אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

רוכבות מלידה - מבחן השוואתי על אופנועי ספורט קטנים

לרגל יום האישה הבינלאומי חיברנו בין ארבע רוכבות יפות ומוכשרות למבחן השוואתי על אופנועי ספורט בנפח של 300 עד 390 סמ’‘ק. אל מאחורי הקלעים של אותה הפקה היה ניחוח נפלא של חן, תשוקה ואהבה. אהבה לאופנועים.

להלן התמונות מהחוויה הנשית המרגשת שאפפה את המבחן המקצועי.
צלמת אורחת: אילנית תורגמן

אנסטסיה אלייב

בת 26 מפתח תקווה. סטודנטית לפסיכולוגיה העובדת בלאומי-קארד, רוכבת ביומיום על אופנוע כביש ומטפחת שני חתולים אהובים.

‘‘נכנסתי לתחום לפני פחות משנה, תכננתי לעבור לדירה עם שותפה ולקנות קטנוע. הדירה לא יצאה לפועל אז קניתי אופנוע. ככה גם הכרתי את הבן זוג שלי, שרכב על ג'יקסר. כשאבא שלי ראה אותי רוכבת, הוא אמר לי שאם אני לא אקח קורסים ואתאמן במגרש, אז עדיף שאני אמכור את האופנוע ולא אעשה פדיחות לעצמי. מפה לשם מצאתי את עצמי עוברת הכשרות רכיבה של פרו-ריידינג, מתאמנת בעמותת מסלול ועכשיו אני גם מתנדבת שם.
יום הרכיבה במבחן היה עבורי חוויה של פעם בחיים. הכרתי אנשים מדהימים!!! רכשתי עוד ידע, הכרתי עוד כלים מקרוב ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי.

עדיין זכור לי הפחד שליווה אותי כרוכבת חדשה. לא ידעתי איזה כלי יתאים לי ומה יהיה, כי כולם רק מדברים על כמה שזה מסוכן לרכוב על אופנוע. נכנסתי לעולם מרגש ואינני מצטערת לרגע אחד על כך. אני מאמינה שהכתבה תתרום רבות לכל רוכב מתחיל ומאחלת להם בהצלחה''.

ילנה לוי

בת 28 מראשון לציון. מנהלת רשת בחברת it ואוהבת אופנועים מגיל שלוש, אחרי שדוד שלה הרכיב אותה בפעם הראשונה על אופנוע. היא עברה קורסים של אופנוען מאומן ופעילה בעמותת מסלול, הפועלת להצלת חייהם של רוכבים רבים בישראל.

ילנה מתאמנת בעיקר במגרשים ומתכננת השנה לטוס ליוון כדי לרכוב על מסלול אמיתי. היא חולמת שיום אחד יבנו מסלול גם בישראל, או לפחות מתקן קבע לאימונים.
יום האישה היה בעיניה אחד החוויות החזקות שעברה בחייה. ‘‘מה יכול להיות יותר טוב מלעשות פסים על ארבעה אופנועים שונים. ובנוסף, לקבל הזמנות לבחון מגוון של כלים למתחילים – הזדמנות שכל רוכב היה רוצה לקבל. תודה ענקית על היום הנפלא, עשיתם לי את החג’‘.

לנה קוגן

לנה החלה את שיעורי הרכיבה שלה לפני כארבע שנים בלי לספר למשפחה ומבלי שהכירה אף רוכב. כאחת שגדלה בעיר קצרין, לא נחשפה כמעט לאופנועים, ‘‘אבל זה תמיד היה בי’‘, היא אומרת. ‘‘תמיד כששמעתי אגזוז של אופנוע היו לי פרפרים בבטן, וזה רק התעצם כשמועד קניית האופנוע הראשון התקרב.’‘

כיום, היא קובעת ‘‘הדבר שהכי מגדיר אותי זה האופנוע - לנה האופנוענית’‘.

לנה החלה לרכוב על אופנוע קטן, אותה חשה שמיצתה מהר ומיד קפצה לאופנועים הגדולים. מכל האופנועים שהיו לה למדה רבות:

‘‘ב.מ.וו S650 לימד אותי שדו’‘ש לא בשבילי, ER6 לימד אותי שצריך מקיף או איתוראן. הסוזוקי גלדיוס לימד אותי איך לרכוב באמת ועכשיו האפריליה שיבר 750 מלמד אותי איך להתמודד עם אתגרים ומה זו אהבה אמתית.’‘

לצד אהבתה לנייקדים, חולמת לנה על אופנוע סופר ספורט עם פיירינג מלא ולא פחות מכך, על היום בו תעז להתמודד עם אופנועי שטח גדולים.

‘‘בינתיים אני נהנית מההרגשה שאף אחד לא יכול עליי כשאני על האופנוע, וטוב לי להיות הבחורה הקטנה על האופנוע הגדול’‘.

היא מרגישה שביום האישה האחרון ניתנה לה ההזדמנות לחזור לאופנועים ה’‘קטנים’‘ שפעם נראו לה כה גדולים: ‘‘זו הייתה חוויה שאני אסירת תודה עליה באופן הכי אמתי שיש. זכיתי להכיר אנשים מדהימים ולגלות שהאופנועים ה’‘קטנים’‘ הם בעצם לא כל כך קטנים. נהניתי מכל רגע של רכיבה וגם ממה שבין לבין’‘.

קרין גל סופר

בת 32 מהוד השרון.
אחרונה חביבה ולמעשה המניע לכל הפרויקט הזה, שהחל בצ'ט הבא בפייסבוק:

קרין: היי צביקה

אני: צריכה את עזרתך בייעוץ

מנסה למצוא מישהו אובייקטיבי לגבי המלצה לבחירת כלי...

אני: אשמח לנסות

קרין: אוקי... אופנוע ראשון שלי, הוצאתי רישיון לפני כחצי שנה, עד עכשיו הצלחתי למזער את ההחלטה לשני כלים ופה אני בבעיה. כשאני נפגשת עם יבואן אחד, הוא כמובן מדבר על היתרונות לעומת האחרים וכשאני פוגשת את היבואן השני, אומרים לי שהכלים של הראשון ממש לא טובים. עוד לא נתקלתי במישהו אובייקטיבי, שבאמת יאמר לי את היתרונות והחסרונות של כל כלי...

אני: מה דעתך לנצל את הסיטואציה ואולי לערוך מבחן השוואתי?

קרין: נו... זה יכול להיות מגניב

קרין עוסקת באילוף כלבים וכרוכבת מתחילה, רכבה עד כה על קטנוע.

‘‘זכית לקבל את החוויה הכי מדהימה בחיי לכבוד יום האישה. לא הייתי חושבת אף פעם שאוכל ליהנות כמו שנהנית מאותו היום. האופנועים היו הדובדבן שעל הקצפת וכל אחד מהם תרם לקבלת תחושה אחרת מחוויית הרכיבה.’‘

יום למחרת הצילומים אומרת קרין ‘‘אם היו שואלים אותי לפני 'מהו היום שאני הכי זוכרת מחיי?' הייתי מתלבטת בין כמה, אבל אחרי אתמול אין תחרות לשום זיכרון.’‘

ומוסיפה ‘‘אחד הימים הנדירים בחיי, לא יכולתי לבקש יום מוצלח יותר כדי לחגוג את יום האישה הבינלאומי. תודה על חוויה מטורפת של רכיבה משותפת ביחד, מבחינתי מצאתי חברים לחיים שלמים, תודה לכולם כאן שגרמתם ליום הזה להיות יום מטורף ומדהים. לא יכולתי לחלום על משהו יותר טוב מזה’‘.

את הרשמים והבחירות של כל אחת מהרוכבות במבחן תוכלו לקרוא כאן בשבוע הבא, כשיפורסם המבחן ההשוואתי המלא.

קישור למבחני דרכים - אופנועים

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

11 במרץ 2016 ב 08:33

נסטיה גאווה למועדון 500!

2

Ogash Ofer

11 במרץ 2016 ב 11:53

כשסיכמת את היום בהתלהבות לא הבנתי...

לא הבנתי מה ההתלהבות של צביקה כשסיכם את היום (בכול זאת אופנועי פתיחה 300 סמ''ק).
כשראיתי את התמונות - מיד הבנתי!
יישר כוח.