שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #25

מרצדס רוצה להתחרות בב.מ.וו X6, אאודי חושפת דור חדש של ה-Q7, ובטויוטה מרוצים משינוי תקנות בדקאר שישפרו את סיכוייו של דה-ויליה

מאז הופיעה לראשונה, בשנת 2008, ה-X6 של ב.מ.וו שולטת בסיגמנט היוקרתי של קרוס-אוברים ספורטיביים (למבחן דרכים לדור הנוכחי). החברה הבווארית עוד הצליחה להציג דור שני של הרכב הזה, לפני שמרצדס התעשתה והציגה לאחרונה מתחרה משלה, שהוצג תחילה כ-MLC אך מותג מחדש כ-GLE. מבחינה חיצונית, שני כלי הרכב דומים בצורה מפתיעה, ושניהם מתבססים על פלטפורמות אחרות של היצרניות: ב.מ.וו על ה-X5 ומרצדס על ה-ML.

כיאה למכוניות המיועדות למי שכיסיו מרופדים, בשתי המכוניות יהיה מבחר מנועי דיזל ובנזין חזקים, ובשתיהן תוצע רק מערכת הנעה בכל הגלגלים. אך בעוד מרצדס משתמשת בתיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים, בב.מ.וו מסתפקים בתיבה עם שמונה ''בלבד''.שני הדגמים יגיעו לשוק במהלך השנה הבאה.

דור חדש לאאודי Q7

תמונות ראשונות ששוחרו השבוע לרשת מציגות את הדור השני של הקרוס-אובר הגדול מתוצרת אאודי. כפי שהיה צפוי, הקווים של הדור החדש מתונים יותר מאלו של הקודם, עם חרטום קליל יותר, עם אלמנטים שנלקחו מה-TT. יש גם שינויים בחלק האחורי, מינוריים יותר, אבל עיקר השינוי יהיה בפנים הרכב. לוח המחוונים יהיה מודרני יותר, עם מקבץ שעונים דיגיטליים ומסך אינפוטיימנט עצמאי שמותקן מעל הדש-בורד. לעת עתה לא פורסמו נתונים טכניים, ולא ברור אם יהיו שינויים יחסית לדגם היוצא (למבחן דרכים לדור הזה).

האם זאת תהיה השנה של הבאגים בדקאר?

שינויים שנעשו בתקנון של הראלי, הנוגעים לבאגים עם מנועי בנזין, איפשרו לקבוצת אימפריאל מדרום אפריקה לקצץ במשקל טנדר הטויוטה של ג'יניאל דה-ויליה. ההדיאטה הזו, יחד עם הקלה בהגבלת המנוע, הביאו כבר לאמירות זהירות מצד הקבוצה, שאולי, הנה השנה...

הטנדרים של דה-ויליה ושל חברו לקבוצה, לירוי פולטר, הם חדשים לחלוטין, ונבנו לאחר שינוי התקנות. אחד השינויים שנעשו במבנה שלהם, הוא העברת שלושת הגלגלים הרזרביים (ששוקלים יחדיו כ-120 ק''ג) מזנב הטנדר לאמצעיתו, ובכך משיגים הורדת מרכז הכובד וחלוקת משקל טובה יותר בין הסרנים.

דה-ויליה הוא אחד הנהגים היציבים ביותר בדקאר, וסיים פעם אחת במקום הראשון כשעדיין התחרה במדי קבוצת פולקסוואגן מנוחתה עדן, בשנת 2009. עם קבוצת אימפריאל הגיע למקום שלישי, שני, ורביעי, בראלים שהתקיימו בשנים 2012-2013-2014, בהתאמה.

בינו לבין הבאגים של קבוצת פיג'ו, עם פטרהנסל, דפרה וסאיינז, ולא נשכח גם את רובי גורדון המתמיד, אולי נראה סופסוף ניצחון בדקאר של רכב בעל הנעה אחורית בלבד, 15 שנים לאחר הניצחונות של שלסר.

תגובות

0 תגובות