שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סובארו פורסטר במסע אתגרי לבקעת טרף

לא כל יום נוסעים רחוק ובטח שלא כל יום יוצאים למסע אתגרי ללב השממה של הנגב...
בשבת יפה, כאשר הנגב בשיאו ויחד עם חבורת מטיילים של מועדון סובארו דרייב יצאנו משדה בוקר, דרך נחל צין ושלוחת צלמון לבקעת אבו טריפה וסיימנו בירידה של מעלה נוח לתוך מכתש רמון.

מועדון סובארו דרייב מטפס את שלוחת צלמון

מועדון סובארו דרייב מטפס את שלוחת צלמוןמועדון סובארו דרייב מטפס את שלוחת צלמון

מסלול ארוך של שבת חורפית...

את הבוקר התחלנו בתצפית לנחל צין ונחל חווארים מאחוזת הקבר של פולה ודויד בן גוריון.
ירדנו בכביש הנוסע לעין עבדת ונכנסו לנחל צין בדרכנו מזרחה. עברנו תחת חוד עקב ובציר הנפט פנינו דרומה למרגלות מעלה זיק.
לארוחת בוקר עצרנו בעין שביב – נווה מדבר פורח ומקסים בלב המדבר הצחיח. חזרנו לנחל צין וירדנו בו מזרחה, עברנו תחת הגשר הגדול של הרכבת, המחבר בין מפעלי צין למפעלי אורון. ותחת הגשרים של נחל חווה חצינו את המסילה בדרך לטפס על שלוחת צלמון.
בשיא הגובה של שלוחת צלמון פנינו דרומה וירדנו עד ללב השממה המקסימה בבקעת אבו טריפה. בטיפוס אתגרי יחד עם עבודת צוות מדהימה בתחילת החשיכה טיפסנו לראש מעלה נוח, בפינה הצפון מזרחית של מכתש רמון.
ירדנו את מעלה נוח עד לדרך הנפט שבתוך המכתש ויצאנו שמחים ורוצים לכביש 40 בלב המכתש.

מסע אתגרי ללב המדבר

המסלול ארוך (כ-70 ק''מ), היום קצר, השיירה ארוכה וכל תקלה באור יום מוסיפה שעת לילה...
אבל בעזרת המשתתפים ובעבודת צוות, עם הרבה עידוד ומחיאות כפיים, סיימנו בריאים, שלמים וגם קצת רעבים (ללא צמיג אחד, עם מגן גחון אחד שהלך לעולמו ומגן גחון שני שחובר בחזרה עם אזיקונים...).
למדנו כי הסובארו פורסטר עביר בכל מקום, ירידה, עלייה, מעבר תעלה או הצלבה – רק שיש לבוא נכון למעבר או לעלייה, לדאוג להעביר את הגלגלים במקום המתאים, לנתק ESP, ותמיד לבוא ישר ולא לשכוח להסתכל לעלייה בעיניים!
ומובן שמי שמגיע נחוש ועם נחת מטפס גם בקלילות וזוכה למחיאות כפיים.

מתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל צין

מתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל ציןמתחילים בשדה בוקר היישר לתוך נחל צין

ארוחת בוקר

ארוחת בוקרארוחת בוקר

בגשר הגדול של נחל צין

בגשר הגדול של נחל ציןבגשר הגדול של נחל צין

נחל צין ומעבר נחל חווה

נחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווהנחל צין ומעבר נחל חווה

חוצים בנחל חווה תחת מסילת הברזל בין מפעלי אורון למפעלי צין

חוצים בנחל חווה תחת מסילת הברזל בין מפעלי אורון למפעלי ציןחוצים בנחל חווה תחת מסילת הברזל בין מפעלי אורון למפעלי צין

שלוחת צלמון

שלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמוןשלוחת צלמון

יוצאים מבקעת אבו טריפה

יוצאים מבקעת אבו טריפהיוצאים מבקעת אבו טריפה

מבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמון

מבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמוןמבקעת אבו טריפה למעלה נוח ולמכתש רמון

תודה למשתתפים על יום מאתגר ומהנה

תודה לגל מסובארו, ליפנאוטו – היבואן ומפעיל מועדון סובארו דרייב, לדני דיאמנט שסגר את השיירה, ליובל שצילם, ולכל מי שעזר, וייעץ ותמך ובעיקר דחף בעלייה!