אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

לא כל יום פורים - השקת אופנועי HM בישראל

לא כול יום נוחת בשטח בישראל יצרן אופנועים חדש. מותג HM - אלופי אירופה בשנים האחרונות, המרכיב באיטליה כלים של הונדה נחת בישראל. לנו ניתנה ההזדמנות לרכב עליהם ביום חם (אפילו חם מאוד) אבל מלא אדרנלין והמון כיף

ישראל מיישרת קו

הראשונים להביא אופנועי שטח משובחים לישראל היו KTM לפני 25 שנים לערך. עד אז היה יבוא מסודר של כלים יפנים לישראל (מי לא זוכר את ה- סוזוקי X250). אבל אף אחד משנים או שלושת היבואנים שהיו כאן לא התייחס ברצינות לפוטנציאל השטח המדהים של ישראל. מאז זרם הרבה בנזין בצנרת ואצלנו יש כמעט הכול ובמגוון מכובד, אף אם לא מלא, למעט כלים ייעודיים רק לשטח - כאלו שאין להם תקינת כביש. ובקיצור אין אצלנו כלים יפנים המיועדים ל- אנדורו או ל- מוטוקרוס והמיועדים לשוק האמריקאי שם הם נמכרים כמו פיתות ושאוורמה אצלנו. 

איזה כייף לי! ה-250 4 פעימות משתף פעולה ומענג את הרוכב כל הזמן

איזה כייף לי! ה-250 4 פעימות משתף פעולה ומענג את הרוכב כל הזמןאיזה כייף לי!  ה-250 4 פעימות משתף פעולה ומענג את הרוכב כל הזמן

אז מה יש לנו כאן?

לאחר שבשנים האחרונות הצטרפו לחגיגית ה KTM גם הסקוורנה, אפריליה, הוסברג, וקצת כלים של ימאהה (כוונתי למשפחת WR ), המוני רוכבים בשטח (טוב... רק כמה מאות במקרה הטוב... וכמובן הכול יחסי למדינתו הקטנה), ליגת אופנועי האנדורו היא המשובחת בין הליגות התחרויות בישראל (קישור לסיכום העונה האחרונה) הגיע הזמן שגם היפנים יגיעו לכאן, טוב גם אם מדובר בבן דוד של הונדה היפנית (וזה כנראה רק עד אשר יאושרו כל התקנות של חוק הספורט המוטורי - קישור).

ולמרות שמאוד חם אי אפשר לעצור את זה...

ולמרות שמאוד חם אי אפשר לעצור את זה...ולמרות שמאוד חם אי אפשר לעצור את זה...

מי בא לבקר?

HM הוא יצרן אופנועים איטלקי או אולי מדויק יותר לכתוב מרכיב אופנועים איטלקי העושה שימוש ברכיבים, או בעצם כמעט בכל החלקים, של הונדה היפנית על מנת לייצר אופנועים לשטח עם תקינה אירופאית (המאפשרת לאופנועי ה- אנדורו גם לנסוע על כבישים ציבוריים).  

אז איפה הונדה?

הונדה נמצאת בכל מקום ועל כל חלק למעט הפלסטיקה שמיוצרת ע''י אסרביס. המנוע כולו הונדה, המתלים הם הונדה (יפנים תוצרת SHOWA או KAYABA), השלדה מיוצרת באיטליה אבל היא זהה לשלדות של הונדה, אפילו ידיות הרוכב הן של הונדה. ובקיצור ולעניין הונדה בכל מקום! אבל מה? שתיכנסו לסוכנות של הונדה באירופה ותרצו לקנות כלי לשטח יציעו לכם HM. למה זה? ראשית כי לאופנועי שטח המיוצרים באירופה יש ''הנחות'' או התאמות בתקינה הדרושה על מנת שהכלים יוכלו לנסוע על הכביש ולהתמודד עם תקנות זיהום האוויר המחמירות. ושנית כי כנראה ליצרן הענק הונדה אין ''חשק'' או הצדקה כלכלית ''להתעסק'' עם כמה אלפי (או עשרות אלפי) אופנועי שטח באירופה. ובשורה התחתונה עכשיו גם בישראל יש אופנועי שטח חוקיים למהדרין!!!  (כאלו שאפשר לרכוש עבורם ביטוח חובה ולרכוב איתם על כביש עם רישיון רכב).

HM ישראל דאגה ל-4 אופנועי שטח משובחים ביום ההשקה:

CRE 125R אופנוע מוטוקרוס מקצועי עם מנוע שתי פעימות בנפח 125 סמ''ק, קל משקל ועם מתלים מעולים (ומחייב כתבה מיוחדת על אופנועי שתי פעימות...). CRE F250R אופנוע מוטוקרוס ארבע פעימות, ללא מתנע חשמל (סטרטר) - זאת אומרת שיש לבעוט ולהזיע, אבל במבצע חדירה של היצרן והיבואן מוצע לנותן בגז ב 57,000 ש''ח (שבשביל ארץ הקודש זה אומר חצי חינם... ובכל זאת יש לזכור כי מקבילו היפני נמכר בארה''ב בכ- 4,000$)  CRE F250X האח של ה-R מיועד ל- אנדורו, יש סטרטר (איזה כייף!) והוא תענוג של אופנוע, ידידותי למשתמש, חזק ולא בועט, עם מומנט מצוין כבר בסל''ד נמוך, מתלים ושלדה שמוציאים אותך מכל שטות ובקיצור כבר מהטעימה הקצרה ביער קנדה - אופנוע מקצועי למתחילים.  CRE F450X או זה כבר הכלי בשבילי - מתלים ושלדה מעולים, מנוע חזק בכל סל''ד שנשמע מצוין (רעש יפני של שעון שוויצרי) ונוח, לטעמי, גם לטיולים ארוכים.

4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)

4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)4 כלים - 4 גישות שונות (צילם: גלעד קוולרציק)

בהצלחה ליבואן HM ישראל

לתמונות נוספות גילשו לדף 2>>>

רוכבים נוספים

רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים רוכבים נוספים

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

02 ביולי 2010 ב 22:19

יפה מאוד

אולי עוד נהיה מדינה נורמאלית

2

אורח/ת

02 ביולי 2010 ב 22:20

אכן ישראל זה גן עדן לרוכבים

עכשיו רק צריך תקנות לספורט המוטורי

3

אורח/ת

03 ביולי 2010 ב 13:22

אם עופר מחליף את ה- DRZ - אז גם אני!