרונה. בדרך כלל העליה לא ממש קשה אבל מאתגרת, רק שהפעם חיכתה לנו הפתעה: הגשם האחרון השאיר לנו חריצים אכזריים שמאוד הקשו על כלי הרכב. והיה גם קורבן: בדיפנדר המדוגם של מנחם נשבר הדיפרנציאל האחורי. ניסינו להעלות אותו למעלה עם כננת ובגרירה אבל הדבר גזל יותר מדי זמן, לכן שלחנו אותו עם ליווי ליבניאל ומשם על גרר למוסך. לצערי הרב, בזה הסתיים מסע עבורם. אנחנו המשכנו לרמת סירין, כוכב הירדן, רמות יששכר, נחל חרוד, נחל הקיבוצים ואת הלילה עשינו בעין שוקק, עם אסאדו שהכין לנו רפי.

ויהי ערב ויהי בוקר היום השני

לשמחתי, מכיוון שהמסע יצא בחג שבועות, יכולנו לשנות את המסלול המקורי ולעבור דרך הבקעה ומדבר יהודה, כי מדובר בשטחי אש שבדרך כלל אין אפשרות לעבור בהם בימי חול. ולכן נסענו במקומות בהם כמעט ולא מטיילים, ממש ארץ אבות. נוף מדהים של חבל ארץ בתולי ללא יישובים וללא כבישים, רק סלעים, אדמה וקוצים. היו  גם קטעי עבירות כמו מעלה גיבורים ועוד שתי עליות ללא שם. את הבקעה עזבנו בצהרי היום ועברנו למדבר יהודה הצפוני. חצינו את בקעת הורקניה ומשם עלינו לציר מצוק ההעתקים. בדרך עוד הספקנו להחליף גלגל לג'ימני של שולמית ודינה המדהימות. הפסקת קפה בתצפית נוף מרהיבה, ממש לפני השקיעה, ובזריזות כנסנו לחניון הלילה במצוקי דרגות. צרוף של שתי מילים ליוו אותנו לאורך כל המסע: ''הנוזל הירוק''. אתם בטח חושבים שמדובר בנוזל קירור למנוע - טוב, נו, הטעם באמת די דומה אבל מדובר בקוקטייל שהכינו אנשי המגנום, משהו ירוק עם ערק, שסידר את מצב הרוח לכל החבורה.

ויהי ערב ויהי בוקר היום השלישי

את הבוקר הזה התחלנו עם זריחה משגעת מעל ים המלח, אבל גם עם תקלה טכנית בצ'ירוקי של רפי ונורית, דבר שגזל מאיתנו זמן רב, לכן נאלצנו לעשות שינוי קל בתוכנית ולנסוע על הכביש עד ערד. כדי  להמתיק את הגלולה המרה, עצרנו בעין בוקק ושם רחצנו במים הנעימים. בערד הצטיידנו, תידלקנו ויצאנו לכיוון מישור עמיעז. היו בדרך מספר אתגרים, למשל הר קומות שבו איבדו החברה מהמגנום עוד בקבוק ערק אבל זה לא פגע במצב הרוח שלהם. זה המקום לשבח את שולמית ודינה, שתי נשים לא צעירות בגילן אבל מאוד צעירות ברוחן, מצוידות בג'ימני הקטן הן נהגו באופן מדהים, כל הזמן עם חיוך. בקיצור, מדהימות!  נסענו בנחל פרצים ובנחל סדום המרהיב ביופיו ומשם לחניון הלילה בנחל אמציהו. באותו לילה חגגנו יום הולדת לרונן עם הרבה אוכל ואלכוהול, אז שוב מזל טוב לרונן.

ויהי ערב ויהי בוקר היום הרביעי

איזה כיף להתחיל את היום עם אדרנלין. עזבנו את חניון הלילה ופצחנו בנסיעה מהירה בנחל אמציהו, נסיעה שהעירה את כולם ונתנה לנו מרץ. אנחנו כבר בערבה: ציר המעינות, דרך הבשמים, נחל עשוש, נחל פארן, יום של הרבה קילומטראז'. צהרים אכלנו בחורבת קצרה הידועה גם כקצרה הנבטית, והפסקת קפה מרגיעה ומדהימה עשינו בפרסה של נחל עשוש. ברקע התנגן לו שיר של הפינק פלויד, זה היה רגע אלוהי (לדעתי). את הלילה עשינו ליד משאבות הפארן, לא לפני שערכנו ארוחת מלכים של מאפים שונים, אלכוהול ותפוחי אדמה מהמדורה.

ויהי ערב ויהי בוקר היום החמישי

היום האחרון למסע, כולם כבר רוצים להגיע לאילת ולכן קצב הנסיעה מהיר ואנחנו מרביצים קילומטראז.' זה יום של מרחבים אדירים, הרבה נוף ומעט אתגר, כמו הירידה במעלה גרופית, מעלה מאוד ארוך, מלא בדרדרת ובפודרה שיוצרים אחיזה מאוד בעייתית, אבל גם שם כולם ירדו בגבורה. עוד הפסקה אחת לתידלוק אחרון ביוטבתה והנה אנחנו באילת. עיפים אבל מאוד גאים ומרוצים. זה לא היה קל, בלשון המעטה. כל הכבוד לכל אלו שסיימו, אתם גיבורים !!!

drorbn_

08 ביוני 2010 ב 17:52

חוצה ישראל הראשון בטרקטור!!!

אם לעשות את חוצה ישראל אז שיהיה מאתגר.
הדיפנדר הירוק של גלעד הוא בצבע ג'ון דיר, עושה רעש של טרקטור בלי מזגן, והכסא ליד הנהג הוא באמת כסא של טרקטור.
זאת קביעת שיא חדש של חוצה ישראל.
היה כיף וחוויתי לעשות מסע כזה עם חבר.
תודה שהזמנת אותי, ואני עוד אחזיר לך אפיים.
דרור

כפרה

08 ביוני 2010 ב 21:35

טיול באווירת חג וחגיגה של טיול

התמונות מעבירות את החוויה והכיף של כולכם.

עדי וייזל

09 ביוני 2010 ב 08:06

תמונות יפות

מסלול מעניין בחר עבורכם גלעד, התמונות בהחלט יפות ועושה רושם של חבר'ה מצויידים "כדת וכדין" למסעות
יישר כוח

GIDI555

10 ביוני 2010 ב 19:48

טיול מדהים

מומלץ לכל מי שאוהב טיולי שטח פשוט טיול מדהים נופים מדהימים קבוצה שממש כיף להיות ומדריך שעשה את הטיול לחוויה בלתי נשכחת הרבה תודה לך גלעד היקר

11 ביוני 2010 ב 06:15

מקסים

נראה ארוך וקשה. יפה לכם על הביצוע.

12 ביוני 2010 ב 12:22

תגובה מהצעירות שבחבורה

כשנפרדנו באילת, ירדנו לטבול בים האדום. לצוף על פני המים השקטים כשהשמש כבר עמוק לכיוון השקיעה והרי אדום נצבעים בצבעי ארגמן....... תחושה אלוהית. עשינו זאת. החוויות, התמונות, הריגושים עדיין מפעמים בנו כמו סרט נע...... זה היה מסע מאתגר, שנותן טעם לעתיד לבוא. הנוף האנושי במסע הזה היה מרתק ומעניין אף יותר מהנופים והמקומות שחלפנו על פניהם. תודה מיוחדת לגלעד על סופר מקצועיות, סבלנות, התחשבות, חברות והומור שטבול בסיפורי חיות ששולינקה כל כך אהבה. היה נפלא שדרור הצטרף, לראות ולצפות בחברות שלכם, הצילומים שלך דרור ניפלאים, כמה צחקנו....... תודה למי שארגן את המשקה הירוק הירוק הזה....... שהעלה את מפלס הצחוק לרמות שיא........ הטבון......כל הכבוד לרונן ויאיר....בהתחלה לא הבנו מה זה הארגז הזה על הגג של הטנדר.
וכששבנו הביתה וצפינו בתמונות מטיולים בסהרה מייד היה לנו ברור שאנו ממשיכות הלאה. שוב תודה מעומק הלב על חוויה בלתי נשכחת זהו אושר ועושר. שולמית ודינה.

tzurlaw

13 ביוני 2010 ב 22:37

תגובה מאילון צור-הילד הג'ינג'י

היה לי ממש כיף ונהניתי איתכם מאוד.
תודה רבה לגלעד עלהמסלול היפה ולרונן על שדאג שאבא שלי ישתה מהמיץ הירוק ויהיה רגוע.

גלעד4X4

13 ביוני 2010 ב 22:49

אתם חמודים

תודה לכולם על התגובות אני מאוד נהניתי איתכם אתם חמודים נפלאים וכיף איתכם
תודה !!!!!.
ל - 4 יהיה גם וידאו בהמשך

14 ביוני 2010 ב 10:26

טיול מדהים חוויה אלוהית......

אכן חויה לפחות עבורי גלעד המדריך היה פשוט מקסים וידע לתת עזרה בכול תחום החבורה היתה מקסימה חברה שווים מוכנה לחזור על הטיול עכשיו נורית קליינר