אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

גאס גאס GAS GAS EC250F

שוק אופנועי האנדורו בישראל הוא כמו גוב אריות עמוס בזכרים חזקים ורעבים המתחרים על מעט מאוד מזון (ונקבות) ובשנה האחרונה נכנס לכלוב זכר נוסף – ספרדי, חזק ויפה GAS-GAS עם גב של יבואן גדול בשוק הרכב ורוכבים טובים ומבטיחים.
וכך מגיע אלינו למבחן דרכים - גאס גאס EC250F - אופנוע אנדורו, רבע ליטר, ארבע פעימות.
בא ונראה כיצד הוא עושה זאת....

כולם מזיעים פה!

המותגים הכי טובים (מהשוק האירופי) נמצאים כאן - מיטב התוצרת עם כמעט כל המבחר שיש להם להציע, אבל קהל הרוכבים מצומצם והכלים מאוד יקרים (בהשוואה לאירופה).  ובשוק האופנועים, כמו בגוב האריות לא ממצמצים לרגע והיבואנים ששורדים הם אלו אשר דואגים להיות בעמדת זינוק ולהיות אטרקטיביים כל הזמן.
לתוך הקלחת, היישר לגוב האריות (או יש יאמרו הביצה הרדודה), מביאים לנו מסמל''ת - יבואן פיאט, אלפא, לנציה ושאר מותגים מאיטליה, את הגאס גאס – אופנועי שטח, טריאל ואנדורו, ספרדי הנחשב לאחד היצרנים הטובים והמובילים באירופה. 
המציאות הישראלית (הטובה) מעבירה אותך מיד משלב המחשבות, במזגן של הרכב, לשלב הזיעה הקלה ובדילוג מהיר לשלב הרטוב... 
 
בבוקר מוקדם של חופשת הקיץ נפגשנו בתל חדיד עם בר נוב והגאס גאס 250 שלו. בר הוא רוכב צעיר אך מנוסה. בסך הכול בן 17, אבל נחשב להבטחה הצעירה בקרב רוכבי האנדורו בישראל. הוא תלמיד של מתן ניר (קישור לדוגמא) שעובד כיום אצל היבואן של גאס גאס. בר הוא גם הרוכב הרשמי של רד בול בישראל (החליף את מתן ניר בתפקיד) וכאמור רוכב על גאס גאס - נכון ליום הצילומים זה
EC250F. בשבילנו זו הזדמנות לרכוב על האופנוע, לבחון אותו ולהזיע היטב ביום קיץ חם ומהביל... ובמקביל גם לצלם וליהנות מבר נוב, שעושה רושם כאילו ביום שבו יצא מרחם אימו הושם על מושב האופנוע (במקום במיטת התינוקות המפנקת).

ספרדי בבקשה

GAS GAS ידועים באירופה ובשנים האחרונות גם בארה''ב כיצרן מיוחד בתחום אופנועי השטח עם שם, ניסיון והרבה גביעים בתחום של אופנועי הטריאל אותו היא מובילה.
חוץ מזה גאס גאס מייצרת אופנועי אנדורו ומוטוקרוס שתי פעימות וגם ארבע פעימות במספר דגמים בנפחים קטנים (פירוט מאתר היצרן בספרד) והשמועה אומרת שבקרוב גם יגדלו בנפח...
משמעות השם בספרדית, כמו בעברית, היא פשוט ''לתת בגז...''.
 
את דגמי שתי פעימות שלהם הם מייצרים בעצמם מא' ועד ת', בעיקר שלדה ומנוע - כי את הבולמים, הבלמים ועוד שאר חלקי מדף הם קונים מיצרנים אירופאים או יפנים מובילים. 
 בדגמי 4 פעימות קונים גאס גאס את המנוע המוכח מימאהה ושותלים אותו בשלדה שלהם וזה האופנוע שמגיע אלינו למבחן.

שלדה ומתלים

ל-250 שלדה ייחודית הבנויה מקורה כפולה של שני צינורות פלדת כרומולי עגולים הצמודים אחד לשני כשבחלק העליון מתחת למיכל דלק, או לייתר דיוק - מסביב למיכל דלק, קורות אלומיניום.

חתך הצינורות של הכרומולי הזכירה לי מיד את אופני הכביש המשובחים שהיו מייצרים פעם, טרום תקופת החומרים המורכבים, ואשר היו מספקים לאופני הכביש רכות ושיכוך למרות שהיו נעדרים, אז כמו היום, כל בולם או חלקים נעים בשלדה.
כך גם ה-EC250F של גאס גאס הוא רך ונעים בצורה יוצאת דופן - תכונה שאני מזכה בה את שלדה הכרומולי הייחודית (וכמובן המתלים המעולים) וכמובן גם ''בולעת'' חלק ממהמורות הדרך. עם זאת הגאס גאס שומר על יציבות כיוונית מעולה (כמו של אופני הכביש) על השבילים הישרים ובעיקר בתיקול של אבנים / סלעים או מכשולים אכזריים אחרים - וזה בזכות המתלים המעולים: מקדימה - מרזוקי 45 מ''מ ומאחור בולם של זקס עם מערכת חיבור לינקג' ייחודית לגאס גאס, המאפשרת גם לשנות את הגובה.  
כנראה שיש לנו כאן שילוב מנצח של שלדה ומתלים - מצד אחד שימוש בחומרים פחות אקזוטיים בשלדה, אבל כאלו שעושים את העבודה מצוין! ומנגד שימוש במתלים מעולים על מנת לתת לרוכב את הכי טוב שיש!!.
ללא ספק השילוב המוצע ע''י גאס גאס של שלדת כרומולי ומתלים מעולים הוא לא שגרתי, ויכול כנראה לבוא רק מחברה קטנה שרוצה לבלוט בייחודיות שלה.
העיצוב של הגאס גאס שונה במעט מהמקובל בשוק והאופנוע קטן באופן יחסי למתחרים ובעיקר מציע מושב נמוך – כנראה השפעה מתחום הטריאל. בקצה האחורי של האופנוע מצאתי שתי נקודות תפיסה – אחת מאחורי הכסא והשנייה בתחילת הזנב – וזה משדר לך מיד שאנדורו זו עבודה ולא באנו לשחק כאן.
בסעיף התלונות אפשר לכתוב כי המדבקות המעטרות את האופנוע מודבקות (ומתקלפות) על הפלסטיק ולא מוזרקות פנימה, כנהוג אצל יצרנים רבים.

שלדה ומתלים

 שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים  שלדה ומתלים

מנוע וגם קצת דלק

המנוע הוא המנוע המוכר מהימאהה WR250. שכמו שזה מרגיש גאס גאס הזמינו ב EBAY את כל השיפורים האפשריים ונותנים לרוכב את המנוע ''פתוח'' ומוכן לתחרות. ההספק מרגיש זהה לכלים המשופרים של ימאהה שיש בארץ ורק הרעש שונה - וזה כנראה בזכות האגזוז הייחודי של גאס גאס. בגאס גאס עשו עבודה טובה בהתאמת החלקים למנוע - הכוח שהמנוע מייצר זמין ולא מתפרץ, מאוד מתחשב לרוכב ברמה בינונית אך עם זאת חוסר הכוח, בגלל הנפח הקטן, מורגש היטב בשבילים הפתוחים. ובקיצור יש לנו כאן את המנוע של ה WR 250 עם כל היתרונות והחסרונות של הנפח הקטן.
 
הדבר היחיד שנראה מוזר, מעבר להחלפת מכסי המנוע מהכיתוב YAMAHA לכיתובGAS GAS  , הוא האלתור של משאבת הקלאץ' ההידראולית החיצונית. אלתור גרוע – שגם נראה רע וגם כנראה יתעופף ו/או יישבר בנפילה על הצד הלא נכון. ואז מה יעשה רוכב שאין לו קלאץ''? (אולי הוא סוחב בתיק כבל קלאץ' ובית לידית רגיל של ימאהה???). בגאס גאס כנראה רצו להקדים את ימאהה והחליפו את הקלאץ' הרגיל למערכת הידראולית שכן השמועות מעבר לים מספרות כי דגמי 2012 של ימאהה יגיעו עם קלאץ' הידראולי מקורי ופנימי.
 
רכיבה על מנוע 4 פעימות קטן מורגשת בעליות חדות - אין מומנט ואין סלחנות - יש להגיע לעלייה בהילוך הנכון או להוריד הילוכים בקצב הנכון תוך כדי העלייה – אחרת לא תסיימו את העלייה. גם בישורות הארוכות מורגש הנפח הקטן. ה-EC250F מאיץ בסדר (בשביל 250) אבל שמגיעים לאזור ה-80 קמ''ש (אולי 90 קמ''ש) נגמר לו האוויר וגם מורגש חסרונו של עוד הילוך להעלות כלפי מעלה (היפנים שכחו את ההילוך השישי במפעל ההרכבות...).
רק 6.5 ליטר דלק יש לגאס גאס שגם מגיע בצורת מיכל דלק מוזר. הספרדי שתכנן את השלדה המעולה שכח כנראה שגם צריך מיכל דלק. כך נוצר המבנה הלא שטוח כלפי מעלה בגלל מיכל הדלק השפיצי – צורה זו מפריעה בפניות הדוקות באנדורו כשהרוכב רוצה לשבת ''על'' הגלגל הקדמי, אבל פחות מפריעה לרוכב המטייל.
הבעיה העיקרית היא שיש לרוכב המטייל עם מיכל הדלק היא עם מה שיש בו - רק 6.5 ליטר - זה אולי לא בעייתי במרוצים כשיש לך צוות סיוע צמוד. אבל בטיולים זה מחייב לסחוב קנקל דלק על הגב על מנת שלא להיתקע 30 ק''מ לפני החברים.

מכלולי מנוע ומצמד

מכלולי מנוע ומצמדמכלולי מנוע ומצמדמכלולי מנוע ומצמד

ואיך זה לתת בגז (גאס)

איזה כייף זה אופנוע שיש לו שלדה ומתלים מעולים, רכים, סופגים וקשוחים גם יחד ובתוכם מנוע מתחשב ומאוד נוח לשליטה.  לאחר הדקות הראשונות של הסאונה הארץ ישראלית, כשאתה עובר למצב המזיע, הרטוב והקבוע, הנושא אינו מורגש יותר ועכשיו זה אתה והאופנוע. ה-250 ארבע פעימות של גאס גאס מספק את הכיף ובעיקר הרבה מאוד ביטחון לרוכב ומשדר לו כל הזמן שהוא יכול יותר. הרבה יותר ממה שאתה חושב שאפשר והאופנוע זורם איתך ושומר עליך - רק תן בגז, תעמוד היכן שצריך והכלי יעשה את עבודתו נאמנה.
בפניות עם אבנים, בנחיתה מקפיצה ו/או בתיקול מכשול או סלע הזעזוע נבלע על ידי השלדה והאופנוע שומר על הכיוון שלו, אפילו שמדובר בקו לא ישר. ממש כיף ונוסך המון בטחון ברוכב.  
עם כל זאת מכיוון שהאופנוע קטן מימדים, וגם נמוך באופן יחסי, אפשר לשנות כיוון ולהטות את האופנוע בקלות וללא הפעלת מאמץ בידיים. היתרון מורגש היטב לאחר יום רכיבה מאומץ שלאחריו לא הרגשתי כל עייפות בידיים. חשוב לכתוב כי גם המנוע לא מנסה לעקור לרוכב את הזרועות וזה מן הסתם חלק מהחבילה כולה.
הגאס גאס כאמור גם נמוך ומאפשר לטפס מכשולים ועליות בקצב איטי כשהרוכב נעזר ברגליו וזאת מבלי שמרווח הגחון מהווה מגבלה – לי זה היה מאוד נוח.

כמה מילים על הרוכב שנותן בגז (גאס)

הילד הזה, בר נוב, הוא רק בן 17 אבל התחיל נכון. בר רוכב כבר 4 שנים בליגת האנדורו ובאירועים המזדמנים שמסביב - וככה צריך וזה כנראה חלק מהמתכון הנכון להיות רוכב מוביל. במדינה בה התרבות המוטורית בחיתוליה זה קשה הרבה יותר ודורש תמיכה, שיש לבר מהבית. בר הוא גם תלמיד של מתן ניר ובזכות זאת קיבל חינוך של ספורטאי אמיתי לצד הדרכת הרכיבה – וזו גם סימן לתחילתה של תרבות מוטורית אמיתית כאן בישראל.  בר הוא כיום הספורטאי הרשמי בישראל של חברת רד-בול RED BULL והחליף את מתן ניר בתפקיד הייצוגי – ראו את הסרטון בעמוד 2 של כתבה זו. כרוכב רשמי של רד בול נהנה בר, מעבר לביגוד הצבעוני והיפה, מתמיכה מקצועית בתחום הספורט. לדוגמה: הוא נשלח למעבדת הספורט DTC באוסטריה וקיבל תוכנית אימונים עם מעקב התקדמות לעונה הקרובה.
 
 בר מסיים כ- 3 עונות בקטגוריה הקטנה של ליגת האנדורו והשנה ירכב ולראשונה בקטגוריה המקצועית E1 – ואנחנו כמובן מאחלים לו בהצלחה ומצפים לפייט טוב עם הרוכבים המנוסים יותר בליגה.

למי מתאים הגאס גאס?

למקצוענים זה ברור - הם יודעים למצות את המתלים המעולים וכל סוס שמספק המנוע – אצלם זה הכול או לא כלום - עד הקצה ואין מרווח סלחנות. אבל אני בוחן את האופנוע מהכיוון של המטייל שרוצה גם לתת בגז, גם לשפר את הרכיבה שלו וגם להפוך לרוכב מהיר יותר ובעל יכולות אנדורו משופרות. ועבורו זה כלי מצוין - אולי הכי טוב בקטגוריה של הרבע ליטר.
המנוע מוכח ומשופר ע''י גאס גאס בשילוב של שלדה ייחודית ומתלים מעולים מאפשר ה- EC250F גם לרוכב מתחיל וגם לרוכב בינוני ליהנות מכלי שיכול לקחת אותו רחוק. בזכות השלדה והמכלולים האיכותיים אפשר להשתפר וביתר קלות להיות רוכב טוב יותר. בטיולים יש רק לזכור לקחת קנקל דלק בגב - אחרת תקבצו נדבות מהחברים שרוכבים על כלים פחות מאותגרים בגודל מיכל הדלק.  
איך הגאס גאס יתמודד בין המקצוענים? ויש לו יופי של תחרות בישראל! - נדע כבר בעונה הקרובה של ליגת האנדורו - האופנוע נזרק היישר לגוב האריות כשעליו בר נוב ומסביב רוכבים מנוסים, יבואנים חזקים ובעיקר כלים של היצרנים הטובים בעולם שרק מחכים לטרף וזה לא יהיה קל!!!

לנתונים טכניים ופרטים על דגם SIX DAYS 2012 עברו לדף 2 >>>

נתונים טכניים גאס גאס GAS GAS EC250F (מאתר היצרן)

מנוע
ימאהה, צילינדר יחיד, 4 פעימות, 5 שסתומים, גל זיזים כפול
נפח מנוע
249.6 סמ''ק
קירור
מקורר נוזל
תיבת הילוכים
 רק 5 הילוכים
מצמד
הידראולי (חיצוני)
מאייד
KEIHIN FCR-MX37mm
שילדה
עשויה CHROM-MOLYBDENUM
זרועה אחורית
אלומיניום
מזלג קדמי
MARZOCCHI 45mm  כיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה
בולם אחורי
SACHS  כיוון עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה
צמיג קדמי
90X90-21
צמיג אחורי
140X80-18
בלם קדמי
דיסק 260מ''מ קליפר 2 בוכנות
בלם אחורי
דיסק220 מ''מ קליפר עם בוכנה אחת
מיכל דלק
 רק 6.5 ליטר
משקל
110 ק''ג רטוב (ללק דלק)
מידות: אורך/רוחב/גובה
2.200 830 X 1.260 X  מ''מ

קלאץ' מזמין ספרדי כפול

קלאץ' מזמין ספרדי כפולקלאץ' מזמין ספרדי כפול

EC250F סיקס דייז מודל 2012 בדרך לכאן...

קודם כל הוא כחול לבן - בצבעים! (לצערנו לא בתוצרת) נשאר ספרדי כמעט טהור. וכחול לבן בגלל המארחת של הסיקס דייז - פינלנד. מנוע חדש של ימאהה אחורי חדש תוצרת זקס עם לינקז משופר מנגנון מקורי של מגורה הידראולי לקלאץ    

EC 250 F Six Days

EC 250 F Six DaysEC 250 F Six Days

הסרט הרשמי של היצרן: GasGas Enduro SixDays Suomi in action

בר נוב - אתלט רד בול רוכב על גאס גאס

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת

27 באוגוסט 2011 ב 09:03

יפה מאוד - מושקע ומעניין

2

אורח/ת

27 באוגוסט 2011 ב 09:04

בהצלחה לגאס גאס

גם בעונה הקרובה בליגת האנדורו.
וגם בשוק הישראלי - לא פשוט, בימים אלו.

3

אורח/ת

27 באוגוסט 2011 ב 10:42

זה מה אני מרגיש..

עופר,
1. אחלה כתבה.
2. בזמן הקריאה וגם אחריה, נוצרת התחושה שהאופנוע ,לדעתך, מספיק טוב בגלל המשאבת קלאצ', מיכל דלק קטן ועוד (אפילו שכתבת ההפך) מה דעתך?
3. האם האופנוע הזה מסוגל לקבל רוכבים שמשקלם יותר מ85 ק"ג? או שמה צריך להזמין מתלים קשיחים יותר שעולים כנראה הרבה כסף?
4. שוק היד שניה של אופנוע זה מאוד רלוונטי אלי וכנראה גם לרוכבים נוספים ופה עדיין יש סימן שאלה גדול!!!???

4

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2011 ב 11:15

זה מה אני מרגיש...

1. תודה.
2. האופנוע מצוין בזכות השלדה, המתלים והמנוע. מיכל הדלק, משאבת הקלאץ' והמדבקות הפריעו לי ולכן רשמתי זאת.
3. אני שוקל 94 ק''ג והאופנוע קיבל אותי בהנאה, בזכות מתלים מעולים. לא רואה כל בעיה לרוכב של 85 ק''ג.
4. שאלת השוק היא קשה מאוד. כל האופנועים האירופאים נמכרים במחיר יקר ושהם עוברים לשוק המשומשים מחירם צונח. הדבר נכון לכל שוק הרכב, בטח לאופנועים ובטח ובטח לאופנועי שטח אירופאים.

5

Ogash Ofer

28 באוגוסט 2011 ב 11:18

ומה המחיר? ולמה לא רשום בכתבה?

אז נשאלתי במייל ובע''פ מה המחיר של הגאס גאס?
אז נכון להיום (סוף אוגוסט 2011) המחיר הוא 72,000 ש''ח.
ובהשוואה חאירופאים אחרים - אז המקביל ב KTM עולה כ-82,000 ש''ח, בימאהה ה-WR עולה כ- 80,000 ש''ח וגם ההוסקוורנה עולה כ- 80,000 ש''ח.
יש לדעת כי המחיר בשוק אופנועי השטח יכול להיות גמיש, בהתאם למדיניות של היבואנים - שבדר''כ מאוד רוצים למכור - בטח שבקיץ.
הנושא פתוח למשא ומתן ולמבצעים באותו הרגע.

6

אורח/ת

28 באוגוסט 2011 ב 23:22

תוכל לחדד את נושא ההשוואה:

בכול זאת.. אולי לא נוח לדבר על זה בכתבה שהיא חצי פרסומת אבל כאשר משווים את הספרדי לKTM 250 או 350 , מה דעתך? בסוף, אני לוקח בחשבון את מה שאני קורא פה ,כלומר את דעתך ואם זה הולך לרכוש אופנוע. אז ברשותך מילה על ההשוואה בין הספרדי לבין KTM.
אודה לתשובתך הכנה!

7

אורח/ת

29 באוגוסט 2011 ב 08:11

תגובה ל: תוכל לחדד את נושא ההשוואה:

ראשית הכתבה היא לא רבע פרסומית ולא חצי פרסומית שכן לא קיבלנו כסף על הפקתה. הכתבה היא חוות הדעת האישית שלי כרוכב ומניסיוני היא מכוונת לרוכבים שגם מטיילים עם האופנוע.
זו גם אחת הסיבות שלא תקרא, או תשמע בסרט את בר נוב, הרוכב מטעם היבואן, חווה את דעתו על האופנוע (גם לא שאלתי אותו מה הוא חושב).
ולעניין ההשוואתי – בהתחשב בכך שזה לא מבחן דרכים השוואתי, התשובה שלי תהיה תחושתית על סמך ההיכרות שלי את הכלים.
על ה-350 החדש לא רכבתי והוא אופנוע חדש היוצר קטגוריה חדשה, כרגע משל עצמו, של יצרן חזק (הכי חזק) התחום שהחליט לספק כלי שהוא יותר מה-250 ופחות מה-400 או 450 ולכן הוא בכלל לא בר השוואה בקטגוריה של ה-250.
בתוך הקטגוריה של ה-250 יש מספר והם אכן דורשים מבחן השוואתי – וגם בו התוצאות הן בסך הכול חוות דעת של הרוכבים.
ה-KTM הוא אופנוע מעולה, של יצרן מאוד חזק, כאמור שגם משפר כל שנה את האופנוע ומגיש לרוכבים מוצר מוכן למרוצים... עם זאת הגאס גאס, כפי שכתבתי, הוא גם אופנוע מצוין במיוחד בהיבט של השלדה המיוחדת, בשילוב מתלים מעולים ומנוע מוכח. על הנייר, ולפני מו''מ, לגאס גאס יתרון לא מבוטל במחיר.
אני מציע לך לרכוב על כל אחד מהכלים, להתרשם ולהחליט עם מי מהם אתה מתחבר טוב יותר ומה מתאים לך יותר – בכל מקרה שני הכלים מצוינים.

8

אורח/ת

17 באפריל 2012 ב 05:10

אופנועי גאס גאס הוכחו כטובים ביותר מנסיו

אופנוע גאס גאס הוכח בשטח כטוב ביותר

9

אורח/ת

17 באפריל 2012 ב 05:13

אופנוע שטח גאס גאס

מניסיון אישי אופנוע מתוצרת גאס גאס הוכח כטוב מאוד והביא אליפויות רבות מאת אורחת תמי

10

אורח/ת

16 באפריל 2013 ב 17:26

גאס גאס נרכשה עי קבוצת משקיעים ישראלית..

11

אורח/ת

26 בפברואר 2016 ב 14:34

גאס גאס 250

הי עופר
בעבר טיילתי איתך בג'יפים ובאופנועים גדולים, רוצה לחזור עכשיו לאופנוע קטן, האם אחרי 3 שנים שהכלי בשוק אתה מחזיק עדין באותה דעה?

12

Ogash Ofer

26 בפברואר 2016 ב 15:00

גאס גאס 250

אורח/ת כתב/ה:
" הי עופר
בעבר טיילתי איתך בג'יפים ובאופנועים גדולים, רוצה לחזור עכשיו לאופנוע קטן, האם אחרי 3 שנים שהכלי בשוק אתה מחזיק עדין באותה דעה? "
אהלן, ראשית - אני חושב שלחזור לרכוב עם אופנוע 250 סמ''ק זה נהדר! שנית - הגאס גאס עדיין אופנוע טוב, כייפי לרכיבה וסלחן לרוכב המתחיל. אבל  (וזה אבל משמעותי!) - מפעל גאס גאס (ובעקבותיו היבואן בארץ) עובר תהפוכות ועתידו עוד לא ברור...  אם תמצא גאס גאס 250 משומש במחיר טוב - זו תהיה קנייה טובה. אם לא - אז יש מספיק מותגים אחרים של 250 סמ''ק שגם להם אופנועים טובים (והחדישים של ימינו אף טובים יותר).