אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

ק.ט.מ אנדורו KTM 690 R

ק.ט.מ 690 אנדורו R - האופנוע בעל מנוע הסינגל החזק ביותר מיצור סדרתי.
הוסיפו לכך משקל עצמי נמוך והרי לכם מתכון מרגש לאופנוע חזק החורך ומגדיר מחדש את המושג מומנט.

דו שימושי

אופנת אופנועי האדוונצ'ר קרבה את ליבם של הרוכבים אל השטח והמרחבים. עבור אלו שראו כי טוב ובה בעת החליטו לוותר על פרקי האספלט הארוכים יצרה ק.ט.מ את האנדורו 690 R

חשבו לרגע על אופנוע מודרני, עם שלדה, מתלים ומנוע מתקדמים, אשר מסוגל לצאת בהרכבה לבר השכונתי ובסוף השבוע לחרוץ בכל סוגי השטח את דין האנדורו. הוא אינו קליל וזריז כמו דגמי האנדורו הקרביים, אך מצליח להתמודד בשטח קשה טוב יותר מכל אופנוע דו שימושי אחר. 

כביש

ה- 690 אינו מכוון לרכיבת כביש ארוכה ומהירה. מנוע הסינגל מייצר רטט אדיר, שהיה מחיש את חפירת הרכבת התחתית בתל אביב, לו רק היו מכירים ביכולותיו. המושב הנוקשה מעביר את ישבן הרוכב לרזרבי כבר אחרי עשרות קילומטרים וכל ניסיון לחרוג מן המהירות המותרת זוכה להתקוממות נחרצת באופן של נענועי כידון מבהילים מחד ומחאה רוחנית ממיגון הרוח החסר מאידך. 

בתנועה העירונית הוא המלך בכל רמזור. נורה ראשון קדימה וסיכוי טוב שאם נעשה שימוש נמרץ מדי במצערת, כדאי לשמור על כוננות ברגלית הבלם לכל מקרה שהווילי ממשיך מעבר למה שתכננו. מרווח הגחון הנדיב הופך כל מדרכה לבדיחה והבולמים הארוכים מזמינים לנתר את כל גרם המדרגות במכה אחת מטה.

המשקל הנמוך מקל על הטיית האופנוע וזריזותו, אם כי לפני שמתחילים לזגזג בין המכוניות בפקק נדרש פרק הסתגלות לזווית צידוד הכידון הנמוכה מדי, אשר מגדילה את רדיוס הפנייה של האופנוע.  לוח השעונים מצומצם וענייני, ורמת האבזור והפינוק שסביב, כגון סבל או שקע מצת, אינה מהגבוהות. תוספת ה- ABS מעולה, מבורכת ומצילת חיים. במקרה הצורך ניתן פשוט ללחוץ את מנופי הבלמים עד הסוף ולתת לאופנוע להיעצר כמה שיותר מהר מבלי לאבד אחיזה. 

שטח

השטח הוא כר המחייה המועדף על האנדורו 690. המשקל הנמוך, הבולמים הארוכים ומרווח הגחון הופכים כמעט כל מכשול לעביר. ה- 690 יתמודד עם השטח טוב יותר מכל דו''ש אחר שבנמצא.  בזכות המושב הצר נוח יותר לנוע ולבצע העברות משקל לפנים ולאחור על האופנוע. הרכיבה בעמידה נוחה, למעט הסעפת הבולטת מצידו השמאלי של האופנוע ומפריעה בקטעים המטלטלים להצמיד את שוק הרגל בנוחות לאופנוע. אגב מפלט, הדוד האחורי גדול וחשוף, לכן במקרים של נוסע נוסף מוטב להתריע מפני מפגש לוהט.  

טווח הרכיבה שלו ארוך, בזכות מכל גדול בן 12 ליטרים וצריכת דלק ממוצעת של כ- 15 ק''מ לליטר. בשטח ניתן להגיע עם ה- 690 למהירויות גבוהות ובתחושת ביטחון גבוהה. הכוח העודף נשלט וניתן בקלות לבצע החלקות כוח (Power Sliding) מרגשות. המחיר של הכוח הנפלא הזה מתורגם להחלפות צמיגים תדירות, על אחת כמה וכמה אם בחרתם בצמיגים בעלי נטיית שטח.

בשבילים המהירים ה- ABS מתפקד ללא הפרעה ואף מסייע בשמירה על קשר טוב עם הקרקע. ברכיבה על סינגלים זרועי אבנים או קרקע פחות יציבה משדרת מערכת ה- ABS כהות חושים קלה – תחושה הדומה לדיסק בלימה עקום. רוכבים מיומנים המוטרדים מהתחושה הספוגית כביכול יכולים לנתק את מערכת ה-ABS בקלות. המערכת חוזרת אוטומטית לתפקוד בהנעה הבאה של האופנוע. 

קרבי

ה- 690 אופנוע קשוח ומסוקס. הוא אמנם בין האופנועים הדו שימושיים הפחות נוחים בכביש, אך גם הכי קרבי בשטח. הק.ט.מ מצליח לרגש את הרוכב בכביש, אך עדיין מיועד לרוכבים אשר הכביש עבורם הוא רק דרך להגיע לשטח או במרחקים קצרים לעבודה.  בשטח, לעומת זאת,  מדובר בדגם קרבי המסוגל להתמודד בקלות עם אתגרים בהם דו''שים אחרים נופלים. עם ה- 690 פשוט לא צריך רכב ועגלה כדי להגיע לשטח ולתת גז במסלולים הכי מאתגרים. 

מפרט טכני ק.ט.מ אנדורו KTM 690 R בעמוד 2 >>>

מפרט טכני: ק.ט.מ אנדורו KTM 690 R

מנוע                  צילינדר בודד, ארבע פעימות, מקורר נוזל

הזנת דלק          הזרקה

נפח                   690 סמ''ק

הספק                66 כוחות סוס ב- 7,500 סל''ד

מתנע                חשמלי

הילוכים             6         

מצמד                רב דסקיות רטוב ומחליק, המופעל הידראולית

שלדה                צינורות כרומולי ומנוע נושא עומס

בולם קדמי         מזלג טלסקופי הפוך בקוטר 48 מ''מ, מהלך 250 מ''מ

בולם אחורי        מונושוק המחובר בחוליות לזרוע האחורית, מהלך 250 מ''מ

בלם קדמי          דיסק בקוטר 300 מ''מ, קליפר צף עם שתי בוכנות A.B.S

בלם אחורי         דיסק בקוטר 240 מ''מ, קליפר צף עם בוכנה אחת A.B.S

גובה מושב         935 מ''מ

בסיס גלגלים      1504 מ''מ

צמיג קדמי         90/90 – 21

צמיג אחורי        140/80 – 18

מכל דלק            12 ליטר, מהם 2.5 ליטר רזרביים

משקל רטוב       155 ק''ג

מחיר                 71,291 שקל

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

11 בנובמבר 2015 ב 15:39

מקצועי כמו תמיד

איך הוא בהשוואה לטנרה?

2

אורח/ת

11 במאי 2017 ב 21:38

נו באמת?

מומנט אי אפשר לכתוב?
את מי מעניין כוח סוס כשמדברים על אופנוע שטח? 7.5 סלד לא פלא 66 כוח סוס. רק שלא תתפרק הבוכנה או יכנס מנתק.
כתבה לא עניינית