שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

מסע חוצה ישראל - פסח 2014

אחת לשנה יוצא אתר השטח למסע חוצה ישראל ממרגלות החרמון ( הבניאס ) ועד לדרום הרחוק במטרה להגיע לאילת - מסע הדגל! 12 משפחות על טפיהם נטלו חלק במסע המיוחד.
הדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית - חוצה ישראל, פסח 2014

תמונה קבוצתית - חוצה ישראל, פסח 2014תמונה קבוצתית - חוצה ישראל, פסח 2014

סרטון -חוצה ישראל פסח 2014

היום הראשון למסע חוצה ישראל

של מי היה הרעיון להתחיל את הטיול למחרת ליל הסדר?? אז זהו - זו הייתה החלטה שלי והאמת לא בלב שלם, אבל כשרוצים לסיים מסע במוצ''ש, צריך להתחיל ביום ג' - והשנה יום ג' יצא מייד לאחר ליל הסדר... אז היו כמה שאיחרו אבל לאחר תדריך מפורט, חלוקת מכשירי קשר, מעבר על ציר המסלול של היום הראשון - נכנסנו לשטח בשעה 09:15 בציר המקביל להרי נפתלי - מזג אוויר נפלא ליווה את היום הראשון וכל שנותר זה ליהנות מהנוף והצבעים של צפון הארץ. נסיעה לאורך קיבוץ שניר, כפר סאלד, שמיר והנה אנחנו בקיבוץ גונן. חציית עמק החולה ונסיעה לאורך נהר הירדן עד לגשר כפר הנשיא שם עצרנו לארוחת הצהרים. אפשר לומר שהחברים בקבוצה התחילו להכיר אחד את השני, פחות או יותר, משפחת כספי הפכה במהרה לסלברטי של הטיול במיוחד שבני הנוער והילדים הבינו במי המדובר - ההתרגשות הייתה גדולה. בדרך לחניון הלילה בהר גחר החליט מי שהחליט שלא היו לנו מספיק אתגרי נסיעה ונאלצנו לעקוף את אחד העצים שפשוט חסם את הדרך. הקמת האוהלים הייתה מהירה, המנגלים הובערו והבשרים הונחו לאחר כבוד על השולחן. אחרי כמה דרינקים ובדיחות התקפלנו לישון לקראת יום עמוס נוסף.

ציר שמורת נחל עורבים

ציר שמורת נחל עורביםציר שמורת נחל עורבים

עופות דורסים עורבים לטרף - עמק החולה

עופות דורסים עורבים לטרף - עמק החולהעופות דורסים עורבים לטרף - עמק החולה

חסידות בעמק החולה מלקטות ולמעלה עופות דורסים ממתינים ללכוד טרף

חסידות בעמק החולה מלקטות ולמעלה עופות דורסים ממתינים ללכוד טרףחסידות בעמק החולה מלקטות ולמעלה עופות דורסים ממתינים ללכוד טרף

שדות אחרי הקציר - אזור יקנעם טרום חניון הלילה הראשון

שדות אחרי הקציר - אזור יקנעם טרום חניון הלילה הראשוןשדות אחרי הקציר - אזור יקנעם טרום חניון הלילה הראשון

היום השני למסע חוצה ישראל

היום השני התחיל בנסיעה מיקנעם, דרך שטחי קיבוצי האזור. מהר מאוד נכנסו לעומק השטח לאורך נחל שלף, חציית נחל דליה והנה אנחנו באזור כביש 6 אנדרטת משמר הגבול. עצירה באחת מתחנות הדלק וממשיכים לכיוון יישובי השרון עד הייזוב תנובות שם ירדנו לכביש 6 בנסיעה רצופה עד צומת בן שמן.  ביער בן שמן, יחד עם המוני עם ישראל, התמקמנו לארוחת צהרים מהירה והמשכנו עם שביל ישראל לכיוון עמק איילון, מיני ישראל, כרמי יוסף, תל מקנה, יער חרובית, תל צפית, בית ניר ומשם חתכנו בשטח לכיוון יער המלאכים לחניון הלילה השני. מהר מאוד הוקמו אוהלים, המנגלים הובערו ועוד יום גדוש חוויות שטח הסתיים.

עין מחוללים אזור בת שלמה

עין מחוללים אזור בת שלמהעין מחוללים אזור בת שלמה

כספי את שגב ושות' - בשרים על האש

כספי את שגב ושות' - בשרים על האשכספי את שגב ושות' - בשרים על האש

קפה של בוקר ביער המלאכים

קפה של בוקר ביער המלאכיםקפה של בוקר ביער המלאכים

תחילתו של היום השלישי למסע חוצה ישראל

התארגנות מהירה, והפעם היעד עין תמר בואך כביש הערבה. המסלול של היום השלישי מרגש ולו בשל העובדה כי י ש   מ ק ל ח ת  היום!!! יצאנו מיער המלאכים ישירות לשמורת מערות סמך. ביקרנו באחת ממערות הפעמון באזור וקיבלנו הסבר איך נוצרות מערות פעמון, מה הסיבה להיווצרותן וכד'. המשכנו לאורך הכרמים של מושב לכיש והתחלנו להדרים (דרום מערב ) לכיוון בית קמה בואך יער סנסנה ויער יתיר.

המשך היום השלישי למסע חוצה ישראל

ביער יתיר, עצרנו לנשנוש של צהרים לא לפני שטיפסנו על הר חירן ומנו הנוף מהמם!!! כמובן שהתקלחנו ומשם עצרנו להצטיידות מהירה בערד. זה השלב שבו רמת העבירות עולה... מעלה הר קומות...מעלה עזגד, נסיעה בחשיכה בנחל סדום ויאללה - חניון הלילה בנאות הכיכר...

הטויוטה של אבי במעלה הר קומות - זו ההזדמנות לפרגן לאבי

הטויוטה של אבי במעלה הר קומות - זו ההזדמנות לפרגן לאביהטויוטה של אבי במעלה הר קומות - זו ההזדמנות לפרגן לאבי

פה ושם עזרה קטנה..

פה ושם עזרה קטנה..פה ושם עזרה קטנה..

היום הרביעי למסע חוצה ישראל

התוכנית ביום הרביעי לנסוע לאורך נחל אמציה, לצאת בכביש הערבה באזור חצבה ולנסוע היישר למעלה עשוש. הפקק במעלה עשוש לא היה מבייש את איילון ביום א' בבוקר. לפחות 2 קבוצות הגיעו וראו את הפקק, ועשו אחורה פנה. חלק מהחברה בקבוצה, מראש ויתרו על הרעיון משיקלוי פוטינציאל נזק וסוכם כי אבי יוביל אותם דרך המעקף - מסלול מדהים בפני עצמו. כל מי שנאשר עלה את המעלה בקלות!!! ללא כל נזק אבל לצערי דווקא, הרכב שלי החליט להראות לי מי בעל הבית. חצי שעה אחרי מעלה עשוש, אני מרגיש שאין הגה כח - הבנתי שיש בעיה רצינית - בדיקה מהירה  - הלך מסרק הגה. התייעצות עם שוסטר - הפונקציה המקצועית בשיירה, ומאחר ואין שמן הגה או שמן אדום אחר וחייבים לצאת לכביש - ממלאים שמן קנולה שהיה מיועד לטיגון הציפס בערב. כל רבע שעה ממלאים שמן וממשיכים בנסיעה ככה עד תחנת דלק דור אלון על כביש 90 בכניסה ליישוב צוקים. אחרי לבטים ארוכים הוחלט להשאיר את הרכב בתחנת הדלק, יושבי הרכב שלי התפזרו בין שאר הרכבים והמשכנו בדרך לפי התוכנית. הגענו למעלה ורדית והרכב של בנדה נתקע עם הגלגל באחד הסלעים עם כל המשקל של הרכב - לאחר חילוץ של כחצי שעה המשכנו בנסיעה ואז התברר כי ההגה של בנדה ניזוק... בנדה מתגבר על התקלה העיקר להגיע לחניון הלילה. בדרך פגשנו טיילים שביקשו טרמפ עד לכביש. בנחל פארן, החשיכה כבר ברקע והפקח ממתין לנו במפגש עם הפארן. עדכון מהיר לגבי המטיילים ברגל, תיאום מקום החנייה במשאבות הפארן וממשיכים לחניון אליו הגענו בסביבות 21:00 - יום ארוך ומייגע ללא ספק.

היום האחרון למסע למסע חוצה ישראל 2014

התעוררנו בחניון אשלים - או כפי שנהוג לכנותו - חניון משאבות פארן. בלילה וגם קצת בבוקר התקלחנו עם הצינור שאיתו אני נסחב כבר שנים. הליכה רגלית קצרה בקניון עדה ומשם דרך שטחי האש לכיוון הר צניפים. במהלך הנסיעה להר צניפים, הגלגל בפראדו של אשרף פשוט נשבר... לאחר שעות של ניסיונות חילוץ נאלצנו להזמין חילוץ מבחוץ שלאחר שלוש שעות פגש את אשרף בעומק השטח. מהר צניפים דרך מעלה צניפים לכיוון שמורת הנחלים הגדולים, וכשהגעתי למסקנה כי לאילת לא נגיע - הוחלט לסיים את המסע בשעות אחה''צ בסמוך לעובדה. מלאי חוויות, מאות קילומטרים בשטח - מצפון ועד דרום, נפרדנו בתקווה לעוד! תודה לכל המטיילים.

כבוד ששמור למלכים - כספי מקבל פינוק מהאישה שאיתו

כבוד ששמור למלכים - כספי מקבל פינוק מהאישה שאיתוכבוד ששמור למלכים - כספי מקבל פינוק מהאישה שאיתו

ועוד קצת מכל הימים

ועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימיםועוד קצת מכל הימים